1.091 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Vandskål til MCO Vandskål til MCO

Hej.

Leder lidt efter et godt råd ang. vandskål til en MCO, da vores lille Jabba er en være gris med hans vand, jeg ved godt at de har for vane at skrabe isen af først, men Jabba nøjes ikke med at skrabe det af, nej han skal helst ha slået et stort hul i isen, forstået på den måde at han står i vandskålen og drikker, ellers også har han pjasket så meget at der næsten ikke er vand tilbage i vandskålen.
Vi har prøvet både med lidt vand og meget vand, ligelidt hjælper det. Den han har nu er en blank stålskål, kan det have noget at sige.
Jeg har en lille ide om at montere sådan en vandflaske som man bruger til marsvin på væggen, men vil det mon virke.

Hvad gør i andre ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vandskål til MCO
  • #1   30. nov 2009 Jeg har en lidt tung keramik skål til mine og min coon skraber også løs... den pjasker vand over det hele, men i det mindste kan den ikke vælte den.
    Følger lige med her, for at se om der skulle komme en genial ide smiley

• #3   30. nov 2009 Du kunne prøve at se på dem her

http://www.pitstoppets.dk/shop/water-well-vandskaal-3095p.html

http://www.pitstoppets.dk/shop/road-refresher-skvulpeskaal-3232p.html

Dem bruger vi altid når vi er ude at køre lange tur med missene .
    Men kan da også bruges i hverdagen

• #4   30. nov 2009 Jeg har en MCO der skubber vandskålen rundt og slår til vandet så det sprøjter.... Har købt en vand fontæne hvor der løber hele tiden, den er perfekt og hun laver ikke alle sine kunster mere

• #5   30. nov 2009 Du kan sætte vandskålen i brusekabinen, eller købe sådan en sort plastikbakke beregnet til at sætte våde støvler i og så lægge et håndklæde i bunden. Begge dele fungerer herhjemme.

• #6   30. nov 2009 Det med den bakke til støvler er ibrug, men det er ikke nok.
    Vil ikke have foder og/vand stående på badeværelset, da døren så skal stå åben hele tiden og det gider jeg ikke.

Skulle måske prøve en af de skåle som der bliver linket til. Det er da et forsøg værd.

• #7   30. nov 2009 Vi er glade for dem.
    Allan S.
    Kan se du har en af Jannie´s dejlige bamser.
    Han er bare så lækker, også når han er en lille vand grisling
    Stort Tillykke med ham

• #8   30. nov 2009 hvad med en stor høj hunde vand skål
    eller som en anden skriver en opvaskebalje :o)

• #9   30. nov 2009 He he, tror ikke det løser problemet, der er der jo bare endnu mere vand at pjaske i.

• #10   30. nov 2009 hvis der så ikke er så meget vand i det vil måske blive lidt mindre vand der kommer ud over hvad eller med en stor tung bage skål
    min rex nico syndtes altid at han skal skrabe ve siden af vandskålen og putte til den så jeg har også være kommet hjem til en halv svømme hal hihi det har hjulpet at jeg har fundet nogen dyber og tunger vandskåle så nu er dr kun en gang i mellem bitte små vandputter :o)

• #11   1. dec 2009 Køb en STOR plastikunderskål (fås op til 45 cm i diameter) på en planteskole og sæt en tung, bred keramikskål på midten.
    Så kan du nøjes med at tømme underskålen af og til.

• #12   1. dec 2009 De her er også gode både til mad og vand
    (link fjernet)

• #13   1. dec 2009 Se min video af min mco!!!

http://www.kattegalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=213

Hun gør det samme!! Vi har også prøvet <b>alt</b>!! Plasticskåle med "låg" duer <b>ikke</b> det bliver bare hevet af!!! Min mco hun kan hive fat i "låget" og skubber rundt med skålen. Vi har (før vi fik hus med bryggers) altid haft vandskålene stående i brusekabinen....

Det <b>eneste</b> som jeg kan anbefale, til indendørs, er en <b>vand-fontæne</b>!! Den der elektriske vandbobbel.... Den holder nogenlunde på vandet!!
    Mine mco'er gider slet ikke, at drikke af vandet, fra skålende, efter at de har fået adgang til haven.... Nu drikker de fra vandpytter og baljer vi har stående derude.... Og så har vi en skål vand lige uden for kattelemmen.... Men den bruger de ikke så ofte...

Held og lykke med "problemet" ;o)

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #14   1. dec 2009 Ja jeg har også haft det problem, med vand over det hele, så har i stuen en stor skål og i den en mindre skål og der har ikke været vand på gulvtæppet siden. smiley På badeværelset har de en stor skål med vand og der bliver der pjasket med vand ud over badeværelset gulvet, men det gør ikke noget der ude. smiley

• #15   1. dec 2009 Ja jeg har købt sådan et stor plastic fad. Det er faktisk sådan et fad til at rense sin rist til weber grill. Fås bla i silvan. Så står vandskål i midten af den så vandet ikke ryger ud på gulvet.

• #16   1. dec 2009 køb en vandfontæne

• #17   3. dec 2009 Johnson gør det samme.. Det kan godt være en anelse irriterende når de lige har fået frisk vand, og han laver sit vandshow, så man må gå ud og hente nyt.. Jeg bruger et ildfast fad til vand.. Han plasker stadig, og nogengange får han rykket med det så der skvulper vand udover kanten.. i det mindste bliver den ikke væltet så det sejler udover alt..

Jeg har overvejet at købe en eller anden form for stativ til vandskåle til at sætte fast på væggen når jeg får en lejlighed, så det eneste jeg skal tørre op er hans plasken.. Jeg ved ikke om sådan et stativ findes, men ellers var det da en ide.. smiley

• #18   3. dec 2009 Zabrina, sådan et stativ findes sikkert ;o) Man kan ihvert fald få et, til at stille på gulvet, med plads til 2 skåle foder/ vand... Men dem kan min kat også vælte ;o)

• #19   3. dec 2009 Det er nu engang Coon'ernes (og Skovsernes m.fl.s) natur at plaske i vand, og jeg skulle hilse og sige, at en vandfontaine ikke løser problemet.
    Jeg har nemlig måttet sætte min på et låg til en STOR bed roller for at undgå vand over det hele.

• #20   3. dec 2009 Hos os ha vandfontænen gjort det, de er holdt op med det.

• #21   3. dec 2009 Hehe Mega, min vandfontæne stod også på sådan et låg, og alligevel lykkedes det Avalon, at sprøjte med vand. Men kun på låget, trods alt ;o) Vi kunne holde det ud, fordi den stod i bryggerset.... Men nu drikker mine kun vand ude fra den lukkede have.... Nu har jeg så bare kun nattefrosten, som er imod mig :o)

Kommentér på:
Vandskål til MCO

Annonce