tygger ikke sit foder og kaster op? {{forumTopicSubject}}
Har nogen oplevet dette?
Den ene af mine katte har tendens til at sluge sit foder. Hun tygger det stort set ikke det ryger bare ned. Og så kaster hun det for tiden jævnligt op igen. Og der kan jeg tydelig se at det ikke er tygget. Det ligger i hele piller.
De får C/D fra hills.
Før det fik de royal canin maine coon, og det er jo ret store piller, og det gik noget bedre, dem kunne hun ikke bare sluge. Men pga hendes vægt ikke var helt god nok anbefalde dyrlægen mig at skifte til det jeg bruger nu.
Er der nogen der har oplevet dette før? Det er jo ret træls at hun ikke kan finde ud af at spise maden ordentligt, og synd at hun skal kaste op af det.
mvh Pia
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 160
Har dine fri adgang til maden hele dagen ?
maj 2004
Følger: 7 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 92 Svar: 281
Det samme gælder hvis de får vådfoder. Så har Sally slugt sin portion før de andre overhovedet er begyndt at spise, Hun ser slet ikke hvad hun spiser, det ryger bare ned.
Jeg har ikke styr på hvor lang tid efter hun har spist der går før hun kaster op. Jeg overvejer kraftigt at skifte foder igen, jeg ved bare ikke til hvad. For hun er er blevet pæn og har taget godt på af det her. Så selvom hun kaster op, har det alligevel haft den effekt det skulle.
jul 2008
Du kan enten prøve at skifte fodret , eller give hende en lille potion af gangen så hun ikke kan æde til hun kaster op .
Prøv måske at lægge mærke til hvor lang tid der går fra hun spiser til hun kaster op . Da min Hyde slugte maden gik der ikke lang tid før det kom op igen - hvilket man også kunne se på maden .
Og er det både af kørkosten og vådfodret hun kaster på ?
maj 2004
Men hun har altid haft tendens til at kaste op synes jeg. Og synes i hvert fald det er blevet værre efter vi er skiftet til hills.
Hun har kastet op bare 3 gange i dag. Hun er så næsten lige blevet steriliseret og vasker sig meget. så jeg ved ikke om det også kan have noget at sige med antallet af gange, .
nummer 2 kat skal ned og steriliseres i morgen, så må jeg lige prøve at høre dyrlægen hvad han siger til det. Om vi skal prøve at skifte foder eller hvad vi skal.
Jeg tænker næsten at hvis vi fjerner det og kun fodrer med lidt, så vil hun netop sluge det når der blvier serveret også selvom det kun er lidt.
Men ved det ikke lige.. .synes bare det er mærkeligt hun kaster sådan op...
jul 2008
At fodre hende med små potioner mange gange dagligt skulle hjælpe på at hun ikke overspiser - men det jo selvfølgelig et problem hvis hun slet ikke får tygget på maden :S .
Men sørg i hvert fald for at hun får rigeligt med vand når un nu kaster så meget op . Det da træls for den lille misser :S .
maj 2004
Lige nu sidder hun også sådan og smasker... som om hun er tør i munden...
hmm... Bare hun ikke er ved at blive syg i stedet...
jul 2008
Hvordan er hun ellers ? virker hun frisk - er hun træt eller kan i mærke hun har forandret sig på anden måde ?
jul 2008
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Men hvis katten havde det bedre med Royal Canin, ville jeg gå tilbage til det. Hiil's fik for øvrigt ikke de bedste anbefalinger ved *Tænks* undersøgelse, men dyrlægerne sælger det og er måske derfor også tilbøjelige til at anbefale det ;-/
RC har for øvrigt et produkt specielt til sarte maver - har du prøvet det?
maj 2004
Det er min kæreste der kører den anden til dyrlæge, og jeg har bedt ham om at fortælle dyrlægen dernede hvordan Sally har det, så må vi se om de vil se hende.
Det er et halvt år siden vi skiftede foder. Hun har altid kastet foder op engang imellem, men ikke så meget som hun gør nu.
Mega: Det har jeg ikke hørt om, hvor kan det fåes??
maj 2007
De mange opkastninger KAN skyldes et tarmstop, men det undersøger den nye dyrlæge hende vel også for.
Jeg vil også anbefale, at han tager en blodprøve på hende mhp. lever- og nyretal.
Held og lykke!
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
maj 2007
maj 2004
Sally har ikke kastet mere op siden igår. hun har altid normal afføring. Men hun har det ikke vildt godt tror jeg. Hun ligger bare i skabet. Hun spinder dog når jeg kommer ind til hende og nusser hende.
Hun skal ned til dyrlægen her når jeg skal hente den anden der er blevet steriliseret. Så må vi se om han kan finde noget med hende.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
maj 2004
Var ved dyrlægen.. Han kunne ikke finde noget unormalt hos hende.. Alt så fint ud. Han tror det var en bakterie eller noget mener jeg han sagde.
Underlligt nok har hun det godt igen nu igen...
hun er ikke normalt meget tørstig. Det har kun lige været de sidste par dage hun har drukket meget. Normalt drikker hun ikke mere end de andre.
men får hun det dårligt igen skal jeg selvfølgelig ned med hende igen...
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Hvordan går det med den nu?
maj 2004
Det går stadig fint med hende. Hun har ikke kastet op siden. og virker fint tilpas og normal. Hun gemmer sig ikke, og spiser og drikker igen normalt.
Jeg kontakter helt sikkert dyrlægen igen hvis der bliver de mindste tegn på problemer igen, og kræver en grundigere undersøgelse!
Men underligt nok, er der overhovedet ingen ting med hende nu. Og hun havde det altså virkelig dårligt natten inden jeg tog hende med til dyrlæge. Hun lå bare i skabet hele dagen og flyttede sig ikke.
tygger ikke sit foder og kaster op?