{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

anja j
anja j
Tilmeldt:
23. apr 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

HJÆLP - Han er SÅ Fedtet... {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg håber virkelig, at i kan hjælpe mig...
Vi har en lille hankilling på 5 måneder, han er blandet af hellig birma (mor) og norsk skovkat/tyrkiisk angora (far)...
Sagen er den, at allerede da vi hentede Tuc, var han sindsygt fedtet. jeg er ikke den store katte ekspert, så jeg tænkte at eftersom han havde get ude på et landsted, så var han sikkert møgbeskidt og trængte til et bad - Så det gav jeg ham... men ak og ve... nu hvor han er 5 måneder er han stadig mega fedtet, jeg har set tiden lidt an, fordi jeg tænkte, at det sikkrt var fordi han killing og hans pels ville blive bedre med tiden, men det er den bare ikke... :o(

Han er sund og rask, og fuld af spilopper, men bare man har siddet og kælet med ham en halv time, føles det som om, at man ikke har vasket sine hænder ordenligt, efter man har puttet voks i håret ;o(

Han får royal canin til killinger, og har fået det hele tiden... Whar to do????

Hilfe....

Hilsen anja og Tuc den fedtede...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP - Han er SÅ Fedtet...
  • #1   10. dec 2009 Har du givet dyrlægen et kald? det er gratis smiley

  • #3   11. dec 2009 jeg bruger trixie in style tør shampoo det hjælper på pjuske

  • #4   11. dec 2009 Nu skriver du ikke, om det er hele pelsen eller kun visse steder, han er fedtet.

    Hvis hans pelstype er efter Skovkatten, skal den nemlig IKKE være "fluffy" som på andre racer. En MCO-pels forresten heller ikke.


  • #5   11. dec 2009 * SI'JA *- Nå, jamen så viste jeg jo det, hehe.... Det er gratis til vores dyrlæge...

    Jeg retter lige: Det er måske gratis smiley


  • anja j
    anja j Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   11. dec 2009 *Mega* : Han er fedtet over det hele... synes han har pels efter hellig birma, men prøver og lægge et billede ind af ham, så i kan se ham ;o)

  • anja j
    anja j Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #7   11. dec 2009 ha ha.. nu kan jeg selvfølgelig ikke finde ham, så billede må lige vente til han beslutter sig og komme frem igen.. griner... Ved ikke om det er hans foder, han var jo ogs sådan da vi hentede ham, og aner ikke hvad de gav ham af foder... men prøver lige og ringe til dyrlægen og spørger - det er gratis og ringe til min ;o) Men tusind tak for jeres foreløbige svar ;o)

  • #8   11. dec 2009 du skal købe en affedter. F.eks. Den grønne Fairy kan gøre det, ellers kan en ordentlig katteshampoo købes hos Ann-Dorrit www.mysterycoons.dk, og hun skal nok hjælpe med gode råd.

    Det kan også sagtens være foder, m.m.

    Husk når du vasker, IKKE menneskeshampoo, og al shampoo skal være skyllet HELT ud, pelsen skal knirke når du kører hånden henover pelsen under vandet, og så skal du lige skylle engang til.
    Hvis shampooen ikke er helt ude, eller hvis katten ikke er helt tør (hårtørre kan sagtens bruges, bare ikke for varm), kan huden og pelsen blive irriteret, og katten vil danne endnu mere fedt, plus den krøller.


  • #9   11. dec 2009 Da jeg fik min birma virkede hendes pels også meget fedtet, ligesom voks men det er altså gået væk nu ca efter 2 måneder hun får rc. om det er derfor ved jeg ikke men jeg har ikke gjort andet.

Kommentér på:
HJÆLP - Han er SÅ Fedtet...

Annonce