{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Hjælp! Han bider.. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley

Håber I kunne hjælpe mig lidt her, for jeg er lidt i vildrede..

Min x og jeg er gået fra hinanden, vi har haft to katte, men valget er så blevet at jeg beholder begge katte da jeg mener at man ikke kan skille dem af bare sån' plus at jeg ved at Chevy (ham som tråden handler om) ville være meget alene hjemme hvis det var min x der skulle have ham.

For at komme til sagen, så har Chevy altid været "fars misser" dog også min, men lidt ligesom fars pige og mors dreng, eller omvendt - Chevy har altid bidt, men min x har aldrig rigtig gjort noget ved det i hans opdragelse af katten, nu hvor han så er blevet min 100% plus at jeg pt bor hos min kusine efter flytningen, er det med at bide blevet et større problem.

Han har bidt flere ledninger i stykker, hvilket har været en dyr affære, da det har været ledninger til bærbare osv, som ikke ligefrem er billige.
Han kan også finde på når man ligger stille og roligt og kæler ham, at han så pludselig bider, eller han går forbi en og pludselig helt umotiveret napper en i knæskallen eller andre steder..

Jeg har mest brugt metoden ved at komme med et højt og fast "NEJ" idet han gør det og ikke først bagefter, men synes ikke rigtig det hjælper, min kusine mener han skal have et lap over snuden, men det er ikke rigtig en metode jeg er fan af..

Han har ikke været udekat og så pludselig er blevet indekat, han er 2 år, så det er heller ikke pga hans tænder, det er heller ikke så lang tid siden at han var hos dyrlægen og de sagde han havde fine tænder, så der er heller ikke noget der, samt at han jo normalt er en utrolig kærlig og sød kat.

Hvad skal jeg gøre? Vil jo gerne have at han holder op med og bide, da det gør ret så ondt når han får fat..

Hans bidderi har som sagt ikke noget og gøre med at han far pludselig er væk, for han gjorde det også da vi var sammen.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Han bider..
  • #1   22. jun 2011 Prøv at købe noget Camfer-creme, det koster ca 20 kr og smør det på ledningerne.
    De bid han giver dig er sikkert kærlighed, det er ikke unormalt. Men det er meget svært at vænne en voksen kat af med unoder end en killing. Slå den hjælper absolut ikke, så bliver han bare håndsky og måske agressiv. Og en agressiv kat er ingen spøg. Gør det du har gjort, men hver gang det sker. Du kan evt have en vandpistol ved dig og give ham et sprøjt når han gør det.


  • #2   22. jun 2011 Marianne N - Hvor køber man det der Camfer-creme?
    Jeg tror også at de små nap egentlig bare er kærligt ment, for det er ikke noget han gør hårdt, det er som sagt mere de store bid jeg er urolig for, fordi han som sagt er en MCO og har et voldsomt kæbeparti, hvilket resulterer i voldsomme bidemærker der bløder, bliver blå osv og jeg forstår ikke hvorfor han bider, når vi netop ikke gør noget for at genere ham.

    Jeg må prøve med den vandpistol og så fortsætte arbejdet med at komme med et fast "NEJ" når han ligger an til at bide..


  • #3   22. jun 2011 Camfer cremen kan du købe i Brugsen, jeg tror endda de er på tilbud, 2 for 30 kroner.
    Jeg tror osse det er kærlighedsbid, og han bare ikke aner hvor stærk han er. Jeg har selv en MCO der gør det samme, men der går nu ikke hul, og det gør kun ondt når han får fat i knæskallen. Kashmir gør det osse, men ikke så meget mere, for han kan osse bide til. Men der er vi så 3 der står fast på at det må han ikke, for det giver Time-out. Men det kræver at du gør det HVER gang.


  • #4   22. jun 2011 Marianne N - Må lige en tur i Brugsen så smiley
    Der er vist ikke så meget andet og gøre end bare og være standhaftig hver gang at han gør det så han forstår når han gør noget forkert.
    Fatter bare ikke hvor han har det fra, for den anden af mine katte bider slet ikke og har aldrig gjort det.


  • #5   22. jun 2011 Du skal ikke sige NEJ, men bruge kattens eget sprog, når det går for hårdt for sig.
    Udstød et højt, skingert iiiiv, når hans bid bliver for hårdt (og lad være med at trække hånden til dig).


  • #6   22. jun 2011 *Mega* - Aaarh, go' idé.. det forstår han nok bedre smiley
    Tak for det smiley


  • #7   22. jun 2011 Når han bider så skal du lade hånden ligge helt stille, hvis det er fordi han er legesyg. Jeg er uenig med *Mega*, du skal trække ROLIGT din hånd til dig, enten gemme din hånd bag ryggen, eller lægge den i skødet på dig selv. Du skal så sidde og se ud til at være uinteresseret i ham, for så ved han at han ved den dårlige gerning mister din opmærksomhed. Jeg har opdraget min sibiriske sådan, og han bider dermed aldrig. Det har været en meget effektiv måde for os at opdrage ham sådan, han er så også trænet fra killing af. Men hvis du er konsekvent, så skal det nok gå smiley

  • #8   22. jun 2011 jeg ville nu aldrig trække hånd eller andet til mig, hvis en kat sidder med kløerne eller tænderne i mig. Det kan give nogle kedelige sår.

Kommentér på:
Hjælp! Han bider..

Annonce