{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

killinger og vinterpels {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Milles killinger er 7 uger idag, jeg kom så til at tænke på, hvordan skal man takle det med at de er født inde, de har aldrig været ude, hvad så hvis de nye familier vil have den/dem udendørs?? Kan vi gøre noget for at ruste dem til livet udendørs? Får killinger der er født indendørs overhovedet vinterpels?
Håber nogen kan hjælpe mig med mine spørgsmål.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killinger og vinterpels
  • #1   16. dec 2009 **hvad så hvis de nye familier vil have den/dem udendørs??**

    Du mener have dem som ude- og indekatte ikke? (altså ikke KUN udendørs?)

    De nye familier bør vente med at lukke killingerne ud til foråret (og til de er blevet neutraliseret og øremærket).


  • #2   16. dec 2009 ... vinterpelsen skal nok komme til næste vinter smiley

  • #3   17. dec 2009 Sålænge killingerne ikke er ældre løber de ikke så langt væk.
    Sig til de nye ejere at de skal holde killingerne inde de første 4-6 uger, så de når at falde til hvor de bor og så kan de gradvist lukke dem ud. De tager ikke skade af at være ude et stykke tid selvom det er koldt, og når de først har fundet ud af hvor de hører til kommer de sikkert også hurtigt ind igen - enten for at få tryghed eller fordi de synes det er for koldt.
    Det har mine killinger altid gjort, selvom de blev født i varmere perioder. Der går lang tid før de bevæger sig ud på længere ture.

    Jeg tror ikke du skal være nervøs. Hvis du får indtryk af at katten skal bo udenfor/i en stald eller lign. ,så lad være med at sælg!


  • #4   17. dec 2009 Killinger der er født og opvokset indendørs her om vinteren skal selv bestemme farten for hvor meget de vil være ude.

    Tar man en killing og sætter den ud, enten i stald el. lade, så er der stor riciko for at den bliver syg, da den jo slet ikke har pels og fedtlaget til at kunne holde varmen, det er jo noget der udvikles i takt med at det bliver kolderer.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #5   17. dec 2009 Jeg ville nok ikke lærer killingerne udelivet, for hvis nogle af killing køberne, skal have dem som indekatte, så ville det være synd for katten at den har snuset til udelivet og så ikke kommer ud mere. smiley

  • #6   17. dec 2009 Tusind tak for alle de gode svar.
    Jeg vil sikre mig at de steder de kommer hen, at de bliver indekatte eller inde/ude katte, men ikke rent udekatte.
    Jeg vil jo bare det bedste for de små pus, det er jo hårdt nok i forvejen at skulle af med dem!
    Venter dog til de er 12 uger inden de kommer i nye hjem smiley


  • #7   17. dec 2009 Venter dog til de er 12 uger inden de kommer i nye hjem smiley

    Fornuftigt - så følger du også lovgivningen !


Kommentér på:
killinger og vinterpels

Annonce