{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

Navlebrok {{forumTopicSubject}}

Jeg har 2 killinger, som er en uge gammel og kan nu se på den ene at hun har ligesom en kugle der hvor navlen er? Jeg går ud fra at det er navlebrok? Jeg har en tid imorgen ved dyrlægen og vil nu høre om jeg skal have hende afsted idag og om det er noget, som hun lider under?
Jeg er hundemenneske og min viden om killinger er ikke overvældende, så derfor vil jeg lige høre hvad i mener;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Navlebrok
  • #1   21. dec 2009 Den skal værre temmelig stor for at man gør noget ved killinger. Navlehullet lukkes gerne med et sting i forbindelse med netralisering i 12-14 ugers alderen.

Navlehullet er ikke lukket på så lille en killing - så se tiden lidt an

• #2   21. dec 2009 Lis. Mange tak. Der var intet igår da jeg gik i seng, men så det så her til morgen...Men synes nu også den er rimelig stor:o( Men så længe hun ikke lider, så venter jeg til imorgen, når jeg alligevel har en tid til tjek af de små;o)

• #3   21. dec 2009 Nu ville jeg aldrig neutralisere i så ung en alder, hvad min dyrlæge er enig i
    men derfor kan en brok sagtens fjernes ;o)

• #4   21. dec 2009 Ja jeg har lige været inde og læse omkring det og det er jo slet ikke så farligt;o) Så mon ikke det bette pus nok skal klare den;o)

• #5   21. dec 2009 håber det går godt med dine killinger?

• #6   21. dec 2009 du skal tage morkat og alle killinger med hvis du mener et er nødvendigt (andet end den navle) at tage til dyrlæge. Det er en stressende omgang for en hunkat der lige har født.

Men har killingen navlebrok skal hullet lukkes i forbinelse med neutralisering. Tarmkrøs og tarm kan låse sig fast i navehullet - gør tarmen det kan det gå galt.

Navlebrok kan man proppe ind med en finger - den popper så selv ud igen så længe hullet er der.

Der må ikke avles på en kat med navlebrok

• #7   21. dec 2009 Feline Paw...Jo tak det går...Tør ikke håbe for meget endnu, da der jo desværre er tre døde:o(

Lis...Det var meningen at de alle skulle til dr. dyr imorgen, men det er kun fordi jeg er så nervøs for, at de sidste to skal dø:o( Så jeg ved snart ikke mine levende råd mere om jeg skal tage dem alle med når nu du skriver at det stresser dem?

• #8   21. dec 2009 ja det er det jeg ved... håber de sidste små klarer den, trods den uretfærdige start på livet:)

• #9   21. dec 2009 Hvad er det du skriver - har du mistet tre. Hvor mange er der tilbage og patter de selv?

Måske du skulle læse den her tråd:
    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=57721

• #10   21. dec 2009 Jeg troede kun det var pga af navlebrok du ville til dyrlæge - deu skal tage killinger og morkat med.

Få taget et skedeskrab af moderen og sendt på laboratorie

• #11   21. dec 2009 Lis...Kig min profil og fotoalbum så kan du se lille Miv's triste historie...Den har også kørt i et par tråde efterhånden. Jeg har hele tiden haft dyrlægen med på sidelinien, men desværre har mormis katteinfluenza og hun fik først vaccination hos mig 2 uger inden hun skulle føde, så de små har jo bestemt ikke haft en god start. De dier ved mormis, men hun har ikke mere end til en killing, så jeg flasker ved siden af. Jeg vil helst have dem alle tre med imorgen til dyrlægen, da jeg er så bange for at de sidste to skal dø. Selvom dyrlægen siger at der ikke rigtig er noget han kan gøre når de kun er en uge gammel, så vil jeg gerne afsted med dem alligevel. Nok som en tryghed for mig selv også:o(

• #12   21. dec 2009 Jeg har efter jeg postede linken kigget på din profil - jeg ved ikke hvad jeg skal sige - Det er nu mere Herpes killinger kan risikere at dø af.

Det du beskriver med ikke emget mælk og killinger der er døde kunne også være bakterielt. Har de ikke fået råmælk er de dårlige stillet de små - og ikke dyr man skal avle på

Spændt på at høre hvad dyrlægen siger - held og lykke

• #13   21. dec 2009 Jeg slutter lige af med min egen filosofi - som sikkert får en masse op af stolen.

er det noget der ikke er så godt - så er jeg faktisk glad for når det sker hos mig - og ikke hos køberne. Tro mig det er meget værre at være med på sidelinien, med en ked af det ejer der render til dyrlæge hver anden dag, og vide at den killing fik vist heller ikke lige den optimale opvækst.

• #14   21. dec 2009 Lis..mange tak for dine svar. Jeg skal nok skrive i tråden her når jeg har været hos dyrlægen imorgen. De sidste to killinger virker friske, men det gjorde de andre jo også og så i løbet af en time eller to, så var de dødsyge. Men jeg kan sagtens følge dig i det du skriver med bakterie. De skal bestemt heller ikke avles på. De alle tre bliver steriliseret inden de kommer fra mig....

• #15   2. jan 2010 syntes jeg kender den kat er det en blanning af norsk skovkat og en huskat?
    kan ikke huske hvad den hed den jeg har set, men det ligner den??

Kommentér på:
Navlebrok

Annonce