{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg vælge af foder?! {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skal til at vælge noget andet foder end det jeg plejer, for jeg synes mine katte er begyndt at blive for gamle til royal canin kitten.

Anton har som sagt problemer med maven så derfor blander jeg IAMS hairball og RC. Men hvad skal jeg udskifte killingefoderet med når de snart ikke er killinger mere?

Det er en norsk skovkat og en maine coon, jeg havde tænkt på royal canin maine coon adult ? Men jeg ved ikke om det er noget, de er begge neutraliseret. Men på den anden side ved jeg heller ikke om antons mave går i uorden igen hvis jeg ændre foder, men han kan jo kke få killingefoder for evigt, så bliver han helt rund he he:)

Anton har i øvrigt også døj med tandkødsbetændelse.

Er der nogen der har nogle forslag? Og hvad giver i evt. jeres katte?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal jeg vælge af foder?!
  • #1   24. dec 2009 men bedste anbefaling er du fodrer med råt kød når du nævner den ene får tandkødsbetændelse, ved at bl. tørfode er en af synderne til dårligt tandkød da kattetænder ikke er bygget til at spise det og tørfoderet klumper sig sammen i tænderne ligesom når vi spiser kiks og det samler bakterier m.m. Men råt kød er noget dyrer end tørfoder, men måske en kombination at råt kød og iams hairball.

Jeg fodrer med Orijen tørfoder og råt kød samt dåsemad enten Bozita eller LUX ens for alle ting er de er uden korn og sukker som jeg foretrækker til mine katte.

personligt syntes jeg hvis ikke du vil råfodrer eller bruge dåsemad så fodrer kun med iams hairball alene

vh

Nikie

• #2   24. dec 2009 Eller Orijen ;o)

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #3   24. dec 2009 Jeg ville helt sikkert vælge IAMS hairball, på geund af mavsen og blande det med det gode tørfoder Orijen, smiley Men på grund af mavsen skal de nok i ca 6 uger, gerne mere, have blandet det nye sammen med det gamle foder, 1/4 del af det nye i et par uger og så gå langsomt op med det nye.:-)

• #4   25. dec 2009 Tak for rådene. Jamenjeg kender egentlig ikke orijen, er det lige så godt som RC? har ikke hørt om det ellers.

Jeg er ikke særlig meget for at give dem råt kød, ihvertfald ikke kylling eller svinekød. Jeg ved ikke engang om de gider spise det, nu når de aldrig ar fået det men det ligger nok i deres natur.

De får dåsemad af og til, men figaro er så sindssyg med det at anton knap får spist to mundfulde inden figaro har spist både hans eget og antons:)

• #5   25. dec 2009 Det er slet ikke fodertyper som jeg har noget erfaring eller kendskab til men jeg har væet inde og kigge på zooplus:)

• #6   25. dec 2009 orijen et et at de tørfoder der er tættest på det naturlige for katten den eneste foreskel er det ikke er råt men i tørt form det indeholder intet andet end det kattedyret ville spise i naturen

hvis det er salmonella du er nervøs for mhs. til det rå så er det rå foder testet for dette hos de der forhandler det.

Kommentér på:
Hvad skal jeg vælge af foder?!

Annonce