683 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hjælp med foder Hjælp med foder

min Pjuske som er langhåret kaster op og har tynd mave,der har været lidt hår i og dyrlægen mener det er hårboller der er problemet.Hvad foder er bedst til en killing på 6 mdr med det problem,dyrlægen anbefalede malt men er der ikke et foder jeg kan bruge istedet for.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo i højbed 1.000 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp med foder
  • #1   28. dec 2009 du kan jo bruge mc fra rc, eller persian også fra rc, men jeg ville nok bruge malt et skykke tid, indtil hårbollerne var væk.

• #2   28. dec 2009 Hvilket foder bruger du nu ??

Malt er ellers rigtig godt, det sammen med noget godt killingefoder, ville umiddelbart være godt.

• #3   28. dec 2009 Kattegræs (spirede hele hvede- eller havrekorn) er godt mod hårboller. Så lad altid katten have adgang til det. At katten kaster hårbollerne op, er kun godt.
    Måske frisere ekstra i fældningsperioder - de hår der bliver friseret af, ender ikke i tarmene.
    Der er mange forskellige fodervarianter der indeholder ekstra fibre (hårbollekontrol står der så på poserne).

• #4   28. dec 2009 Jeg giver mine hairball control fra hills... udover det får de også alm foder med kylling, og dental care... jeg blander alle tre poser i en stor tønde... og de kaster kun sjældent op smiley

• #5   28. dec 2009 han får RC kitten 36 nu og malt men kan jeg ikke blande RC kitten og så blande det med RC persian eller andet foder der modvirker hårboller så jeg er sikker på han får det han bruge som killing,han har kattegræs og bliver redt lidt hver aften for det elsker han

• #6   30. dec 2009 Jo, du kan sagtens blande noget voksenfoder i killingefoderet.
    Hvis Pjuske er normalvægtig, så kan du såmænd også "trappe ud" af det lidt mere fedtholdige killingefoder nu. Han skal nok få, hvad han har brug for ved et lødigt voksenfoder smiley

Mange fortæller, at deres katte kaster op af RC (mine katte trives dog fint på det). Så hvis opkastningerne bliver ved, så kunne du prøve med noget andet foder.

Håber missemaven har det bedre nu ...

• #7   30. dec 2009 Han har det meget bedre efter han fik malt,dog stadig en smugle tynd mave og der er lidt hår i men han får lidt cultura nu og det har hjulpet her til aften,han virker til at have normalvægt + lidt extra så imorgen får jeg fat i noget RC persian og blander med Kitten

• #8   30. dec 2009 Ellers kan du bruge Iams hairball control, det har jeg brugt med stor succes, jeg blander det med det normale foder.

• #9   30. dec 2009 Ja, god ide Maria kom med der smiley Iams hårbollekontrol er nemlig også god mod tynd mave.

• #10   30. dec 2009 jeg har købt Iams hairball control idag og blander det med RC kitten 36 så ser jeg om det ikke skulle hjælpe
    Tak for hjælpen alle sammen smiley

Kommentér på:
Hjælp med foder

Annonce