{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.744 visninger | Oprettet:

hjælp med foder til overvægtig kat {{forumTopicSubject}}

Jeg vil hjælpe min veninde og spørger derfor herinde for at høre jeres mening..

Hun har en lækker hankat på 3 år i næste måned.
Han er kastereret.
Han er desværre blevet meget overvægtig og har altid slugt sin mad og gået efter deres hunds mad også.. Det har de dog fjernet, og de har givet ham en skål hvor han skal "fiske" maden op med poterne for at få det, så det ik bare blir slugt.

Han får Arion Sterlized, og holder nu endelig vægten, men taber sig ikke og det skulle han gerne gøre.. han virker desværre stadig meget sulten siger hun..

Han er en blandingskat og vejer 6,1 kg

Han er både inde og ude..

Nogle der kan give hende nogle gode råd til mad og tab af vægt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp med foder til overvægtig kat
  • #1   14. maj 2012 han får ca 75 g foder om dagen

• #2   15. maj 2012 Light foder og ikke andet. sovs og andet menneskemad har katten ikke godt af.

• #5   15. maj 2012 Jeg ville skifte foder.

Det foder hun fodrer med nu, er smæk-fyldt med korn. Korn mætter ikke ret længe = man har en konstant sulten kat. Vælger man at dosere (hvilket jeg personligt er imod) vil man have en sulten kat. Giver du den adgang til foder 24/7 vil den spise for meget, og blive tykkere.

I stedet ville jeg vælge et foder, der er baseret på kød, som f.eks. Orijen, Acana eller Applaws. Kød mætter meget mere end korn og derfor vil katten ikke føle den sult den gør nu, og dermed vil den også spise mindre. Derudover ville jeg også give den vådfoder eller råfodre et par gange dagligt. smiley

• #7   15. maj 2012 Ja præcis... De skal have det rigtige foder. Det mener jeg ikke, at foder til neutraliserede katte er. Der er ikke 'gods' i sådan noget foder. Det er en omgang opreklameret fis efter min mening smiley

• #9   15. maj 2012 Med to fede katte er jeg nok ikke den rette til at give råd. Men det der Arion sterilised har jeg kigget deklaration på, og ville ikke vælge det, og da SLET ikke som eneste foder.
    Jeg ved at mange har held med at slanke katte ved at fodre med primært vådfoder - og mindre mængde tørfoder. (At det så ikke virker her i huset, må være undtagelsen der bekræfter reglen).

(Lotte, ris og majs er kornsorter)

• #11   15. maj 2012 det er ikke bare en kastrat delle... min kat der er gået hjemmefra havde en kastrat delle og ellers fin str... hendes er overvægtig.. han gider ikke aktivitets bolde. Når han er hjemme ligger han bare og sover og ellers vil han ud..

årh jeg troede arion sterilized var ok og havde tænkt på at give det til min nye kat eftersom hun er steriliseret, og dyrlægen har rådet til at give foder der er til steriliseret..hmm det går nok ik så, hvis det ikke er godt nok..

hvad har i så af forslag til fodermærke til hende?

• #12   15. maj 2012 Jeg har sender alt hvad I siger videre til hende, da hun mangler råd..

• #13   15. maj 2012 Lotte, **er lige nysgerrig - hvad er der galt med Arion Sterilized?**

Jeg kan overhovedet ikke huske deklarationen, men kan huske, at jeg ikke var imponeret.
    Da jeg stod i Petworld og sammenlignede Arion-adult med Arion-sterilised (og samme med Hills forresten), synes jeg det så ud til at adult-varianterne havde højere kødindhold. Og det er jo da rovdyr, der skal æde det. Som jeg husker det, var sterilised-varianterne proppet med kornprodukter (kan også være det var noget med soja ....husker ej, ville bare ikke købe det).
    Derudover ville jeg ikke fodre udelukkende med tørfoder (men det er så uanset mærke og variant). Skulle jeg endelig kun give tørt, ville jeg foretrække at give noget med højere kødindhold (hvis ellers Bjarnes mave kunne klare det altså).

Primært tørfoder her i huset er som regel RC-sterilised, og hvis jeg kigger nærmere på den, kan det såmænd være det er ligså galt ... Men det fungerer godt for mine katte (inklusive Bjarnes sarte mave), så jeg køber det tit uden at kigge på deklarationen. Og så prøver jeg at fortrænge, at der er noget konservering i jeg ikke er helt tryg ved :-S

• #16   16. maj 2012 okay, det er givet videre.. hun vil bestille noget acana eller orijen siger hun..

• #17   17. maj 2012 Pludselig skift af foder <i>kan</i> give mavebøvl. For at undgå det, kan hun blande Acana eller Orijen med det vanlige foder til en start.

Vådfoder fylder mere og feder mindre ... og væske er gavnligt for nyrer/urinveje, så det vil være en god ide at supplere med vådt.

• #18   20. dec 2012 øhm...er lidt i tvivl, hvordan ved man om det er en kasterat delle ens kat har eller om den er overvægtig? (:

• #19   20. dec 2012 Mærk efter ribbenene, hvis de er meget tydelige er din kat for tynd, kandidat mærke dem når du glider hånden over siden, let, er den fin,,, skal du trykke for at mærke ribbenene er den tyk, kan du ikke få kontakt til dem er den fed.
    Se også oppefra den bør have " talje" ikke tønde form smiley
    Håber du kan bruge det.

• #20   20. dec 2012 tusind tak smiley kan godt mærke ribbenene, og den har også stadig talje synes jeg...men den har til gengæld også en delle nederst på maven ved bagbenene...er det så hvad man kalder en kasterations delle? d:

• #21   20. dec 2012 Nemlig smiley

Kommentér på:
hjælp med foder til overvægtig kat

Annonce