{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.025 visninger | Oprettet:

Andret adfærd {{forumTopicSubject}}

Bedford kom tilløbende sidste januar og var dengang ekstremt kælen og kontaktsøgende. Det aftog dog lidt efter han blev mæt, men han var stadig til at snakke med og nød da vores selskab. Kort efter fik vi ham kastereret, hvilket nok gjorde ham lidt mere tilbageholdende - dog ikke specielt meget.

Indtil vi fik en ny killing, var han en typisk ung kat, fuld af krudt og havde ikke meget tid til nus og kæl. Han var ikke mere madglad end normalt og fungerede i det hele taget fint.

Efter vi har fået Bubber, er hans adfærd dog ændret drastisk. Han og Bubber kommer fint ud af det med hinanden, selvom der er behov for lidt opdragelse engang imellem.
Bedford er dog blevet helt ekstremt madglad - nærmest besat af mad. Hele hans tilværelse omhandler mad og når han ikke spiser, tigger han eller er på jagt efter mad rundt omkring i huset. Han kan finde på at klatre op i skabe efter kødvarer til optøning, gnave store stykker af rugbrød, hvis vi glemmer det på køkkenbordet, bryde ind i kattemadsskabet og gnave hul i posen. Kort sagt er han helt desperat. Før kunne rugbrødet sagtens stå i fred på køkkenbordet, men nu er det ikke muligt at have nogen slags madvarer stående fremme.

De har ikke mad stående fremme hele tiden, da de i forvejen er for fede, og jeg slet ikke tør forestille mig, hvordan de ville se ud, hvis de havde adgang til mad 24/7. Dog får de små portioner mad ca. 5 gange om dagen + små snacks.

Udover den konstante søgen efter mad, er han slet ikke til at komme til. Han hader at blive nusset, og hvis man bukker sig ned for at styge ham over ryggen, sænker han ryggen så meget han kan og smutter. Han går væk så snart man viser interesse for ham, og han kan blive helt aggressiv, hvis man løfter ham op, og forsøger at nusse ham.

Alt i alt er han ved at udvikle sig til et kæmpe irritationsmoment, som vi ingen glæde har af, da han ikke vil have nogen menneskelig kontakt.

Hvad kan denne adfærdsændring bunde i, og hvad kan man gøre ved det? Min mor snakker om aflivning, da han simpelthen er for irriterende og samtidig ikke virker som en specielt glad kat.
Alle råd modtages med kyshånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andret adfærd
  • #1   28. dec 2009 Overskriften skulle selvfølgelig hedde Ændret adfærd, ikke andret. (-;

  • #4   28. dec 2009 Jeg ville også lade maden være fremme, og give et godt light produkt.

  • #5   28. dec 2009 Jeg ville eventuelt lade en dyrlæge kigge på ham, for at få bekræftet at han ikke fejler noget.

  • #6   28. dec 2009 Jeg stemmer i koret. Katten er ikke tyk. Men han er helt sikkert sulten! Så fyld skålene op.
    Lightfoder har jeg så ikke hørt så meget godt om, da det er fyldt med kornprodukter o.a.. Så jeg vil foreslå et almindeligt lødigt voksenfoder. Og så supplere med et eller andet vådfoder.

    Udfra det du fortæller om katten, forstår jeg slet ikke, at din mor taler om aflivning :S Lad nu lige dyrlægen tjekke ham. Adfærdsændringer er ofte tegn på sygdom.

    Lad os gerne vide, hvad dyrlægen finder ud af.


  • #7   28. dec 2009 Han er blevet tjekket igennem af dyrlæge for mindre end en måned siden i forbindelse med vaccination - efter adfærdsædringen - og han er sund og rask. Dyrlægen sagde at han var godt i stand, og at han hvertfald ikke skulle blive tykkere. Billederne på profilen er alle fra før vi fik Bubber, han har taget en del på siden.
    Desuden får han mere foder nu end før vi fik Bubber, og før var han slet ikke desperat på nogen måde.
    Tænker lidt, at det kan hænge sammen med konkurrence om maden? Selvom de får mad i 3-4 skåle og ofte spiser hver for sig?


  • #8   28. dec 2009 Signe Du må gerne låne min hankat, han er også totalt madfikseret og stjæler hvor han kan komme til det.

    Sådan er nogle katte bare


Kommentér på:
Andret adfærd

Annonce