5.603 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

snottet,nyser og øjne løber i vand snottet,nyser og øjne løber i vand

Vi har været til dyrlæge med Piv,
men desværre uden at finde fejlen.
Hun nyser meget,ber så snottet at hun bliver stoppet i næsen og hendes øjne løber tit i vand.
Vi har givet alle dyrene en ekstra ormekur da vgi tænkte at det måske kunne have noget med orm at gøre,
men uanset havd vi har gjort holder det ikke op.

Er der nogen der kan have en idè om hvad det kan være?
Min venninde fortalte i går at hendes kat ikke kunne tåle cigaretrøg......kan det være dèt måske?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• TV mounting / hanging 600 kr.
  • Nedtagning af loftslampe som er ved at falde ned og pt hænger i én skrue 400 kr.
  • Loftspots slukker ikke 600 kr.
  • Lavt tryk på varmt vand bruser 1.000 kr.
  • Gravearbejde med minigraver, 12kvm 1.600 kr.
  • Rensning af tilstoppet afløb 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  snottet,nyser og øjne løber i vand
  • #1   29. dec 2009 I har været ved dyrlægen med katten - har dyrlægen ikke givet den antibiotika som indsprøjtning og givet jer nogle tabletter med hjem??

Det lyder for mig som en infektion i luftvejene og det er meget nemt at behandle med antibiotika.

• #2   29. dec 2009 Hun har fået 1 indsprøjtning og nogle piller hun skulle tage morgen og aften i 5 dage,
    men det har ikke hjulpet

Det er 3-4 uger siden nu.

Har vasket i kamillethe
    givet ormekur
    Badet hende

hun virker kvik nok og leger og kæler,
    men det bekymrer os da alligevel.

• #3   29. dec 2009 Er missen blevet tjekket for katteinfluenza? (:

• #4   29. dec 2009 Jamen hvis behandlingen ikke har virket, må I jo tage hende til dyrlægen igen.

• #5   29. dec 2009 så ville vel de andre katte her også være syge?
    Det er KUN Piv der har disse symtomer.
    Ingen af de andre

• #6   29. dec 2009 Som skrevet længre oppe så har dyrlægen ingen forslag til diagnose

• #7   29. dec 2009 Der blev taget en blodprøve af Piv også uden at der er fundet noget

• #8   29. dec 2009 hold kammillethen fra øjnene, der er små partikler i der kan gøre skade på øjet.. brug istedet saltvand

• #9   29. dec 2009 Jeg sys umiddelbart at det kunne yde som katte influenza smiley - få dem til at tjekke for det

• #10   29. dec 2009 katten skal podes og der skal taget en RCP test direkte fra øjet. den mest præcise test.
    Blodprøve viser ikke en hylende fis hvis katten først er vaccineret.

Du har ikke en kat med de symtomer uden der er en infektion. Det er vigtigt at finde årsagen, så man kan behandle korrekt.
    Kamillethe skal du ikke bruge, saltvandsampuler fra apoteket eller saltvand fra dyrlægen, og så skal du have øjendråber beregnet til kat.

Hvis dine andre katte er vaccinerede, kan du sagtens have en enkelt som viser symptomer og de andre ikke gør. Specielt hvis den hverken har feber eller andet.

Det er vigtigt den kommer til lægen og får den rette diagnose og dermed også behandling. Det går IKKE i sig selv, og problemet bliver kun værre, måske endda kronisk.
    Jeg ville nok vælge en anden dyrlæge, hvis vedkommende ikke ved hvad der skal testes for ved disse symptomer, og blot prøver at behandle. Men jeg er så også meget imod overmedicinering.

• #11   29. dec 2009 5 dages behandling er også alt for lidt til øvre luftvejsproblemer, som er virus - og det skal være den korrekte antibiotika - normalt Ronaxan - husk at skylle efter da pillen kan ætse.

Snot og nys smitter - du kan være uheldig dine andre katte smittes - ogsp selvom de er vaccineret

Ingen vaccine dækker 100%

• #12   29. dec 2009 Jeg vil prøve en anden dyrlæge, end
    den som i har været til....

• #13   29. dec 2009 Der er INGEN af kattene der er vaccinerede imod noget som helst.
    Det er derfor vi syns det er underligt at det kun er Piv der har symtomer.

Piv har haft disse ting i et par mdr nu uden at nogen af de andre fejler noget som helst.

Tror jeg kontakter en anden dyrlæge for at få en "second upenion"

Har forsøgt med sltvands opløsning fra apoteket også uden at det har hjulpet

• #14   29. dec 2009 og de er ALLE sammen indekatte

• #15   29. dec 2009 Hvis jeg var dig, ville jeg få resten vaccineret nu.
    (link fjernet)
    Lyder som herpes. - nogen katte smitter kun kun i perioder, så det kan forklare at de andre endnu ikke er smittet. Men det vil de øjensynligt blive på et eller andet tidspunkt.
    Herpes kan sætte sig som kronisk, hvilket det lyder om om Piv´s allerede er. Så er feberen væk, men snot og nys tilbage.
    Afsted til Dr. dyr med resten. hellere forebygge end helbrede.

• #16   29. dec 2009 ja jeg tror vi skal se at få det ordnet så hurtigt som muligt.
    Og nok også ved en anden dyrlæge end den der allerede her kikket til Piv for den kan jeg jo åbenbart ikke bruge til noget

• #17   29. dec 2009 Helene - hverken saltvand eller kamillethe (sidst nævnte skal man ikke bruge ;)) helbreder det, det renser det kun

Kommentér på:
snottet,nyser og øjne løber i vand

Annonce