{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.009 visninger | Oprettet:

Den stille killing eller den livlige? {{forumTopicSubject}}

Hej:)
Min kat Maui har ønsket en legekammerat og jeg har derfor været ude og se på 2 killinger. Jeg har ikke super gode erfaringer med dens slags, da Maui er min første kat. Derfor spørger jeg jer herinde til råds.

Den ene kat er meget stille og rolig, en anelse reserveret.
Den anden er lidt mere legesyg og "fylder"mere.

Maui (nu 7 mdr) var også en anelse tilbageholdende da jeg første gang så hende, og de første par dage efter vi havde fået hende hjem, men er idag en rigtig kælepot, utrolig tillidsfuld og en meget stille og rolig kat.

Så er mit spørgsmål, hvilken kat i tror vil være det bedste match? Umiddelbart tænker jeg, at eftersom Maui er stille og rolig, at den lille killing også gerne må være det af sind, og derfor har jeg lidt nr. 1 i tankerne, men jeg er også lidt nervøs for om den "bare" er en lidt reserveret kat? Dens søskende var ikke nær så tilbageholdende som den - måske bliver den kuet lidt af de andre...

Hva siger i? Og har i nogle råd mht til det at få en ny killing/legekammerat?

På forhånd mange tak!:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Den stille killing eller den livlige?
  • #1   29. dec 2009 Jeg ville personligt vente til at Maui er noget ældre smiley

  • #2   29. dec 2009 Mette N - okay, hvordan kan det være? Jeg har altid fået afvide, at det var bedst at anskaffe en til så hurtigt som muligt og at jo yngre kattene er, jo nemmere er det for dem at blive sat sammen og jo mere glæde kan de have af hinanden?...

  • #3   29. dec 2009 Mette N
    Hvorfor dog vente til Maui er ældre ??

    Nina H
    Personligt ville jeg vælge den mest nysgerrige og imødekommende.


  • #4   29. dec 2009 Jeg kan heller ikke se nogen som helst grund til at vente - tværtimod, men jeg går så mod strømmen mht. hvilken killing det skal være smiley

    Jeg har oplevet SÅ mange gange, at en rolig og lidt reserveret, men blid killing er "vendt på en tallerken", når den er kommet ud i nyt hjem og væk fra sine dominerende, frække søskende, og efter lidt tid er blevet en kærlig, kontaktsøgende kat.

    Også med udgangspunkt i Maui's eget temperament ville jeg vælge killingen med hendes eget temperament. Man KAN risikere, at en af "frækkerterne" som voksen bliver ret dominerende over for hende, og det er jo ikke meningen.

    Held og lykke!

    PS: Hvad siger din "mavefornemmelse" dig?


  • #5   29. dec 2009 Tak for svar:)

    Mega: jeg har selv haft samme tanker som dig:) Maui har leget en del med 2 små hundehvalpe (chihuahua størrelse) og selvom d jo siges at katte som regel er de dominerende, så har Maui altså en tendens til at underlægge sig de små livlige hunde (som om det bliver for voldsomt)
    - Og netop derfor har jeg hele tiden tænkt, at det skulle være en rolig killing. Så ja, min mavefornemmelse siger nok den "rolige":)

    Mange tak for hjælpen!!!!


  • #6   29. dec 2009 jeg ved ikke hvilket du skal tag det ved kun du.
    da jeg skulle have en ven til min april valgte jeg en på samme aldere. april er en rigtig bisse så jeg valgte en der kunne lege med hende men også "bære over med hende" felix er en stille kat som finder sig i en del men kan også lege med når han gider. den første uge lod han hende gør alt ved ham uden han gjort noget... han er den voksne selv om han kun er 1mdr ældre.

    så følge din mave


  • #7   29. dec 2009 Nina
    jeg vil kun sige en ting og det er at det er vigtig at følge sin mave fornemmelse det bliver du og katte mest glad for i længten :o)


  • #9   29. dec 2009 Berit: Ja, det er nemlig det; hvordan ved man om killingen bare er lidt tilbageholden i starten (ligesom min egen kat) eller om den er sky af natur? - det kan man jo nok ikke gardere sig imod. Men tror nu jeg holder fast ved den "stille" killing - og håber på at den kan godt med Maui. Jeg er næsten overbevist om, at en meget livlig killing ville være for meget for hende, så tror det er det rigtige valg:)

Kommentér på:
Den stille killing eller den livlige?

Annonce