snakker evt. alt alt alt for meget snakker evt. alt alt alt for meget
min skønne norsk skovkat Leo snakker rigtig meget generelt især om aftenen og natten. Hvilket det gør svært at sove om natten, han kraser om natten på soveværelse døren når den er lukket, hvis jeg lukker ham ind hopper han bare op og vil lege.. Jeg syntes jeg leger rigtig meget med ham, og han har en del legetøj. Han er snart 2 år , og er lidt bange for han er for gammel til at legekammerat, han har jo været vantil at være alene... jeg bor i en lejlighed og har virkelig prøvet at købe alt legetøj til ham og har ham med ud i sele næsten hver dag. men gud han snakker rigtig meget og kraser rigtig meget på døren om natten,plus vækker mig hvis han bliver lukket ind.. så sover ikke så meget. har lige været til dyrelæge og han var rask og sund.. håber at I har nogle gode tips..
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 216
Måske skal du så gå efter en kat på et års tid, og ikke en bittelille killing, men jeg tror at du sagtens kan tage den alder du har lyst til
apr 2009
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 5 Svar: 15
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 216
Alle mine katte kan fint enes, og de er jo meget forskellige aldre og racer/blandinger
Så glæd du dig bare, det vil være noget i begge to bliver glade for
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
Det med at jeres kat kradser på døren er fordi den gerne vil være i nærheden af jer hele tiden, det føler den tryghed ved, Nu ved jeg ikke hvorfor I ikke vil have den ind i soveværelset om natten, Men hvis I alligevel synes den godt må være i soveværelset om natten, så vil den i starten prøve at lege med jer, men det vil hurtig gå over. Jeg har selv fået en kikking og han er nu rigtig flink til ikke mere at vække mig om natten mere.
Jeg fik den lille som du kan se på min profil som var 12 uger, fordi Perle trængte til en og lege med og de har det så godt sammen og leger og slikker hinanden, og Perle er 4 år, så selv om din kat er 2 år. så vil jeg mene at en killing er det bedste for ham, En voksen kat kan det blive svært at føre sammen med en på 2 år.
Det er min erfaring, har prøvet det mange gange efterhånden.
Du får også mere ro på derhjemme, hvis han får en legekammerat.
Pøj pøj med det hele.
apr 2009
Men gud han snakker rigtig meget om natten, i nat var helt galt blev vækket 4 gange!! plus når kæresten er hjemme fra københavn, så er han sku tavs og hører intet fra leo om natten.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
En kat mere lyder klart som den bedste løsning.
Du skriver at du har prøvet at have katten inde hos dig om natten, men ikke hvor længe? Det kan tage et par dage måske en uge eller 2, før katten lærer at den skal lade dig være om natten. Men har den først lært det, så kan du også få din søvn, og i vil nok begge nyde at kunne ligge og putte lidt om natten.
At du får en kat mere, og stadig lukker døren, tror jeg desværre ikke løser de helt store problemer, de vil nok begge gerne ligge hos dig. Men stadig så er det en rigtig god idé, og han vil kunne afstimulere på den anden kat.
Bare rolig, han gør ikke den anden kat noget, og HVIS han skulle have den hensigt, så er du ikke i tvivl når de ser hinanden.
Der vil altid være hvæsen, dasken, lidt slåskampe osv når man fører to katte sammen, det kan ikke undgåes, sålænge de ikke flår hinanden til blods osv.
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 21
sep 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 21
- han kradser på døren til badeværelset, fordi han vil ha fri adgang hele tiden s; også drikker han af vandhanen HELE tiden og bader i bruseren med mig og ARGH!!
har samme problem og vi har 3 katte s;
apr 2009
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.641
Katten miaver jo ikke for at genere dig, men for at gøre opmærksom på at der er noget galt. for lidt kontakt, evt.
Katte er natdyr, sørg for at lege med ham sidst på aftenen, så han er godt træt, når du skal sove
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.523
Det eneste du kan gøre er, at ignorere ham, og sætte ham på gulvet når det bliver for meget. Hvis han river eller bider, er det ikke for at gøre dig ondt, men et råb på opmærksomhed. Han ved jo ikke at det gør ondt på dig, for det ville det ikke gøre på ham.
Du bliver nødt til at holde hans klør klippet og sætte ham ned på gulvet når han laver en uønsket adfærd. Jeg ved godt at det kræver noget nattesøvn, men det er den eneste måde du kan vende det på.
Du kan evt hive dynen over hovedet i lidt tid, indtil han giver op.
Og så vil en legekammerat nok være at foretrække, han trænger helt sikkert til en legekammerat.
Når man opdrager på en kat, er det vigtigt at benytte positiv motivation fremfor negativ. Altså skæld ud og afstraffelse hjælper ikke til meget andet end at katten mister tillid til dig. En positiv oplevelse som nus, opmærksomhed og ros giver mange plusser når man vil lære en kat noget som helst. Med tålmodighed kan man komme rigtig rigtig langt.
apr 2009
snakker evt. alt alt alt for meget