1.355 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

snakker evt. alt alt alt for meget snakker evt. alt alt alt for meget

min skønne norsk skovkat Leo snakker rigtig meget generelt især om aftenen og natten. Hvilket det gør svært at sove om natten, han kraser om natten på soveværelse døren når den er lukket, hvis jeg lukker ham ind hopper han bare op og vil lege.. Jeg syntes jeg leger rigtig meget med ham, og han har en del legetøj. Han er snart 2 år , og er lidt bange for han er for gammel til at legekammerat, han har jo været vantil at være alene... jeg bor i en lejlighed og har virkelig prøvet at købe alt legetøj til ham og har ham med ud i sele næsten hver dag. men gud han snakker rigtig meget og kraser rigtig meget på døren om natten,plus vækker mig hvis han bliver lukket ind.. så sover ikke så meget. har lige været til dyrelæge og han var rask og sund.. håber at I har nogle gode tips..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  snakker evt. alt alt alt for meget
  • #1   5. jan 2010 Jeg tror altså ikke at man kan "blive for gammel til en legekammerat" mine 2 ældste katte var da over 6 år da jeg begynde at udvide min flok, og de æææælsker alle deres nye venner, så det kan du trygt gøre!

Måske skal du så gå efter en kat på et års tid, og ikke en bittelille killing, men jeg tror at du sagtens kan tage den alder du har lyst til smiley

• #3   5. jan 2010 flere tips tak.. ej det lyder godt nok som om jeg nok skal overveje en lille kat mere, men bor i en lejlighed på 50 m2 så er der bare double op på alt.. puha og 2 kattebakker. men rigtig dejlig at hører at I kan fører katte sammen, er nok lidt bange for at Leo springer på den nye kat. hvad kan man gøre for begge katte ikke bliver stresset hvis jeg beslutter at få en ny kat eller en mere

• #4   5. jan 2010 lade den nye være lukket ind et lille sted, fx et værelse eller badeværelse, og når den virker tryg så lade døren være på klem (med en krog eller lign) og så lade dem snuse til hinanden i nogle dage, og derefter så lade dem mødes helt. der vil nok komme lidt "krig", men de skal jo lige prøve hinanden af, og så skal de nok blive gode venner smiley
    Alle mine katte kan fint enes, og de er jo meget forskellige aldre og racer/blandinger smiley

Så glæd du dig bare, det vil være noget i begge to bliver glade for smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #6   5. jan 2010 Hej Christina L..

Det med at jeres kat kradser på døren er fordi den gerne vil være i nærheden af jer hele tiden, det føler den tryghed ved, Nu ved jeg ikke hvorfor I ikke vil have den ind i soveværelset om natten, Men hvis I alligevel synes den godt må være i soveværelset om natten, så vil den i starten prøve at lege med jer, men det vil hurtig gå over. Jeg har selv fået en kikking og han er nu rigtig flink til ikke mere at vække mig om natten mere. smiley

Jeg fik den lille som du kan se på min profil som var 12 uger, fordi Perle trængte til en og lege med og de har det så godt sammen og leger og slikker hinanden, og Perle er 4 år, så selv om din kat er 2 år. så vil jeg mene at en killing er det bedste for ham, En voksen kat kan det blive svært at føre sammen med en på 2 år.

Det er min erfaring, har prøvet det mange gange efterhånden. smiley

Du får også mere ro på derhjemme, hvis han får en legekammerat. smiley

Pøj pøj med det hele. smiley

• #7   5. jan 2010 keo har prøvet at være inde i soveværelset om natten men han vækker mig hele tiden om natten ved at hoppe op på mit hovede og vil lege.. eller kraser på døren selvom den er åbne.. jeg har tusind krassebrætter.. tja jeg har ikke meget plads men lejligheden er indrettet efter leo, så han kan lave ballade, jeg er virkelig bare bange for leo tager livet af den nye kat..
    Men gud han snakker rigtig meget om natten, i nat var helt galt blev vækket 4 gange!! plus når kæresten er hjemme fra københavn, så er han sku tavs og hører intet fra leo om natten.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #8   5. jan 2010 Christina L... normalt vil en kat på 2 år aldrig gøre en lille killing noget, de vil med tiden få et rigtig godt forhold sammen. Alt den ballade som du skriver Leo laver er jeg næsten 100% sikker på er fordi han keder sig meget, selv om vi mennesker gør vores til at lege og aktiverer vores kat, så er det ikke det samme for katten som at have en legekammerat. smiley

• #9   5. jan 2010 to katte kan sagtens fungere på 50 kvm, sålænge du har indrettet det således at de har nogle højder at gå i. F.eks. kradsebrætter, ja alt muligt, bordene osv. Så får en kat jo pludselig meget mere plads at befinde sig på.

En kat mere lyder klart som den bedste løsning.
    Du skriver at du har prøvet at have katten inde hos dig om natten, men ikke hvor længe? Det kan tage et par dage måske en uge eller 2, før katten lærer at den skal lade dig være om natten. Men har den først lært det, så kan du også få din søvn, og i vil nok begge nyde at kunne ligge og putte lidt om natten.
    At du får en kat mere, og stadig lukker døren, tror jeg desværre ikke løser de helt store problemer, de vil nok begge gerne ligge hos dig. Men stadig så er det en rigtig god idé, og han vil kunne afstimulere på den anden kat.

Bare rolig, han gør ikke den anden kat noget, og HVIS han skulle have den hensigt, så er du ikke i tvivl når de ser hinanden.
    Der vil altid være hvæsen, dasken, lidt slåskampe osv når man fører to katte sammen, det kan ikke undgåes, sålænge de ikke flår hinanden til blods osv.

• #10   5. jan 2010 christina L. du BEHØVER ikke at skulle have 2 kattebakker! smiley har 1 og minde 3 deles fint om den. de vil dele.

• #11   5. jan 2010 vi har en 1½ årig kat.. tosser rundt når ALT skal være stille.. mærkelig kat.. men han ELSKER at drille min kat anden kat! smiley

- han kradser på døren til badeværelset, fordi han vil ha fri adgang hele tiden s; også drikker han af vandhanen HELE tiden og bader i bruseren med mig og ARGH!!
    har samme problem og vi har 3 katte s;

• #13   7. jan 2010 så har jeg prøvet det med at holde døren åbne og bare lad som ingenting når han kommer ind og snakker om natten, men de sidste 2 dage er jeg faktisk vågnet ved at han er blev sur ( tror jeg ) og vagnet ved at han springer op i mit ansigt og bider mig i ansigtet med klør ( snak lige om en opvågning!), selvom jeg tager fat i ham, i nakken og siger nej eller gir ham en med vandpistolen så gør han det faktisk igen... de 2 nætter her i ugen hvor han har gjort det, har jeg måtte sætte ham under vandhanen for han faldte ned igen..

• #14   7. jan 2010 hvis du vælger løsningen med en legekammerat, så få en killing, voksne katte tolererer meget fra en killing, og kan være direkte umulig at få til at acceptere en voksen kat.
    Katten miaver jo ikke for at genere dig, men for at gøre opmærksom på at der er noget galt. for lidt kontakt, evt.
    Katte er natdyr, sørg for at lege med ham sidst på aftenen, så han er godt træt, når du skal sove

• #16   7. jan 2010 Christina L.: Du må huske hvad der er naturligt for katten i denne situation. Straf nytter ingenting, det gør det desuden aldrig. Katte forstår ikke straf, og at tage en kat i nakken eller sætte den under hanen er meget uhensigtsmæssigt.
    Det eneste du kan gøre er, at ignorere ham, og sætte ham på gulvet når det bliver for meget. Hvis han river eller bider, er det ikke for at gøre dig ondt, men et råb på opmærksomhed. Han ved jo ikke at det gør ondt på dig, for det ville det ikke gøre på ham.
    Du bliver nødt til at holde hans klør klippet og sætte ham ned på gulvet når han laver en uønsket adfærd. Jeg ved godt at det kræver noget nattesøvn, men det er den eneste måde du kan vende det på.
    Du kan evt hive dynen over hovedet i lidt tid, indtil han giver op.

Og så vil en legekammerat nok være at foretrække, han trænger helt sikkert til en legekammerat.

Når man opdrager på en kat, er det vigtigt at benytte positiv motivation fremfor negativ. Altså skæld ud og afstraffelse hjælper ikke til meget andet end at katten mister tillid til dig. En positiv oplevelse som nus, opmærksomhed og ros giver mange plusser når man vil lære en kat noget som helst. Med tålmodighed kan man komme rigtig rigtig langt.

• #18   7. jan 2010 min dyrlæge siger at det nok ikke er en ide med en bette kat mere da jeg bor på 50 m2

Kommentér på:
snakker evt. alt alt alt for meget

Annonce