Forkølet Maine Coon Forkølet Maine Coon
Hej!
Jeg skriver da jeg snart ikke ved mine gode råd mere.Har haft en Maine Coon-hankat i snart 2 måneder nu (1 år gammel og kastreret), som lige siden jeg har fået ham, har været møgforkølet for at sige det lige ud..
Han spiser godt, leger og virker bestemt ved godt mod, men han er bare konstant helt tæt i næsen og nyser flere gange om dagen. Og her snakker vi ikke et enkelt lille nys, men måske 20-25 kraftige nys, hvor han nærmest er ved at ryge bagover - og ud af næsen kommer der noget gul/brunligt snot..Desuden har han flere gange haft næseblod, formodentligt af alt nyseriet.
Jeg HAR haft ham til dyrlægen med det, hvor ham fik en 10-dags antibiotika-behandling - hvilket I nok kan fornemme ikke hjalp det store..Faktisk vil jeg vovo den påstand, at det slet ikke hjalp.
Har læst at nogle katte ikke kan tåle visse slags tørfoder, som indeholder hvede el. andre kornsorter - kan det være det som giver ham allergi?
Desuden ynder han at ligge i vinduet hvor det evt kunne trække ind på ham - men burde en kat ikke kunne tåle det?
På forhånd tak for svar/gode råd
mvh Thomas
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
Calisi kan også i rigtig mange tilfælde give sår i munden,så jeg siger IKKE at din har det.
Og jo en kat kan ikke tåle træk hvis den ikke er vant til det.. Mine 2 hankatte har lige haft noget forkølelse/lunge halløj,og de er vant til at være både inde og ude..
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Din kat har mest sansynligt Calici eller herpes.
Han´s "forkølelse" er sikkert vågnet pga. flytningen, som stresser.
Disse sygdomme ligger latent i katten, og vågner ved stressede perioder i kattens liv.
Prøv at google de 2 sygdomme.
Jeg ville runde dyrlægen, fordi der kan opstå følgesygdomme, og de skal behandles ( fx. Lungebetændelse)
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.220
Hvis det var foderet han ikke kunne tåle, ville han sikkert klø sig istedet for at nyse, og da katte ikke kan blive forkølede, kan træk ikke gøre ham noget, så lad ham beholde vinduet
God bedring til missen
maj 2010
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 8
Forkølet Maine Coon