{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.681 visninger | Oprettet:

Kronisk syg kat {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg er de heldige ejere af en skøn maine coon, problemet er så bare at han er 'kronisk forkølet'. Han er pt på penicillin, men vi kan mærke at der ikke går længe før det stopper med at virke - dyrlægen har sagt at han aldrig bliver helt rask, men at han godt kan leve med det. - det er så noget vi overvejer om vi synes er rimeligt.
Nu har jeg så opdaget at hans næsevæg ligesom er væk, altså at der bare er hul igennem. Er det normalt ? - jeg har søgt en del steder på nettet men har ikke umiddelbart kunne finde noget, og så meget forstand har jeg ikke på kattes anatomi smiley Håber der er nogen der kan hjælpe os..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kronisk syg kat
  • #1   22. aug 2010 Ved ikke med næsen, men mht forkølelse, har dyrlægen sagt hvilken virus den har ?

• #2   22. aug 2010 De kan ikke umiddelbart finde ud af hvad det er, de har haft sendt hans prøve svar til Tyskland. Han får noget medicin der hedder Baytril - det er det 4 medicin produkt han får mod det, og det eneste der har virket. Men som dyrlægen selv sagde, så bliver han til sidst immun overfor det.

• #3   22. aug 2010 Har han haft det sådan siden i fik ham ?

• #4   22. aug 2010 Hvis det er Samson, så vil jeg konfrontere opdrætter med det. Især hvis i ikke er blevet oplyst om at han muligvis var kronisk syg ved købet.

• #5   22. aug 2010 Han har haft det sådan fra dag 1, vi har konfronteret opdrætter med det. Vi oplyste hende om at vi ønskede at få nogle af vores penge tilbage, da vi allerede indenfor de 3 første måneder har brugte langt mere i dyrlæge regninger end vi gav for ham. Vi indvilligede ved købet i at han var forkølet, men i behandling. Nu er situationen sådan at hun ikke vil give os penge da hun ikke har råd, men vil give os en ny kat. Og vi er jo ikke interesserede i en ny kat fra den pågældende opdrætter, men bare at han får det bedre. Hvilket han kun kan få i perioder smiley

• #6   22. aug 2010 Er hun reg opdrætter kan du gå til hendes hovedklub eller klagenævnet i FD. Jeg håber at i har en købskontrakt på katten. Er andre af hendes killinger syge ??

• #7   22. aug 2010 Hvordan finder man hovedklubben ? - må indrømme jeg ikke har så meget styr på det smiley
    Jep, vi har købskontrakt på ham, så det er ikke noget problem at fremvise sådan en. Der står ikke noget på hendes side om de andre er syge, men jeg har undret mig over at der står følgende i kontrakten ''Skulle katten blive syg eller gå hen og dø af en arveligt betinget sygdom osv osv, vil du få en ny killing ved førstkommende kuld'' - tænkte bare at det kunne betyde at hun havde haft problemet før.

• #8   22. aug 2010 Hvis hun er reg opdrætter, skulle hendes hovedklub stå et eller andet sted.
    Det at der står det indført i kontrakten betyder nødvendigvis ikke betyde at hun har haft problemer før. Men det er måske indført for at sikre hende selv for ikke at komme af med penge. Men som du selv skriver så bliver man jo glad for dyret og jeg ville osse nøddig skulle skille mig af med en kat efter så lang tid. Køber man en kat og der er en kontrakt er man sikret gennem købeloven, det er bestemt en fordel. Prøv at tjek hendes hjemmeside og se om ikke der står en hovedklub og så tag den derfra.

• #9   22. aug 2010 Ps. Jeg kan se hun er medlem af DARAK, så det er dem du skal have fat i

• #10   22. aug 2010 Det kan man vel sige det er, men man skal da lede efter hende hvis man vil finde hende. Hvilket man da for min skyld er velkommen til at gøre hvis man synes det skulle være noget. Personligt er jeg her ikke for at finde ud af hvad jeg skal stille op med opdrætter, det er mig egentlig ligemeget. Jeg vil bare gerne vide hvad jeg skal gøre med min kat og evt. finde ud af hvordan jeg får nogle penge tilbage til at behandle ham, da jeg synes at 5000kr (indenfor 3mrd) i dyrlægeregninger, og oveni medicin efterhånden er en ret dyr fornøjelse som kunne være undgået!

• #11   22. aug 2010 Tusinde tak ! Jeg prøver at finde ud af noget derigennem så ..

Du skulle ikke tilfældigvis vide noget om hans problem med næsevæggen ?

• #12   22. aug 2010 FHV ( Felin calicivirus ) indeholder et enzym, som kan "opløse" de fine knoglestrukturer i næsen med kronisk uhelbredeligt næseflåd til følge.

• #13   22. aug 2010 Jeg tror desværre ikke I vil få så meget medhold i en klagesag da I selv har købt/godtaget at katten var syg på købstidspunktet - Ikke at det berettiger opdrætter til at overtræde FD´s regler - men I har desværre selv et medansvar ved at have købt en syg kat.

Jeg syntes I skal kontakte dyrlæge Knud Stensborg - han har bla skrevet denne artikel http://www.abilddyreklinik.dk/dokumenter/ROSKILDESYGE%20HOS%20KAT.htm

• #14   22. aug 2010 Nej, har godt tænkt tanken - men tror vi prøver, bare så vi ved vi har prøvet alt smiley

Jeg vil prøve at kontakte Knud Stensborg, det lyder som en rigtig god idé. Og tak for hjælpen med næsevæggen ..

• #15   22. aug 2010 FHV = Felin herpes virus....kom til at skrive calicivirus.

• #16   22. aug 2010 Chicabee* Opdræt af hellig birma * der er osse en del virus sygedomme at holde styr på

Hvor længe har han været syg ?

Jeg har selv haft en der havde svært ved at slippe af med snude.. Jeg valgte at give den børne næsedråber, en dråbe i blandet 0,8 ml saltvand opløsning..

Det hjælp..

• #17   22. aug 2010 Han har været syg siden marts - men det er jo så kun hvad vi ved af, vi ved ikke hvor længe han har været syg hos opdrætter.
    Vi har prøvet næsedråber, men synes ikke det virker. Det eneste der har hjulpet er Baytril vet, men som skrevet er virkningen af det desværre ved at aftage.

Kommentér på:
Kronisk syg kat

Annonce