Hjælp - angreb {{forumTopicSubject}}
Jeg har en til tider meget dejlig kat. Holder utrolig meget af ham og gør alt for at han har det godt. MEN han har det med at gå til angreb på mig (både med bid og klør). Vi kan ligge og kæle og pludselig angriber han ud af den blå luft. Har krads og bide mærker overalt på hænder og arme. Vi har prøvet rigtig meget ting.
Han er en selskabskat, der ikke bryder sig om at være alene (være i et rum for sig selv når han kan hører os i de andre rum). Så vi har prøvet:
- At sige hårdt nej til ham når han angreb
- Lukket ham ind i et rum for sig selv når han havde angrebet
- Taget ham i nakken og sagt nej
- Vendt det med dyrlægen der anbefalede en duft tingest til stikkontakten, som skulle berolige ham
Ingen af tingene virker. Desværre. Og det er ikke fordi han ikke kan lide mig, for hans skal helst sove på min pude eller puden lige ved siden af mig, og han følger mig også rundt i lejligheden. Om morgenen får jeg den helt store nusse tur i hovedet inde i sengen Og nogen gang i stuen får jeg lige en nusse tur af ham igen. Så går udfra at han godt kan lide mig Han ælter også på puden om aftenen inden vi skal sove.
Før var det kun mig den angreb, men her på det sidste er den også begyndt at angribe min kæreste.
Vi ved ikke længere hvad vi kan gøre. Så HÅBER nogen af jer der ude har nogle gode råd.
På forhånd tak
nov 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 8
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
nov 2009
dec 2009
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 3 Emner: 29 Svar: 228
Jeg havde en hunkat engang (den blev 14 år), som hele dens liv angreb ligepludselig, når den blev kløet på maven, eller når vi var for voldsomme. Det var dens måde at sige nej/stop på.
En anden mulighed er at han keder sig og så vil han pludselig lege, hvilket for jer er på en for voldsom måde.
Hvordan er hans ører og øjne, lyde når han gør det?
nov 2009
Når han angriber er det uden lyd, med store øjne og ørerne tilbage, alt dette sker i samme sekund han angriber, så vi når ikke at få nogle "advarsler" inden han angriber
nov 2009
endnu en gang tusinde tak
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Vores Charley var VILD da han var alene (kun 3 uger og fra 13-15 uger i alder), han angreb min bedre halvdels ben og fødder og andre mænd, aldrig hunkøn.
Da Chili så kom, fik han 'afreageret' med hende (som hvad vildskab angår er meget 'maskulin)
Pøj-pøj med det
Pia, Charley & Chili
nov 2009
nov 2009
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Giv ham en legekammerat så stopper det.
Han vil forsat være ligeså kælen som han plejer med de vilde ture vil han tage med kammeraten.
Jeg har fire katte og de er alle lige kælne.
Når jeg kommer hjem fra arbejdet og hilser på hunden og den får sin guf sidder alle 4 og venter på at blive nusset og få en guffer
nov 2009
Alice: Det må desværre vente til vi køber hus.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Den dag idag siger jeg bare av så er begge drenge godt klar over at de har klørene for langt fremme og slipper mig.
Hjælp - angreb