{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

HJÆLP HJÆLP HJÆLP - Hvad gør jeg ?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har to hellig birmaer, en hun og en han. De fik sammen et kuld killinger, herefter begyndte de, at slås utrolig voldsomt (så tis og hår fløj rundt samtidig med hvæsen og hylen), så jeg splittede dem selvfølgelig ad og mente, at dette nok skyldtes at hun ville beskytte sine små, eller ikke have han skulle hoppe på igen. Jeg har i mellemtiden fået en hun mere, som har gået sammen med min han og der har ingen problemer været. Nu da alle killinger er bortrejst, har jeg virkelig set frem til, at de alle tre skulle have hele huset, at være sammen i og have glæde af hinandens selvskab. MEN da jeg i dag lukkede dem sammen under observation, bemærkede jeg hvor bange min "gamle" hun er for min hankat (den nye hunkat er der ingen problemer med, selvom det var første gang i dag, at de hilste på hinanden) og nu er det så sket!! De sloges igen, mig og min kæreste skyldte os ind, da vi hørte vores "gamle" hunkat skrige, som var hun ved at dø, og der sad han ovenpå hende og der fløj hår overalt, min kæreste rev vores hankat op, men han havde så godt fat i hende med tænderne, at hun fulgte med. Vi skynder os at skride til handling og gribe ind, da det virkelig er alvorligt. Jeg tror det er ham der går til angreb på hende, men hvorfor? Hvad gør jeg? og bliver det nogensinde godt igen? Det skal siges at før de fik killinger var de BEDSTE VENNER. Jeg havde sådan glædet mig til denne dag. Nu er jeg vare virkelig ked af det og helt uforstående?? HJÆLP HJÆLP HJÆLP. Har nogle oplevet eller kender til dette? Hvad gør jeg :''(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP HJÆLP HJÆLP - Hvad gør jeg ??
  • #1   1. nov 2009 Når de har været adskildt skal de vænne sig til hinanden igen. Jeg har haft samme problem, det var min hunkat der udviklede sig til en dræbermaskine da hun fik killinger. Da killingerne var flyttet og de skulle til at vænne sig til hinanden igen. Kom hankatten ud i volieren, så de kunne se hinanden men ikke slås, der gik tid med at se an og til sidst kunne de være sammen, men det er først blevet rigtig godt efter hun blev neutraliseret

  • #2   1. nov 2009 Det glemte jeg at oplyse, at hun er blevet og jeg forstår bare ikke hvorfor det er ham, som angriber hende på den måde. Hun er rædselslagen for ham, men der er ingen problemer mellem ham og den nye hun, eller den gamle hun og den nye hun..

  • #3   1. nov 2009 Når det er hankatten der er aggresiv, kan det skyldes magt. Han er jo stadig fertil og vil derfor være alfahannen.

  • #4   1. nov 2009 KAtte har en formidabel hukommelse - de gremmer ikke lige en kamp på livet. Om de nogensinde vil kunne gå sammen - det er ikke til at vide.

    På grund af dødsfald tog jeg en voksen kat hjem der havde været væk herfra i 7 måneder. Hun gik ind som hun aldrg havde været - og de andre reagerede ikke på hende


  • #5   1. nov 2009 Tak for jeres svar. Desværre hjælper de ikke til løsning a problemet : /
    Jeg ønsker inderligt at de vil kunne komme til at være sammen igen.
    Jeg tænker om der findes nogen form for kattetpsykolog eller hvad man kan kalde sådan én? Jeg ved der findes sådanne til hunde med problemer.
    - jeg er så ked af denne situation.


  • #7   1. nov 2009 Så længe hannen er fertil kan det nok blive svært

  • #8   1. nov 2009 Der skal træffes en svær beslutning. Enten neutraliserer du hannen eller hunnen, og finder et nyt hjem til den ene .

  • #9   1. nov 2009 Jeg har hørt noget tilsvarende før, og der har kun været den løsning enten at kastrere hankatten eller finder en nyt hjem til hunkatten.

  • #10   2. nov 2009 Hunnen er neutraliseret

  • #11   2. nov 2009 Jeg har været inde og læse lignende historier.
    Der rådes der til at sætte det der beroligende i stikkontakten, vil det måske kunne hjælpe mig med at føre dem sammen?


  • #12   2. nov 2009 Så længe hankatten er fertil tror jeg ikke at der er noget at gøre,
    -af samme grund er min Gizmo ikke længere fertil, han hakkede også på hans søster og tævede hende hele tiden.. men nu i dag er de de bedste venner, efter han blev kasterant,
    -tror at det eneste rigtige er at neutraliserer hannen. eller finde et nyt hjem til hun katten, men problemet kan sagtens opstå med den nye hun kat senere..


  • #13   2. nov 2009 okay...birmahanner er meget dominerende når de er fertile, gang på gang ser man fertile hanner banke kastratpigerne, så disse må omplaceres.

    Find et nyt hjem til den stakkels missepige, og få kastreret hankatten.


  • #14   2. nov 2009 Hos min dyrlæge er en veterinærsygeplejerske, som har taget en speciale uddannelse i adfærd og som beskæftiger sig meget med katte. Jeg kan se du bor på Fyn, det her er i Birkerød (Nordsjælland), men det kan være du alligevel kan tage en snak med hende, evt kan hun henvise dig.
    Prøv at kigge her:
    (link fjernet)

    Og så håber jeg i finder ud af noget, rigtig meget held og lykke
    smiley
    Pia


  • #15   2. nov 2009 Der er flere muligheder, hvis kattene har haft en lille gnidning med hinanden, men det du beskriver her, det tror jeg ikke står til at redde. Jeg beklager for det er ikke en rar besked, men de to katte får du formentligt ikke til at kunne bo under samme tag igen.

    Du efterspørger en løsning, og efter min mening vil det bedste være, at finde et rigtigt godt hjem til enten hankatte (som kastrat) eller hunkatraten.


  • #16   2. nov 2009 Pia D: Hvordan kommer jeg i kontakt med hende? Jeg har været inde på linket og læse.

  • #17   2. nov 2009 Hej Betina
    Du kan se tlf nr og åbningstider for klinikken, hvis du kigger under "kontakt" i menu'en foroven. Du spørger bare efter Karina Dillon, hvis hun ikke er der får du nok at vide, hvornår du kan træffe hende.
    Igen: Rigtig meget held og lykke med det
    smiley
    Pia
    PS jeg vil rigtig gerne høre om i kan finde ud af noget, eller hun på anden måde kan hjælpe dig


  • #18   2. nov 2009 Tusinde tak for svarene.
    Og tusinde tak for oplysningerne pia. Jeg regner med at få ringet i dag og jeg skal nok skrive hvad der videre sker. Jeg håber hun kan hjælpe mig.


  • #19   4. nov 2009 Hej Pia. Jeg var inde ved en dyrelæge og snakke mandag, der fik jeg besked på, at finde et nyt hjem til enten min han eller hun. jeg gik derfra må tårer ned af kinderne og resten af mandagen, var jeg helt knust!! Dog ønsker jeg jo ikke at være egoistisk, da mine katte skal trives og have det godt. Jeg fik dermed på grund af mit knuste hjerte ikke ringet til karina den dag. Igår fik jeg ringet til hende og fik en snak på 30 min. Hun gav mig en masse råd, nærmest en slags "månedsplan" over hvordan jeg skal bærer mig ad, med at få ro på og vænne dem langsomt til hinanden igen. Dette skal ske med hjælp af feliway i hver deres halvdel af huset, hvor de befinder sig. Deudover har jeg fjernet deres madskåle, som hun bad mig om og i stedet gemme deres mad flere forskellige steder. Jeg skal dernæst gnide ham og hende med engangsklude, som de så bytter - så de dermed kan vænne sig til lugten af hinanden, de vil hermed reagere på hinandens lugte - efter deres voldsomme slagsmål og dette skal jeg derfor gøre i 14 dage. Næste skridt på vejen er, at jeg så til den tid, skal begynde at åbne døren på klem så de blot kan se hinanden uden at komme i kontakt og hvis en af dem reagere (feks. hvis hun trækker sig tilbage/bliver bange) skal jeg med det samme lukke igen og åbne lukke osv indtil der heller ikke her forekommer nogen reaktion. Det sidste skridt vil jo så være at føre dem sammen forhåbentlig uden problemer og under opsyn! Hun tvivlede dog på om det kan lade sig gøre at føre dem sammen, når det har været så alvorligt. Men nu er jeg fuld af håb og må gøre mit bedste. Hvis ikke der er sket nogen form for fremskridt skal jeg om 1 måned have et nyt hjem parat til hende. Udover alt dette har jeg valgt at få hannen kastereret (imorgen) så dette forhåbentlig også kan være med til at få ham lidt ned på jorden. Dermed sikre jeg også ikke at komme i samme situation med min nye pige, når den tid kommer. Jeg håber inderligt at de igen vil kunne tåle hinanden og vil kunne gå sammen i fred og idyl, som førhen. Jeg takker mange tusinde gange for dit råd om, at kontakte hende. Jeg kan ikke beskrive hvor meget det betyder for mig, at der nu i det mindste er et håb forude.. Om det lykkes må tiden vise. Mange hilsner og tak fra Betina - jeg kan ikke takke dig nok..

  • #20   4. nov 2009 Krydser fingre for et godt resultat.
    Til de gode råd, du har fået, vil jeg bare tilføje:
    Lad dem også skifte mellem deres opholdssteder, for på den måde kan de hver især snuse, hvor den anden har været, og de får heller ikke territoriefornemmelser senere hen.


  • #21   4. nov 2009 Håber på det bedste..

    -held og lykke smiley


  • #22   5. nov 2009 Tusinde tak, rigtig god idé med at bytte opholdssteder.

  • #23   5. nov 2009 Hej Bettina
    Tusind tak for tilbagemelding, jeg håber virkelig det vil lykkes for dig; jeg kan forestille mig hvor forfærdeligt det må være med alternativet.
    Jeg er glad for du fik sådan en lang og god snak med Karina, jeg ved hun er dygtig og er spændt på at høre lidt om fremskridtene.
    Ha' det rigtig godt og du kan tro jeg krydser fingre for jer
    Bedste Hilsner
    Pia


  • #24   20. nov 2009 Hej Bettina
    Jeg kom lige til at tænke på dig og ville lige høre om der er noget (forhåbentlig godt) nyt?
    smiley
    Pia


  • #25   23. nov 2009 Hej Pia.

    Jeg følger programmet, vi er først nu nået dertil hvor vi skal begynde at lukke dem sammen, det tror jeg vi vil prøve i aften. Jeg tvivler dog stærkt på en lykkelig slutning smiley Min hunkat som går alene, har i en lang periode kradset store huller i sig selv, omkring halsen og hele vejen rundt om hovedet. Det er viirkelig store kødsår hun laver på sig selv. Jeg tænker at det skyldes hele denne situation.? Nu hvor vi skal til at begynde på at lukke dem sammen igen (mens vi er til stede) har jeg faktisk læst om et lignende problem. Dette blev løst ved at katten som angriber fik "stuearrest" i 15 min hver gang dette skete. Det er det sidste vi kan forsøge med, for jeg er sikker på han stadig vil angribe hende (selvom han jo også er blevet kastereret i mellemtiden) og det er lige som om hun også selv har ladet ham gøre det de gange de har sloges, for hun ruller sig bare om på ryggen og overgiver sig uden kamp. Det var også det der skete i episoden hvor de begyndte at give hankatten stuarrest, så måske vi kan bruge det. Det er det sidste vi kan gøre og det er virkelig frustrerende at vide, at der ikke er mere vi snart kan gøre. Andet end at begynde at lede efter et nyt hjem til hende smiley mit hjerte kan slet ikke bære tanken om at skulle af med hende, men de har det jo ikke godt nu og må jo alle tre være stressede over situationen og sådan kan det jo heller ikke fortsætte.

    Hilsen Betina


  • #26   23. nov 2009 En kat, der lægger sig om på ryggen, overgiver sig IKKE.
    Tværtimod er det en stilling, hvor alle fire poter er frie og parate til forsvar.

    Hvis det på nogen måde er muligt, ville jeg i en periode prøve at placere begge katte på et for dem begge to helt neutralt sted, måske hos nogle venner eller familie, som ikke har kat i forvejen.


  • #27   23. nov 2009 okay, det stod der bare herinde, det sted jeg læste om nogenlunde samme problem. Altså at det betød at katten overgav sig og lod den anden angribe så mange tak for dit svar. Jeg har undersøgt mine muligheder for at få i hvert fald hende væk i en periode, så hun kan få fred og ro, for hun er selvfølgelig stresset. Hun kan måske være hos mine forældre nogle uger, men da de har hund og hun aldrig har set sådan én før, tvivler jeg på det vil være en god idé.? Jeg vil nu høre min mormor og morfar om de kan have hende og det håber jeg meget på.

Kommentér på:
HJÆLP HJÆLP HJÆLP - Hvad gør jeg ??

Annonce