{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.382 visninger | Oprettet:

Hjælp.... {{forumTopicSubject}}

Peanut har leukæmi....

Jeg skrev i et anden tråd at jeg ventede på svar fra dyrlægen efter vi fik taget blodprøve i går... ja dem har jeg så fået.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal gøre af mig selv.

De siger der ikke er noget jeg kan gøre... Men er der virkelig ingenting? Er der ikke noget foder eller andet der måske er bedre, så jeg i det mindste føler jeg gør noget???....

Jeg er helt ude af mig selv, prøver bare at holde humøret oppe, men jeg græder bare... Kan slet ikke tænke på andet. Det værste er at jeg ikke engang er hjemme hos hende før i aften og vil bare gerne hjem og give hende et kæmpe kram og ligge og nusse med hende... Hun har heldigvis ikke ondt eller noget, så det er heldigvis ikke et farvel.

Plz ingen forfærdelige historier, det kan jeg ikke overskue lige nu.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp....
  • #1   8. apr 2016 prøv at kontakte Lise bang hansen
    http://www.alternativdyrlaege.dk/kontakt.html


  • #2   8. apr 2016 Tak. Jeg vil prøve at ringe til hende og høre hvad hun har at sige smiley

  • #3   8. apr 2016 hun er rigtig sød, og lover ikke mere end hun kan holde
    har selv brugt hende til en kat med lymfekræft + 2 med kronisk mundbetændelse


  • #4   8. apr 2016 Tusind tak. Vil gøre alt!!

  • #6   8. apr 2016 Jeg ved godt det er en negativ situation og der er ikke er noget positivt. Orker bare ikke at høre om folks erfaringer med mistede katte. Peanut er heldigvis indekat, dyrlægen sagde det gav hende meget bedre odds. Hun er aldrig sammen med andre katte, hvilket vi nu aldrig vil udsætte hende for - både for hendes egen skyld, men også for de andre katte.

    Vi håber bare virkelig på vi stadig kan få nogle gode år med hende smiley


  • #8   8. apr 2016 Jeg ved det ikke. Jeg tror egentlig heller ikke rigtig på det, men tror gerne jeg vil prøve at tage en snak med hende...

  • #9   8. apr 2016 Kære Rikke.
    Det gør mig utrolig ondt. Jeg vil ikke komme med skrækhistorier, men når man får så alvorlig en diagnose, så er man parat til at kaste sig ud i hvad-som-helst!

    Det smitter meget, så det er godt at hun er alenekat.
    Men lov mig, at hvis hun får følgesygdomme - og det gør hun desværre, så overvej aflivning. Ja, det er hårde ord, men intet kan slå den forbandede virus ihjel. smiley
    Du trækker faktisk pinen for dig selv - og det er ligeså synd for dig som for Peanut.
    For pokker hvor jeg føler med dig.

    Pas på dig selv, men lov mig, at du skal gøre op med dig selv hvad du vil udsætte dig selv og Peanut for.

    Tanker fra én der har prøvet det.




  • #10   8. apr 2016 Jeg er i fuldstændig i mod at lade et dyr leve "kunstigt" på medicin. Kunne aldrig finde på at byde hende et liv på kemoterapi eller andet (ved faktisk ikke hvad man bruger mod leukæmi). Jeg er fuldstændig klar på at så snart hun har ondt, skal hun have fred.. sådan har jeg altid haft det.... dyret ved jo ikke selv hvad den gennemgår, og så er det bedre at lade den få ro.. Men dyrlægen har forsikret os at hun ikke har ondt nu, og jeg vil ikke aflive hende så længe hun er "frisk". Hun kan jo godt have mange gode år endnu, hun er slet ikke rørt af det som det ser ud nu.

    Vi (forsøger at) holder humøret oppe og får det bedste ud af den tid vi har med hende, og så krydser vi fingre for at vi har hende mange år endnu.


  • #11   8. apr 2016 Men tusind tak. Alle varme tanker hjælper lige nu smiley

  • #12   8. apr 2016 Årh for pokker da smiley Jeg forstår sørme godt, at du er ked efter at have fået sådan en kedelig besked.
    Når det endelig desværre skulle være sådan, så er det da altid noget at hun er ene- og indekat, så du slipper for bekymringen om smitte.
    Håber det bedste for jer!


  • #13   9. apr 2016 bare rolig; lise vil aldrig love mere end hun kan holde

    hun er uddannet alm dyrlæge men har valgt at bruge homopædisk medicin frem for andet.
    men hun hjælper kun der hvor hun selv ved at hun kan gøre en forskel.

    og det drejer sig om en lille bitte sukkerpille de skal 1 gang om dagen.
    andre bruger dråber men det er der ingen katte som kan lide.

    jeg brugte hende som sagt til en kat med lymfekræft. hun havde fået 3 mdr af egen dyrlæge, 6 mdr på kemo, men lise gav mig katten i 1½ år mere. Og katten var frisk til dagen før hun blev aflivet. sprang rundt på dører mm.

    men som sagt prøv at snak med hende - jeg ved ikke om hun kan hjælpe, men det er da et forsøg hver

    jeg kender desværre alt for godt til aids og leukæmi - har arbejdet med internatskatte i mange år. og her er der kun 1 udvej, om man har lyst eller ej.
    så jeg ville selv prøve alt hvis det var mig.


  • #14   9. apr 2016 Åhh nej hvor er det en trist besked at få, mine tanker går til dig..

  • #15   9. apr 2016 Tak! jeres tanker varmer. Føler bare min lille killing er alt for ung til denne skæbne. Jeg vil snakke med Lise.. vil hellere bruge 20.000 kr på noget det måske hjælper, end sidde passivt til (med mindre det selvfølgelig stresser katten unødigt - men hun er sgu sej!)

    Vi håber vi har mange gode år endnu, selvom det lige nu nærmest føles som et farvel.


  • #16   9. apr 2016 Jeg er lige kommet hjem til hende og jeg kan ikke andet end bare at se på hende og græde... og hun forstår jo ingenting.. det gør det næsten værre lige nu.. Jeg vil ikke stresse hende, vil bare give hende et godt liv, men det er virkelig svært at tænke rationelt lige nu. Har bare lyst til at skubbe alt til side og bare putte med hende.. Men det dur jo heller ikke...

    Lige nu ser jeg bare en syg kat. Selvom jeg inderst inde godt ved hun er præcis lige som hun plejer - hun er fuld af energi og spinder konstant og vil bare gerne være sammen.. hun forstår jo ingenting og vil bare kæle.


  • #17   9. apr 2016 Du skal selvfølgelig have nogen tid for at fordøje den triste besked fra dyrlægen.
    Mine katte fejler (7, 9, 13) ikke noget, men når jeg (alt for tit smiley ) tænker på, at jeg jo mister dem en dag, så får jeg også trang til at putte og kramme og se på dem. Så jeg har nok en fornemmelse af, hvordan du har det nu.

    Kram herfra.


  • #18   9. apr 2016 Der er TO typer leukæmi:

    Blodkræft og
    FeLV - den smitsomme form. Én PCR blodtest konstaterer det - én. Snaptesten er ikke 100% og finder kun er der virus i blodet. PCR finder virus i blodet og har det lagret sig i knoglemarven.
    PCR testes normalt på de store laboratorier

    Voksne katte kan komme sig af FelV - killinger har ikke gode odds


  • #19   9. apr 2016 I øvrigt er der mange bærere - ca 50% - det viser et tysk studie - det samme med et norsk. Efterson svar foreligger så hurtigt må der være tale om klinik snap test for felv

    http://geb.uni-giessen.de/geb/volltexte/2007/4757/pdf/SuntzMichael-2007-06-11.pdf

    summary på engelsk side 127


  • #20   9. apr 2016 Men jeg ved slet ikke hvad alt det vil sige...

  • #21   11. apr 2016 Du er godt klar over er katten ikke meget syg kan den godt overleve - den kan sågar være sammen med andre katte er de testet frie og vaccineret?

    Går stadig ud fra der tales FelV - den smitsomme.

    Noget nyt?


  • #22   11. apr 2016 Jo og vi håber også på at have hende mange år endnu, det var bare en hård besked at få. Vi fik det at vide over telefonen og fik bare at vide at vi kunne læse på nettet hvad det var for noget og ellers kunne ringe. Vi ved ingenting ift Peanuts situation, men vi har fået en tid hos dyrlægen i morgen, vi har en masse spørgsmål vi ønsker svar på. Men altså hun virker jo sund og rask, det er helt sikkert at hun i hvert fald ikke selv ved at hun er syg smiley

    Men indtil videre intet nyt, men det kommer der jo forhåbentligt i morgen smiley


  • #23   11. apr 2016 Og ja vi har fået at vide det smitter så det må være FeLV...

  • #24   11. apr 2016 Sikke et svar - at I selv kunne læse, øv ......

    Har du andre katte skal du teste negativ og vaccinere dem
    Den smittede kat må ikke lukkes ud

    Spændt på at høre hvad du får at vide i morgen. Held og lykke


  • #25   11. apr 2016 Altså de sagde det med at hun smittede og sådan. Men altså det var min kæreste de snakkede med og tænker han måske lidt har fået et chok og de har måske kunne mærke han har været lidt kort for hovedet, for de plejer at være rigtig søde smiley

    Vi har kun Peanut, og vi har skrevet til dem vi fik hende af, da vi tror det må komme derfra og vi ved at de i hvert fald havde én udekat - men de har ikke skrevet tilbage. Vi ville bare gerne sørge for den ikke gik og smittede andres katte + de måske kan kontakte ejerne af de andre killinger smiley

    Ja glæder mig også meget til i morgen!


  • #26   11. apr 2016 hun har det sikkert fra sin mor af - desværre.

    det smitter altså ikke nemt. der er en her inde fra som også måtte turen igennem - det er vist indenfor det sidste halve år. men den havde så været syg/lille hele tiden. Men hun har andre katte og ingen af dem blev smittet.
    men husker altså ikke lige hendes navn lige nu.

    jeg har valgt at alle mine er blevet testet inden de kommer ind. men når man har så mange som jeg - og de har kun adgang til løbegård, så bliver man lidt mere hys. men jeg skal så også være hård, for jeg kan ikke ikke tage dem med hjem hvis testen er positiv.
    har lige fået Kalle testet i dec, det tog 3 dyrlæger inden jeg fandt en som kunne teste ham. Bor i et område med en del aids og leukæmi, men ingen af de lokale dyrlæger havde nogle tests, så jeg måtte ty til min egen i odense.

    men jeg håber at du får en masse gode år med hende endnu.
    og så et stort kram herfra - du passer godt på hende smiley


  • #27   11. apr 2016 jeg tror desværre at mange dyrlæger tager tingene lidt for nært nogle gange og så ved de ikke hvordan de skal klare at folk bliver kede af det. og så er det nemmeste at blive lidt kort for hovedet

    prøvede det selv da min fik lymfekræft.
    men samtidigt så kan man ikke rigtig rumme mange oplysninger på en gang i disse tilfælde. man ved jo godt at sygdomme er noget skidt noget
    og dyrlæger bryder sig jo ikke om at skulle aflive dyr.
    nogle vælger jo at få dyret aflivet med det samme, andre prøver måske andre ting, og tager derfor dyret med hjem.


  • #28   11. apr 2016 Det er vigtigt at kemien er god mellem dyrlægen og klient.
    Min og mig har samarbejdet så længe, så vi blot kan nøjes med at kigge på hinandens kropssprog.
    Jeg kan også godt lide, at de tør lægge kortene på bordet - for og imod og hvis der er noget de ikke føler at de har speciale i, så ikke tøver med at henvise til en anden.
    Men jeg håber at du får svar på alle dine spørgsmål smiley


  • #29   12. apr 2016 Anja N: Ja jeg tror også det er fra moren. og Tak, vi håber også på en masse gode år endnu.

    Vi er rigtig glade for vores dyrlæge, min kæreste siger også at havde de fortalt ham en masse havde han nok alligevel ikke kunnet huske det, ens tanker går jo kun til katten lige i det man får sådan en besked.

    Men nu er vi kommet hjem efter at have snakket med dyrlægen. Hun var rigtig optimistisk og sagde at vi virkelig skulle huske at se på Peanut som om ingenting var ændret, for hun var frisk og var præcis på samme måde som før blodprøven. Hun sagde at vi skulle fortsætte som vi gør nu, give hende god mad, aktivere hende og alt det man nu gør for at give sin kat et godt liv. Hun sagde også at vi sagtens kan fortsætte med at tage hende med hjem til mine forældre, da Peanut ikke har noget i mod rejseturen og slet ikke viser tegn på utryghed hjemme ved mine forældre. Hun sagde at vi selvfølgelig skulle undgå at udsætte hende for unødig stress, da hun så bare bliver endnu mere udsat, men vi har faktisk aldrig rigtig set Peanut ændre adfærd på den måde, hun er altid glad og nysgerrig, hvilket dyrlægen også sagde - Hun er sgu så sej den kat!
    Så dommen lød at hun var frisk, og hvis hun bliver syg eller andet skal hun behandles som alle andre katte, men bare med det i baghovedet at der er en ekstra modspiller.
    Dyrlægen sagde også at hun havde set flere eksempler på katte der levede mange år med den sygdom, og vi skulle ikke være bange for at skulle sige farvel foreløbig.
    Så det var, under omstændighederne, en rigtig god tur til dyrlægen, der helt sikkert kan hjælpe os med at være lidt mere rolige og "komme videre".


  • #31   14. apr 2016 Tusind tak smiley Vi er heldigvis kommet meget oven på efter snakken med dyrlægen smiley

  • #33   14. apr 2016 Ja nemlig! og vi vil i hvert fald nyde al den tid vi får sammen smiley

Kommentér på:
Hjælp....

Annonce