{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Pludselig løbetid?? {{forumTopicSubject}}

Godaften alle =)

Jeg har en fin lille burmilla, på hvem planen var at lave lidt killinger her til foråret. Omstændigheder har dog gjort at vi har været nødt til at udskyde disse planer i min. 2 år, og jeg har af samme årsag helt valgt at droppe det.
Hun har gået på p-piller i 1 år snart, og hun skal ikke gå på p-piller mere. Så planen var faktisk en sterilisering her i løbet af næste uge, og fint - hallelujah, alt er godt.

INDTIL!

Min kæreste ringer til mig idag, i blind panik over Yade-missens opførsel. Den mjaver, hopper op til ham og bider ham, brummer og siger underlige lyde mens den stikker sit hoved helt op til ham. Derudover render den rundt og snuser sin steriliserede søster i bagdelen konstant.

Oh lord... I mandags fik den en p-pille, og skal altså ikke have før mandag igen - hvilket faktisk slet ikke var planen eftersom den alligevel skulle steriliseres, og formentlig ikke ligefrem kunne nå at gå i løb på så kort tid.

Så nu er mit spørgsmål - kan den opførsel være ANDET end løbetid? Hun er lige nu, i skrivende stund 90% normal. Hun mjaver meget meget lidt og går ellers bare rundt og er sig selv. Af erfaring, ved jeg dog godt at sådan en løbetid som regel kan høres bedst om natten *oh skræk og ve*

Det undrer mig, at hun lige pludselig kommer i løbetid på den måde - min kæreste fortalte mig at det er lige fra den ene yderlighed til den anden. Det ene øjeblik er hun bare den samme lille Yade mis som altid, det næste en hysterisk kost der vræler op og ter sig.

Det andet spørgsmål er - KAN dette på nogen måde stoppes? Jeg kan ikke forklare nærmere, men det går altså ikke med en hylende kat. Hvis der ingen udvej er, så må vi gøre hvad vi kan for at hun får en nem løbetid, men er der den mindste lille mulighed, så er jeg nødt til at gøre forsøget.

Se please anyone! Hjælp!!!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pludselig løbetid??
  • #1   7. jan 2010 Jeg ville aldrig anbefale at stoppe en løbetid, med p-piller, hvis hun skulle bruges i avl, for det er på ingen måder sundt, men eftersom hun alligevel skal steriliseres snart, så kan man kan godt stoppe en løbetid ved at give p-piller, og metoden er så forskellig, alt efter hvilken dyrlæge eller opdrætter man spørger.

• #2   7. jan 2010 Uhh sikke nogle gode og brugbare svar. Tusind tak!
    Det er første gang jeg benytter mig af forummet her så fedt at se hvordan nogle brugere simpelthen gør en masse for at hjælpe - tak!

Ulla - jeg har selv læst om netop den metode, og jeg har sgu lidt ondt af hende så jeg tror at jeg prøver den af. Men stopper man den pr. omgående eller går der noget tid før man ser effekten. For hvis der gør det, så kan man jo nærmest ligeså godt lade den gå løbetiden ud, eftersom det trods alt er sundere...
    Jeg mener, om løbetiden stopper efter 5 dage eller efter 7-8 dage - det er nærmest ét fedt.
    Hun ER afgjort i løbetid den lille mis smiley Jeg klappede hende blid på måsen lige før og der var ingen tvivl om hvad hun mente det var en invitation til.

Sofie: Jeg hader selv tanken om p-piller og planen var netop også MAX et år før det lille skind skulle ud af det igen. Men som sagt, omstændigheder gør altså at hun ikke kan få killinger foreløbig så derfor skal hun steriliseres asap. Vil hverken byde hende piller eller løbetider smiley
    En avlskat kan jeg altid få senere.

• #3   7. jan 2010 Jeg har nu ladet mig fortælle, at det gerne må gøres mens de er i løb. Hvis en kat blir steriliseret, og derefter går i løb igen og skal om opereres igen, gør man det i løbetiden !! Så må man da også kunne sterilisere hende nu.

• #4   7. jan 2010 Det kan de nu sagtens, da nogle dyrlæger ikke fjerner livmoderen men kun æggestokkende..... Der er flere måder at gøre det på.

• #5   7. jan 2010 Ulla: Først - mange tak for dine svar, også til mine to sølvkatte på deres respektive profiler.
    Jeg har givet Yade en enkelt p-pille nu, og ser om det har en effekt. Hun har sovet og siger ikke så meget, sidder nu og leger med sin søster på gulvet ved siden af mig.
    Hun frembringer dog nogle ret spøjse knurre/brummelyde når man nusser hende.

Min dyrlæge ville absolut heller ikke sterilisere mens hun er i løb - dels grundet blødninger, men også fordi man risikerer at katten bliver i det stadie... Altså det mentale stadie den er i, mens den går i løb.

Men Ulla, fik du en fornemmelse af om man kunne stoppe løbet FØR det ellers normalt stopper ved at lave en pille om dagen i fem dage - tricket?

• #6   7. jan 2010 Du kan godt stoppe det før ved at give pillerne 5 dage i træk, men du risikere livmoderbetændelse. Kan godt forstå det er træls med en kat i løbetid (kender det så udemærket) men hvorfor så have fertile katte til avl, det vil jo give noget skrigeri engang imellem ?

• #7   7. jan 2010 Maria: Hvis katten skulle bruges til avl havde min situation (i særdeleshedmin boligsituation) været på en måde så skrigeri ikke havde været et problem smiley

Sådan ville livet det bare ikke, men det skal ikke ramme katten der derfor - som skrevet - skulle steriliseres. At den så på en eller anden måde er kommet i løb på TRODS af p-piller, kunne jeg desværre ikke have kalkuleret med, hvorfor jeg nu står i en knibe.
    Den lille mis er så flink, at hvis den kaster op så gør den det i sin bakke... Sødt af hende, men ikke så smart, for resultatet er, at jeg simpelthen ikke opdager det.
    Og det er den eneste mulighed jeg kan finde for at hun skulle være gået i løb nu.
    Hun har været helt rolig de sidste par timer, så om det er den ekstra p-pille eller om det er optræk til ballade i nat aner jeg ikke... Jeg krydser fingre for at det var pillen.

Ulla - jeg må sige at der er kæmpe forskel på 2-3 dage kontra 7 dage som det var første gang hun var i løb, og når tøsepigen skal under kniven hurtigst muligt efter dette, kan livmoderbetændelse vel ikke blive et problem.
    Oder was?

Uanset hvad er jeg glad for svar.

• #8   8. jan 2010 Ulla... prøv at søge på det herinde, der har været masser af tråde hvor folk har købt neutraliseret katte der fortsat går i løb.

• #9   8. jan 2010 Jeg ved da godt det ikke er gjort ordenligt, men der har nu været en del debat omkring det emne. Måske er jeg ikke et orakel, men har dog styr på biologien

Kommentér på:
Pludselig løbetid??

Annonce