Pludselig løbetid?? {{forumTopicSubject}}
Godaften alle =)
Jeg har en fin lille burmilla, på hvem planen var at lave lidt killinger her til foråret. Omstændigheder har dog gjort at vi har været nødt til at udskyde disse planer i min. 2 år, og jeg har af samme årsag helt valgt at droppe det.
Hun har gået på p-piller i 1 år snart, og hun skal ikke gå på p-piller mere. Så planen var faktisk en sterilisering her i løbet af næste uge, og fint - hallelujah, alt er godt.
INDTIL!
Min kæreste ringer til mig idag, i blind panik over Yade-missens opførsel. Den mjaver, hopper op til ham og bider ham, brummer og siger underlige lyde mens den stikker sit hoved helt op til ham. Derudover render den rundt og snuser sin steriliserede søster i bagdelen konstant.
Oh lord... I mandags fik den en p-pille, og skal altså ikke have før mandag igen - hvilket faktisk slet ikke var planen eftersom den alligevel skulle steriliseres, og formentlig ikke ligefrem kunne nå at gå i løb på så kort tid.
Så nu er mit spørgsmål - kan den opførsel være ANDET end løbetid? Hun er lige nu, i skrivende stund 90% normal. Hun mjaver meget meget lidt og går ellers bare rundt og er sig selv. Af erfaring, ved jeg dog godt at sådan en løbetid som regel kan høres bedst om natten *oh skræk og ve*
Det undrer mig, at hun lige pludselig kommer i løbetid på den måde - min kæreste fortalte mig at det er lige fra den ene yderlighed til den anden. Det ene øjeblik er hun bare den samme lille Yade mis som altid, det næste en hysterisk kost der vræler op og ter sig.
Det andet spørgsmål er - KAN dette på nogen måde stoppes? Jeg kan ikke forklare nærmere, men det går altså ikke med en hylende kat. Hvis der ingen udvej er, så må vi gøre hvad vi kan for at hun får en nem løbetid, men er der den mindste lille mulighed, så er jeg nødt til at gøre forsøget.
Se please anyone! Hjælp!!!
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 24
Det er første gang jeg benytter mig af forummet her så fedt at se hvordan nogle brugere simpelthen gør en masse for at hjælpe - tak!
Ulla - jeg har selv læst om netop den metode, og jeg har sgu lidt ondt af hende så jeg tror at jeg prøver den af. Men stopper man den pr. omgående eller går der noget tid før man ser effekten. For hvis der gør det, så kan man jo nærmest ligeså godt lade den gå løbetiden ud, eftersom det trods alt er sundere...
Jeg mener, om løbetiden stopper efter 5 dage eller efter 7-8 dage - det er nærmest ét fedt.
Hun ER afgjort i løbetid den lille mis
Sofie: Jeg hader selv tanken om p-piller og planen var netop også MAX et år før det lille skind skulle ud af det igen. Men som sagt, omstændigheder gør altså at hun ikke kan få killinger foreløbig så derfor skal hun steriliseres asap. Vil hverken byde hende piller eller løbetider
En avlskat kan jeg altid få senere.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
okt 2008
jul 2008
Jeg har givet Yade en enkelt p-pille nu, og ser om det har en effekt. Hun har sovet og siger ikke så meget, sidder nu og leger med sin søster på gulvet ved siden af mig.
Hun frembringer dog nogle ret spøjse knurre/brummelyde når man nusser hende.
Min dyrlæge ville absolut heller ikke sterilisere mens hun er i løb - dels grundet blødninger, men også fordi man risikerer at katten bliver i det stadie... Altså det mentale stadie den er i, mens den går i løb.
Men Ulla, fik du en fornemmelse af om man kunne stoppe løbet FØR det ellers normalt stopper ved at lave en pille om dagen i fem dage - tricket?
okt 2008
jul 2008
Sådan ville livet det bare ikke, men det skal ikke ramme katten der derfor - som skrevet - skulle steriliseres. At den så på en eller anden måde er kommet i løb på TRODS af p-piller, kunne jeg desværre ikke have kalkuleret med, hvorfor jeg nu står i en knibe.
Den lille mis er så flink, at hvis den kaster op så gør den det i sin bakke... Sødt af hende, men ikke så smart, for resultatet er, at jeg simpelthen ikke opdager det.
Og det er den eneste mulighed jeg kan finde for at hun skulle være gået i løb nu.
Hun har været helt rolig de sidste par timer, så om det er den ekstra p-pille eller om det er optræk til ballade i nat aner jeg ikke... Jeg krydser fingre for at det var pillen.
Ulla - jeg må sige at der er kæmpe forskel på 2-3 dage kontra 7 dage som det var første gang hun var i løb, og når tøsepigen skal under kniven hurtigst muligt efter dette, kan livmoderbetændelse vel ikke blive et problem.
Oder was?
Uanset hvad er jeg glad for svar.
okt 2008
okt 2008
Pludselig løbetid??