{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.064 visninger | Oprettet:

Kattemad til killinger {{forumTopicSubject}}

Jeg talte med min veninde om vores killinger (de er fra samme kuld) og hvad de får at spise, for synes min lille hanmis ser lidt tynd ud (måske fordi jeg sammenligner ham med vores store, halvtykke hunmis hjemme hos min mor), og hun fortalte at hendes humissere så tykke ud, så hun gav dem voksenfoder, selvom jeg nu ikke synes de ser spor tykke ud. Det fik mig til at rynke lidt på panden, for killingerne er kun lidt over 3 måneder gamle, og jeg var ellers ret sikker på at de burde få killingefoder, da det må være det der dækker killingens næringsbehov bedst? Tager jeg fejl, kan man godt fodre sin killing med voksen foder uden den går glip af vigtig næring?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattemad til killinger
  • #1   7. jan 2010 killinger (oftes op til 12 måneder) skal have killinge foder ad libitum

  • #2   8. jan 2010 Enig med Tanja.

  • #5   8. jan 2010 Jeg ser nu sjældent en voksen kat patte.... Men det gør derimod killinger... Og får ekstra nærring ligesom i killingefoder...

  • #8   8. jan 2010 ulla P - du kan altså ikek sammenligne hvad dyr i naturen gør og så med dyr der får tørkost..

    Tørkost ligger bare SÅ langt fra hvad kattene normalt spiser at det er noget det opføre sig helt anderledes i kattenes system..


  • #9   8. jan 2010 Jeg tror ikke killinge foderet er så vigtigt, bare man bruger et godt voksen foder med god fedt procent.



  • #11   9. jan 2010 ulla P - Nu har jeg så arbejdet på 2 forskellige gårde..

    Det ene sted blev kattene ikke fodret, og må jo så derfor leve "som i naturen" bortset fra de havde staldbygninger som "hule"

    Det andet sted fik alle kattene en kalveskålfuld voksenkattetørfoder til deling, hvis de ville have mere ud over det måtte de selv fange det..

    Så det er "som i naturen" men med lidt hjælp..

    Begge steder var killingerne nogle rigtig skrævl, fordi de netop ikke fik det foder de havde behov for.. FOr "i naturen" er det ikke engang sikkert man kan få mad hver dag..

    På den gård hvor de blev fodret, har vi prøvet og tage et kuld ind da moderen forsvandt, så de voksede op på killingefoder, og de var absolut ikke nogle skrævl..

    Begge steder døde de fleste af killingerne om vinteren, og så hård vinter har vi heller ikke normalt i Danmark, begge steder havde de adgang både til halvvarme stalde og til der hvor halmen var, så de kunne lave varme huler der..

    Jeg vil derfor til hver en tid give killinger killingefoder, da det giver dem det ekstra "spark" for ikek at være et skrævl

    Og jeg tvivler på at kattemor ville komme med en rotte til en killing, men de ville nok selv genre spise en lille rotte


Kommentér på:
Kattemad til killinger

Annonce