{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.268 visninger | Oprettet:

Foder der feder?? {{forumTopicSubject}}

hej KG...

Vi har lige fået en hun kat hjem, som vi synes er noget tynd i det, så ville hører om i kender til et godt foder mærke som kan give hend noget sul på kroppen i en fart??

Det skal lige siges hun er ægte maine coon, ved ike om det kan have noget med sagen a gøre??

MVH Louise

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder der feder??
  • #1   12. jan 2010 Hvad skulle racen have at gøre med at hun er for tynd??

Royal Canin Kitten, Persian og Queen er ekstra fedt.

• #2   12. jan 2010 jamen det ved jeg fik, a vide a dem vi havde købt hende a at racen godt kunne holde spise pauser???

• #3   12. jan 2010 What??

En kat må ikke holde spise pauser, for hvis de ikke spiser kan de få noget der kaldes fedt lever, og det kan de rent faktisk dø af.

Det lyder som noget p** de har sagt til dig, for at du ikke skulle undre dig over at hun er tynd!

• #4   12. jan 2010 fedt, så har jeg købt en underernæret kat, men kan virkelig mærke ribben, ryg og hofter.. og det er ikke un lidt, men MEGET, vi underede os, og spurgte ind til det, da min hankat, er samme størrelse, men vejer det dobbelte af hvad hun vejer smiley

Kan jeg giver hende andet end dette foder? Vi har mad til a stå fremme hele tiden, og hun er indekat...

Kan dette måske også være en grund til hun ikke vil løftes??

• #5   12. jan 2010 jeg er helt ny indenfor race katte, og kunne da godt hører det ikke lød helt rigtigt, men a lige vel, sætter man jo ikke spørgsmålstegn ved det....

• #6   12. jan 2010 Jeg ville give hende alt det ferske kød og fisk hun kan spise.

Dåsemad af slagsen: Feline Porta, kan købes hos Zooplus, www.unimati.biz og www.mysterycoons.dk og Lux som kan købes hos Aldi.

Derudover kan du også give hende creme fraiche og kaffefløde, men hold lige øje med om hendes mave kan tåle kaffe fløden.

• #7   12. jan 2010 Racekatte og "almindelige" katte er det samme, racekatten har bare en stamtalve, hvor du kan se dens ophav.

• #8   12. jan 2010 Du kan også prøve at tage en snak med din dyrlæge og lade ham/hende kigge lidt på katten. Der kan du også købe speciel diæt-mad, som kan hjælpe hende til at få lidt sul på kroppen.
    smiley
    Pia, Charley & Chili

• #9   12. jan 2010 Det gør da garanteret ondt når du løfter hende, du løfter jo direkte på hendes knogler.

Nu må du så håbe at hendes underernæring ikke har skadet hendes indre organer.

• #10   12. jan 2010 så vil jeg begynde a give hende fisk og frisk kød, er det lige meget hvilken slags kød eller skla det være noget bestemt??? Jeg ved Iams har tilbus på noget vådkost, kan jeg give hende det??

ok, jamen man bliver klogere for hver dag der går smiley kunne heller ikke helt forstå det, for min hankat har ikke haft disse såkaldte spise pauser, og han æder virkelig, han kan snilt spise et kg tørfoder om ugen....

• #11   12. jan 2010 jeg skal ned imorgen og have min han kat kastereret, så kan jeg da lige så godt tage hende med også, så dyrlægen kan kigge på hende også.... for det er virkelig slemt.... smiley

• #12   12. jan 2010 torskerogn og creme fraiche eller Eukanuba kitten det har virket perfekt herhjemme på vores ene pige som vi synes var for tynd i det

• #13   12. jan 2010 Jeg vil lige fortælle at jeg har haft en enkelt kat (kom som killing fra vildtlevende mor, som hun var blevet væk fra), som spiste på stort-rovdyr-manér. Hun kunne æde en KÆMPE-portion, hvorefter hun så lod være med at spise i et par dage. Hun fik tørfoder, vi fyldte 'bare' skålen op dagligt, når hun så var sulten spiste hun, dvs der er nogle katte der opfører sig på den måde. MEN forskellen er, at min ikke var tynd, det skal din selvfølgelig heller ikke være.
    Rigtig meget held og lykke med hende
    smiley
    Pia, Charley & Chili

• #14   12. jan 2010 Helst fjerkræ, lam eller kanin men hakket oksekød er også fint nok.

Min erfaring er at mine katte gider ikke spise særligt meget rå kylling, men hakket oksekød guffer de i sig.

Jeg har ikke prøvet lam eller kanin, men det skulle være rigtig godt for kattene.

• #15   12. jan 2010 min svigerfar er slagter, så "alm" kød kan vi få gratis hos ham, så vil prøve med noget oksekød, også se hvad hun siger til de..

Dem som har haft hende før, har desværre givet hende den uvane me a spise raster i stedet for tørkost, jeg har set hende 4-6 gange siden i søndags spise tørkost.... hun tigger efter raster, og vi gav hende en lille smule igår men vil jo helst gerne have hende til a spise det som er beregnet til hende....

Har også lidt fiskefiler (som vi selv har fanget) til a ligge, som jeg vil prøve a give hende... ved min svigermor giver deres staldkatte ris og kylling når det er koldt udenfor, kan det hjælpe også??

• #16   12. jan 2010 Ris med (tilberedt) kylling er som regel det der benyttes hvis katten har dårlig mave og skal have skånekost.

Jeg ville ikke fodre hende med rester, men med fersk kød. Når du nu er så heldig med din svigerfar, mon ikke du så kan lokke lidt gode sager ud af ham til hende.

• #17   12. jan 2010 Du kan købe Hills A/D hos dyrlægen det er til underernærede katte osv, er hun steriliseret ??

• #18   12. jan 2010 ja det siger dem jeg har købt hende af, men forstår ikke at hun har haft et kuld unger, som de ikke har nævnt noget om?? (kan jeg læse mig frem til i hende stambog, og de siger de har haft hende i omkring 1 år)

Jo det havde jeg også regnet med jeg kunne smiley men det var bare om hendes mave kunne tåle det, nej synes heller ikke de skla have raster, min hankat kiggede mærkeligt da jeg stillede den den ned til hende....

• #19   12. jan 2010 Det lyder desværre til at du er blevet bundet en værre historie på ærmet, men forhåbentligt får du hende tilbage i flot kondition, evt. hold øje med om hun har orm, det kan jo være derfor at hun er så tynd.
    Hvis du ikke har købt hende af opdrætteren, så er jeg sikker på at de gerne vil høre hvor deres pige er blevet af, og de kunen sikkert også komme med flere gode råd.

• #20   12. jan 2010 nu kan jeg ikke helt huske hvor jeg har læst det henne, men man må da ikke give katte mælk/fløde??

• #21   12. jan 2010 Hvis hun har haft killinge,r så kan det meget vel være derfor at hun er helt udmagret, hunkatte kan se meget forpjusket ud efter at have diet killinger, men de skulle gerne komme tilbage i god kondition igen. I øvrigt skal jeg gerne formidle kontakt til opdrætterne, hvis du sender en besked til mig.

• #22   12. jan 2010 jeg har ikke købt hende af opdrætter, men nogle såkaldte venner af dem, som har fået hende forærende??

Jeg regner ed at tage kontakt med dem enten i aften eller imorgen...
    dem jeg købt hene af, sagde de havde givet hende ormekur fredag da de heller ike kunne forstå hvorfor hun var så tynd??

(da vi var nede for a hente hende, kunne man godt mærke hofterne, men vi mærkede jo ikke mere efter, vi har dog allerede nu fået a vide a MANGE a hun mærkes rigtig slem, når man aer hende smiley )

• #23   12. jan 2010 Hvad er det du kan læse i hendes stambog

• #24   12. jan 2010 A/D er ikke hårdt for maven, det giver man også katte der er indlagt osv

• #25   12. jan 2010 men hvis hun er stiril, hvorfor er min hankat så interesseret i hende HELE TIDEN??? nu lader jeg ha kastererer imorge, så eg er sikker på der ingen killnger kommer, når hun ser sådan ud, men stadigvæk??

• #27   12. jan 2010 at hun har haft et kuld kilinger, der står i hvert fald ud for kuld, 4 drenge og 1 pige, farvekoder og MCO

• #28   12. jan 2010 Det er det kuld hun selv var en del af da hun blev født. Det er ikke et kuld hun har født.

• #29   12. jan 2010 Nej det var også det jeg faldt over

• #30   12. jan 2010 Kattens Navn: Dk bright's Magdalena
    Stambogsnr: FD LO 173894 Født 22-6-2008
    Race: Maine Coon Køn: Hun
    Farve: MCO f22 sort totie blotched tabby gruppe 5
    Kuld: drenge: MCO: 2 x n 09 22, 1 x n 09, 1 x d 22
    piger: MCO: 1 x f22

Sådan står det øverst i hendes stambog, også kommer opdrætter og familie

• #31   12. jan 2010 Og hankatte snuser til alle, da min var fertil snusende den til dem alle selv min gamle kastrat på 10 år

• #32   12. jan 2010 nå for pokker smiley hehe undskyld, så blev jeg det klogere smiley

• #33   12. jan 2010 Jeg synes bestemt du skal tage kontakt til opdrætter, jeg kender lidt til dem, og jeg er sikker på at de ville sætte pris på at vide hvor Magdalena er, især da de første havde tænkt sig at hun skulle blive hjemme hos dem.

Kommentér på:
Foder der feder??

Annonce