{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

Foder der feder.... {{forumTopicSubject}}

...ja jeg er lidt i et dilemma med mine to katte.

Jeg har en skovkat som gerne må tage ca. 1 kg på og en blandingskat som ikke må blive tykkere.

De får pt. Royal Canin skin care da blandingskatten har loppeallergi så ville se om det kunne hjælpe bare en lille smule.
Dog er de ikke specielt imponerede over smagen tror jeg da de ikke spiser helt så meget som de gjorede af royal canins indoor.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal give dem efterhånden.
Min skovkat bliver forhåbentlig snart med killinger (hun er ved hankat pt.) og så skal hun gerne have killingefoder.
Herhjemme har de deres tørfoder til at stå fremme 24 t. i døgnet så de bare kan spise når de har lyst.

Tror i blandingskatten bliver federe af at æde det killingefoder?

Jeg vil have to skåle stående, én med killingetørkost og én med det "alm." foder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder der feder....
  • #1   6. maj 2007 prøv og gi dem RC light det er lyder vildt underligt min de tager faktisk på af det...

• #2   6. maj 2007 Okay!

Hmm ja det lyder underligt hehe. Der er måske mange proteiner i det?

• #3   6. maj 2007 Tja det er vel ca. 1 kg tror jeg. Hun vejer lige omkring de 2 kg og blandingen vejer ca. 5 kg.

Problemet med hende er at hun ikke er specielt madglad. Hun spiser som en fugl og er ret tilbageholden. Hun vil også hellere have grøntsager end kød.

Creme fraice vil ingen af dem have, det er prøvet af :o)

• #4   6. maj 2007 Hende jeg købte hende af har før haft skovkattehunner som kun vejede 2 kg og fik fine killinger.... Spurgt hende nemlig ang. hendes vægt da jeg syns hun burde være større, men hun så ingen problemer. Det gør min dyrlæge heller ikke.

• #5   6. maj 2007 Vi har en skovkat, som netop er blevet 1 år (26/4) også en hun, hun vejer lige godt 4 kg og forekommer ikke stor på mig - kunne slet ikke forestille mig hende i halv størrelse. Hvis din dyrlæge siger, at hun er fin i størrelse, hvorfor skal hun så tage et kilo på?

• #6   6. maj 2007 En skovkat er jo ikke lige så stor som en MC.

Min skovkat vejede vel ca. 1 kg på hun var knap 10 mdr gl tror jeg. Hun er to år nu. Hun har altid været spinkelt bygget. Selv om min dyrlæge syns hun er i fin form så blegner hun lidt i forhold til den anden hvad vægten angår. Den er nu også for fed.

• #7   6. maj 2007 Da vi fik Hera hjem var hun 13 uger og vejede 1448 g, jeg synes, at det lyder lidt mærkeligt og vil give Britta ret i, at det er en meget lille kat at avle på. Bevares hun er meget smuk, men hun skulle jo også gerne have fysikken til at gennemføre en graviditet og opfostringen af killingerne.

• #8   6. maj 2007 En skovkat og en mc syns jeg slet ikke kan sammenlignes. De skovkatte jeg har set har kun været halvt så store som MCer.

Har aldrig set en skovkattehan på 12 - 15 kg

• #9   6. maj 2007 Jeg må sige at det er et stykke tid siden jeg vejede hende, men hun har ikke taget meget på siden. Dengang vejede hun ca. 2.1 kg.
    Det er et par mdr. siden

• #10   6. maj 2007 Jeg har ikke en mc, min er en norsk skovkat og ingen taler om, at hun skal veje 12-15 kg.

• #11   6. maj 2007 Pernille h: Det er heller ikke det jeg siger. En MC vejer tit 12-15 kg. En skovkat vejer kun det halve ca +/-

• #12   6. maj 2007 Altså her snakker jeg om hannerne

• #13   6. maj 2007 Men hvorom alting er, så har du en meget smuk pige, men også meget lille, måske er det en idé at få det ekstra sul på hende, inden du sender hende til parring, for hun har jo ikke noget at tære af.

• #14   6. maj 2007 Pernille H: Det er så sandelig også grunden til mit indlæg :o)

• #15   6. maj 2007 Ja, men så vidt jeg kan forstå på et tidligere indlæg, så er hun allerede nu på herrebesøg og så kan hun jo ikke nå det.

• #16   6. maj 2007 nina kig her han vejer 12kg og har selv mødt ham og du kan tro han er stor http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=2481

• #17   6. maj 2007 han er vidst et af de få tilfælde... :o)

• #18   6. maj 2007 Jeg har været på besøg hos en del der har skovkatte og de har altså ikke været meget større end min...

• #19   6. maj 2007 For lige at svare på dit spørgsmål med foder der kan øge vægten, så har jeg fået et råd en gang, fra en anden NFO opdrætter, at hvis du bruger Royal Canin, så prøv Siamese 38, da den er med til at opbygge kattens muskler, så den kommer til at blive mere robust, uden den behøver være fyldt med fedt på kroppen..

Mht. om hun vejer nok eller ej, så kan man mærke hende hen over ryggen.. Kan du mærke for meget af rygsøjlen, så bør hun tage på.. Hvis du kigger hende hen over ryggen oppefra, så skal hun helst se lige ud, men hun må godt bule lidt mere ud ved skuldrene, bare hun ikke buler ind ved bagpartiet.. Og ja, hun lyder lille af en NFO at være, da deres hunner normalt ligger fra 3,5 kg. og opefter, men hun kan jo på en eller anden måde være blevet opdrættet af små forældre, så det er måske bare hendes størrelse.. Men som de andre også siger, så bruger man hende ikke avl.. Eller jeg ville i hvert fald ikke.. Det er bare ment som gode råd, så du ikke kommer til at miste de søde hunkat før tid..

• #20   6. maj 2007 Det synes jeg lydet mærkeligt, jeg synes faktisk at vores Hera har en meget normal størrelse, hvis jeg sammenligner med andre. Jeg synes stadig, at 2 kg er meget lidt for en voksen norsk skovkat.

• #21   6. maj 2007 Camilla: Hmm det siamese 38 er de faktisk ret vilde med begge to. Havde engang sådan nogle gratisprøver med hjem til dem. :o)

Jeg kan ikke mærke hendes rygrad. Jeg kan kun ane hendes hofteben når jeg kører hånden derover. Hun er lige bred på forpart, bagpart og mave når man ser hende oppefra.

• #22   6. maj 2007 Hvis du heller ikke kan mærke hendes ribben, så vil jeg ikke mene hun er undervægtig.. Hun er bare en lille NFO..

• #23   6. maj 2007 Camilla: Jeg kan ikke direkte mærke hendes ribben, jeg kan kun lige ane dem hvis hun ligger fladt ned og kører hånden hen over hende.

Det kan godt være at det er forskellen på hende og vores anden kat som driller lidt også for der er nogen forskel på de to.

Den er MEGET madglad i forhold til hende. Jeg har en teori om at det er fordi hun ikke er steriliseret hun er så spinkel. Den anden er steriliseret. Efter den blev det blev den altså fed.

• #24   6. maj 2007 Tja i kan jo selv se hende på billederne.

Hun har ikke meget pels så der er ikke meget der kan skjule det hvis hun er for tynd.....

Den anden kan i også se billeder af . det er den der heller Millie.

• #25   6. maj 2007 Jeg synes også vægten lyder af alt alt for lidt. Bebse er ikke stor i det, synes jeg - vist rimelig medium i str. Hun er 11 måneder og vejer 3,5 kg. ´

Det er i øvrigt en meget smuk kat du har.

• #26   6. maj 2007 spørgsmålet gik på at få den ene fed uden den anden blev det.- jeg vil foreslå du tilbyder hunkatten queen eller killingefoder så snart du har mulighed for det- og fjerner det igen når hun er færdig resten af tiden kan hun så tage af det alm foder. og hvis hun er glad for siam foderet så bland lidt af det i, det kan gøre det andet glider nemmere ned. og nu haster det jo lidt med at fede på hende - dyrlægen har kvali dåsemad til katte der skal tage på - byd hende evt af det - og tigermælk ( opskriften kan du søge i de gamle tråde)
    hva angår hendes størrelse- nu er det jo lidt sent at stoppe projektet, men vokser killingerne til en ordentlig størrelse så er det jo fint, men burde nok lade være at gøre det igen
    få evt. dr dyr til at veje hende- han vægt er præcis *s*
    held og lykke

• #27   6. maj 2007 Tror du skal prøve at tjekke din vægt... Prøv at veje et kilo sukker og se om den passer. " kg lyder helt usandsynligt i mine ører.
    Mine killinger på 10 uger vejer nu 1400 g.

• #28   6. maj 2007 Har lige kikket billederne af din smukke mis. Jeg tror simpelthen ikke på at hun kun vejer 2 kg. Hun ser virkelig dejlig ud. *S*

• #29   6. maj 2007 Brug evt. køkkenvægten?

• #30   7. maj 2007 Min Kasper er godt nok ingen racekat men han var også meget tynd og meget kræsen ! jeg fik det råd af at give ham foder fra royl canin til kræsne katte , han har nu taget godt på og spiser med velbehag . det skal siges at der var smagsgaranti på det så jeg kunne komme med resten og få pengene tilbage hvis han ikke ville have det , potedask fra Else :=))

• #31   7. maj 2007 Jeg vil også ptøve om vægten virker, eller prøve med en anden vægt..
    Hun ser virkelig dejlig ud..

Jeg har en skovkat på 1 år hun vejer 2.7 kg, og det er for lidt, hun virker ikke direkte tynd, men jeg mener hun er for lille, endnu til at blive parret..

Hvis din hunkat kun vejer 2 kg, synes jeg også hun vejer for lidt, til at bære killinger, det tærrer meget på en kat at være gravid...

Kommentér på:
Foder der feder....

Annonce