{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
855 visninger | Oprettet:

De kan ikke rigtig sammen... {{forumTopicSubject}}

Vi fik forleden dag den smukkeste lille killingemis Duchesse, fordi vi gerne ville have en legekammerat til vores kat Hawkeye på 6 mdr.

Men her på 3. dagen vil de stadigvæk ikke rigtig "snakke" sammen.
Hun hvæser og knurre ad ham når han kommer i nærheden, og han langer ud efter hende når han kan komme til det.

Der er altid en af os ved dem, fordi Hawkeye er en meget stor dreng på godt 4 kg, og hun er en meget meget lille pige på1350 gram, så for at han ikke banker hende.

Hun virker ellers rigtig godt tilpas, hun er meget kæle, spiser og drikker fint, og bruger også bakken (Der har dog været to uheld hvor Hawkeye forskrækkede hende, og hun lavede en meget lille høm høm).
Hun "slikker" sig også, altså gør sig ren og fin, også imens hun knurre ad ham.

Nogle gange glemmer hun at knurre ad ham, og lader ham slikke hende, men for det meste knurre hun og hvæser.

Nogle der har været i samme situation der måske kan give et godt råd?

Missehilsener fra en lidt frustreret missemor og hendes to lækre missere:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De kan ikke rigtig sammen...
  • #1   14. jan 2010 bare vent og se, 3 dage er ingenting, der kan godt gå uger før de finder ud af hvem der står hvor på rangstigen, det er jo katte smiley

    Jeg har noget af en flok efterhånden, og det er altså helt tip top mellem alle mine, men det har også taget tid hver gang vi har taget en mere ind, men de er alle venner (stort set) idag, og alle enes og kan lege sammen osv smiley

    Så bare vent, tålmodighed er vist nøgleordet smiley


  • #2   14. jan 2010 Det er helt normalt :o)

    Det er de færreste katte der bliver gode venner på 3 dage, det er faktisk yderst sjældent.

    I kan godt forvente der går mindst et par uger. Så længe de ikke begynder at slås, så skal de nok blive gode venner :o)


  • #3   14. jan 2010 Åh, det var godt at høre:-)

    Skal jeg reagere når Hawkeye langer ud efter hende?
    Og skal jeg gøre noget når hun knurre?


  • #4   14. jan 2010 Nej, du skal bare lade dem finde ud af det selv :o)

  • #5   14. jan 2010 Jeg ville lade dem klare sig selv, medmindre de slåsser så pelstotter flyver overalt! de skal jo lige finde ud af hvem der bestemmer og hvor territorierne går, så bare nøjes med at se på ellers, selvom det kan være svært smiley

  • #6   14. jan 2010 Jeg ville ikke være bekymret smiley som du selv siger vasker den store den lille. For mig tyder det som om han har accepteret hende, men de er begge to stadig lidt nervøse.
    De samme som der stort set skete da jeg fik nummer 2, på tredje dagen kunne de godt vaske hinanden, men også stadig hvæse at daske ud efter hinanden, hvis grænsen blev overskredet.


  • #7   14. jan 2010 Jeg bruger nu den omvendte metode Ulla - tager mig ALTID mest af husets kat - det er jo den der føler sig forulempet. Den nye ved godt den er på fremmed grund

  • #8   14. jan 2010 Tak for alle de gode råd:-)

    Vi leger med dem begge to, og forsøger at få dem til at lege sammen.

    Men jeg vil prøve at "blande mig udenom", selvom det var svært da lille Duchesse var ovre og tisse ligefør, og Hawkeye langede hende en imens hun tissede.

    De er nogle værre bøllerbegge to smiley


  • #9   14. jan 2010 Hejsa
    Der ved toilettet synes jeg du skal gribe ind, for ikke pludselig at have en urenlig kat.
    Mine 2 var venner efter 3-4 dage. Det var Chili der kom sidst og hende der var mest 'barsk'., hun ville ikke have noget med Charley at gøre, han prøvede og prøvede, men fik hvæs og knur retur. Han begyndte så at vaske hende når hun sov - ret sødt.
    De har i starten begge været lidt efter hinanden, når den ene var på bakken, der greb jeg ind for ikke at få urenlighedsproblemer.
    Men det skal nok gå med dine 2, held og lykke med dem
    smiley
    Pia, Chili & Charley


  • #10   14. jan 2010 Jeg sad heldigvis ved siden af, og fik sagt nej, så han gik væk, da hun bagefter lavede nummer 2, så tror hun var ok, og ikke blev bange:-)

  • #12   14. jan 2010 Når jeg sælger en killing til mennesker der har kat i forvejen gør jeg meget ud af at fortælle hvor vigtigt det de tager sig mest af den gamle. Jeg gør meget ud af det fordi jeg ved hvor svært det er for ejerne ikke at falde i svime over den lille nye. Den gamle lever et godt liv og fatter ikke den første tid hvad formålet med den nye er.

    Som før nævnt vil den nye være lidt forsigtig - den er på fremmed grund.

    Det er helt almindelig basisviden - brug den eller lad være


Kommentér på:
De kan ikke rigtig sammen...

Annonce