1.553 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
11 Svar
tisser på tøj og puder tisser på tøj og puder
hejsa jeg har altid haft problemer med mine katte, de bruger fint deres kattebekke, men har alle haft tendens til at tisse andre steder.
Sif er ingen undtagelse, hun tisser på mit vasketøj, i papkasser, og er nu begyndt at tisse i min dyne, samt på sofahynderne.
hun har "uheld" (det er bestemt ikke uheld, for hun gør det gerne i protest hvis hun ikke får foder når hun vil, eller kommer ud i haven) ca 3-4 gange pr mdr.
hvad stiller man op med sådan en kat?
0 synes godt om
jun 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 193
og igen et tyspisk tegn på at de tisser andre steder kan være urin sten mm . du kan købe sådan en pose hos dyrlægen der indeholder sten pipette til og samle urin op med og et glas , husk urin skal afleveres inden for 1 time hos dyrlægen . så kan de teste den . har de fri adgang til foder hele dagen ? hvis ikke ville jeg lade dem få mulighed for og spise når de vil .
aug 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 48
alle 3 har udelukkende fået Royal Canin foder til steriliserede katte, så urinvejne burde være i orden.
jeg har prøvet forskellige grus, det syntes ikke at betyde noget hvilket grus jeg bruger.... pt bruger jeg selicat grus, men har de sidste par uger overvejet at skifte tilbage til noget som klumper.
hun har ikke fri adgang til mad, da hun har problemer med at blive overvægtig, men får foder 4 gange dagligt.... kan dette stresse hende så hun tisser?
jeg er jo bosiddende i England, tror I at jeg kan købe feliway her?, fåes det ved dyrlægen?
ingen af mine andre katte har boet her på adressen, men de har boet i DK, og haft samme problem. Sif havde også probelmet da vi boede i DK, men igen ikke på samme adresse som jeg havde mine andre katte.
aug 2005
Følger: 9 Følgere: 7 Katte: 7 Emner: 12 Svar: 32
kan det tænkes sif måske har brug for en kammerat?
aug 2007
jeg har en ny kæreste, og tænker måske at problemet er genopstået fordi han ikke vil have hun sover i sengen sammen med mig, så hun sover i stuen.... men hun har bare aldrig tisset imens hun var alene i stuen, det er først når jeg kommer ned, eller i løbet af dagen. om dagen sover hun i sengen, og siden vi flyttede hertil har hun ikke tisset i dynen.
vi har ingen børn, og hjemmet er meget roligt.
aug 2007
men vil prøve at købe feliway.
andre gode råd er mere end velkommen.
aug 2007
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.012
aug 2007
der er samme tid til Sif som der tidligere har været.
og som sagt tidligere, så har Sif haft samme problem før vi flyttede hertil, men der var det mest i min dyne hun tissede.
aug 2007
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Måske kan du finde noget brugbart i dette link:
http: www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed
aug 2007
skal nok opdatere Ulla.
tisser på tøj og puder