1.553 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

tisser på tøj og puder tisser på tøj og puder

hejsa jeg har altid haft problemer med mine katte, de bruger fint deres kattebekke, men har alle haft tendens til at tisse andre steder.

Sif er ingen undtagelse, hun tisser på mit vasketøj, i papkasser, og er nu begyndt at tisse i min dyne, samt på sofahynderne.

hun har "uheld" (det er bestemt ikke uheld, for hun gør det gerne i protest hvis hun ikke får foder når hun vil, eller kommer ud i haven) ca 3-4 gange pr mdr.

hvad stiller man op med sådan en kat?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tisser på tøj og puder
  • #2   15. jan 2010 hvis det er stress kan du evt sætte en feliway i stikkontakten det får dem til og falde til ro . dernæst hvor mange katte har du hvis flere så prøv flere kattebakker evt flere zsteder ( der hvor hun tisser ) og så fjerne dem hen af vejen . kan det være gruset har du prøvet og skifte ?
    og igen et tyspisk tegn på at de tisser andre steder kan være urin sten mm . du kan købe sådan en pose hos dyrlægen der indeholder sten pipette til og samle urin op med og et glas , husk urin skal afleveres inden for 1 time hos dyrlægen . så kan de teste den . har de fri adgang til foder hele dagen ? hvis ikke ville jeg lade dem få mulighed for og spise når de vil .

• #3   15. jan 2010 jeg har kun Sif nu, har altid kun haft en kat af gangen, men alle 3 jeg har haft har haft dette problem.

alle 3 har udelukkende fået Royal Canin foder til steriliserede katte, så urinvejne burde være i orden.

jeg har prøvet forskellige grus, det syntes ikke at betyde noget hvilket grus jeg bruger.... pt bruger jeg selicat grus, men har de sidste par uger overvejet at skifte tilbage til noget som klumper.

hun har ikke fri adgang til mad, da hun har problemer med at blive overvægtig, men får foder 4 gange dagligt.... kan dette stresse hende så hun tisser?

jeg er jo bosiddende i England, tror I at jeg kan købe feliway her?, fåes det ved dyrlægen?

ingen af mine andre katte har boet her på adressen, men de har boet i DK, og haft samme problem. Sif havde også probelmet da vi boede i DK, men igen ikke på samme adresse som jeg havde mine andre katte.

• #4   15. jan 2010 du skriver: jeg har kun Sif nu, har altid kun haft en kat af gangen, men alle 3 jeg har haft har haft dette problem.t

kan det tænkes sif måske har brug for en kammerat?

• #5   15. jan 2010 vi bor i et byhus, med en god have, så hun har mulighed for at komme ud, men i denne tid med sne vil hun kun uden for døren, for så at ville ind igen.

jeg har en ny kæreste, og tænker måske at problemet er genopstået fordi han ikke vil have hun sover i sengen sammen med mig, så hun sover i stuen.... men hun har bare aldrig tisset imens hun var alene i stuen, det er først når jeg kommer ned, eller i løbet af dagen. om dagen sover hun i sengen, og siden vi flyttede hertil har hun ikke tisset i dynen.

vi har ingen børn, og hjemmet er meget roligt.

• #6   15. jan 2010 Sif har aldrig haft adgang til den seng om natten, det er kærestens hus vi bor i og det er hans seng vi har valgt at beholde.

men vil prøve at købe feliway.

andre gode råd er mere end velkommen.

• #7   15. jan 2010 kan man introducereen anden kat til en som nu er 3 år, eller vil den ikke acceptere den nye?

• #8   15. jan 2010 Du kan sagtens sætte en ny kat - helst killing/ungdyr, det går hurtigere og nemmere - sammen med din kat.

• #9   15. jan 2010 tak for råd.

der er samme tid til Sif som der tidligere har været.

og som sagt tidligere, så har Sif haft samme problem før vi flyttede hertil, men der var det mest i min dyne hun tissede.

• #10   15. jan 2010 tusinde tak ulla, jeg vil følge dine råd.

• #11   15. jan 2010 Det er godt nok mærkeligt, at alle dine katte har haft urenlighedsproblemer. (jeg går ud fra at alle har været neutraliserede?).

Måske kan du finde noget brugbart i dette link:
    http: www.inges-kattehjem.dk/Urenlighed#Urenlighed

• #12   16. jan 2010 jo de har alle været naturaliserede, og jeg syntes også selv at det er mærkeligt at de alle 3 har været urenlige.

skal nok opdatere Ulla.

Kommentér på:
tisser på tøj og puder

Annonce