722 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Øremider? Øremider?

Mine katte tager sig meget til ørene, kradser, ryster på hovedet osv. Har længe gået og kigget i bettes ører, da jeg tænke det var lettere at se hos hende, da den anden ghar lang pels i ørene. Men nu kiggede jeg på den store igår, og der var fyldt med små sorte pletter.
Skal til dyrlægen på mandag.

Hvordan behandler man det?
Hvordan får de det?
Og skal man til dyrlægen med det? (Eller kan man bare forklare symptomer, og hente medicin?)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afbryde gulv varme i el tavle 1.000 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Rengøring af tomt hus 1.700 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øremider?
  • #1   16. jan 2010 Da min kat havde øremider , vaskede jeg først hendes øre i steriliseret vand og brugte derefter frontline - der skulle et par dråber i hver øre og så skulle resten bruges i nakken . Det foregik efter lægens anvisning og det hjalp uden at koste en formue smiley

Katte får tit øremider hvis de går meget ude , nogle mener at miderne kommer fra fugle katten evt. har fanget .

Da Asti ha øremider ringede jeg ud på dyrehospitalet og spurgte hva jeg skulle gøre , fik a vide jeg skulle få fat i noget sterilliseret vand og noget frontline . Han ville ikke se hende medmindre de ikke gik væk med den metode smiley
    Så øremider er ikk så slemt og komme til livs , kun hvis der er rigtig mange . Men det er jo synd for katten når det klør sådan .

• #2   16. jan 2010 Altså nu ved jeg ikke hvad "ringtig mange" er, men der er temmelig sort i Tulles ører.. :s M¨ringe til dem på mandag og høre.. De brækker sig af at køre i bil, så jeg håber at kunne beholde dem hjemme..

• #4   16. jan 2010 Få din dyrlæge til at behandle dem, bed dem om at rense deres ører grundigt og få medicin der er til øremider og ikke alle mulige loppemidler som ikke virker på øremider (Jeg har desværre god erfaring med øremider og tog mig et år at blive dem kvit, på trods af alverdens gode råd og en spasser dyrlæge smiley ).
    Husk at få behandlet alle kattene samtidig og det er meget vigtigt at du tager et efterfølgende besøg hod dyrlægen hvor du kan få bekræftet det er slut med øremider... Det er billigere i længden....

• #5   16. jan 2010 da vi havde øremider brugte vi os frontline, alle de gange vi har været hos dr. dyr har de brugt frontline (ved 2 forskellige dyrlæger)
    Så vi køber det og bruger istedet for at skulle ha 11 katte til dyrlæge og blive behandlet for det.
    Og vores dr. dyr siger os det kan vi sagtens selv, vi suger frontlinen op i en pipette og bruger den til at dryppe med, det er en del nemmer at styre på den måde syntes vi. smiley

• #6   16. jan 2010 hmmm lød lige som noget vi døjer meget med haha.
    Har så "kun" haft det 3 gange på 7 år smiley

• #7   16. jan 2010 Synes bare det at dryppe frontline i øret lyder utrolig ubehageligt. Har i prøvet at få det på fingrene? Det svier af H til og føles nærmest som syre. Vil meget gerne undgå at proppe det i deres ører. :s

Må vente og høre dyrlægen.. ville hellere bruge madolie hvis det også virker ?

• #8   16. jan 2010 Ulla P... Frontline virkede dælme ikke her, og de fleste dyrlæger fraråder brugen af frontline til at dryppe i kattenes øre...

Er det for besværligt at pakke 11 katte ned er der altid mulighed for at dyrlægen kan komme hjem til en selv smiley

Pernille, synes det er en god ide du går til dyrlægen, her forsvandt øremiderne først da alle kattene fik renset deres ører grundigt og derefter blev de dryppet... eller også fik de en indsprøjtning, kan desværre ikke huske det.... Men det var et mareridt for mig at komme af med dem, selvom jeg fik af vide af rigtig mange at de var da nemme at komme med...

• #9   17. jan 2010 vi har ikke øremider nu, det var da vi havde det, vi har ikke haft det de sidste 3 år, og det gik væk med frontline som dyrlægen havde bedt os om at bruge.

Kommentér på:
Øremider?

Annonce