{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.074 visninger | Oprettet:

Maine Coon - Ikke alene kat?? {{forumTopicSubject}}

Hmm, der er så mange der skriver at en MC kat ikke fungere hvis den er alene og ikke har nogle at lege med .. så tænker jeg lidt, hmm min mc har ikke en legekammerat, og han trives i bedste velgående, han bruger meget tid på at lege med papkasser og div legetøj han ellers har, og han viser ingen tegn på at han har det træls ...

Hvorimod da han havde en legekammerat havde han svært ved at tage på han brugte meget energi på at beskytte sine ting. For mig tyder det måske på at alle mc katte ikke er ens, fordi min han lever altså helt perfekt uden en ven.. Han har nok i hans mor :)!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine Coon - Ikke alene kat??
  • #1   16. jan 2010 Katte kan AFFINDE sig med at være alene, men de trives ikke optimalt med det.

    Jeg kan vise dig utallige billeder at katte, der vasker hinanden, leger sammen og ligger og sover sammen, ofte MANGE sammen..
    (Der skal en kat til at slikke en kat bag øret).

    I mine 22 år som opdrætter af MCO har jeg aldrig solgt - og kommer aldrig til at sælge en kat til en tilværelse som enekat. Dertil ved jeg for meget om dem og deres adfærd.

    Og UDEN undtagelse har mine killingekøbere altid meldt tilbage:
    "Aldrig mere kun én kat".

    Og det gælder forresten ikke kun MCO'erne, men alle katte.

    PS: Men har man en gammel alenekat, der i sit lange liv aldrig har haft en katteven, vil det stresse den for meget, hvis man anskaffer en mere.


  • #2   16. jan 2010 Jeg har jo lidt katte 5 stk. En af dem har ikke kontakt med de andre, men de andre 4 virker glade for hinanden. Efter vi fik Sølvfine er Bastian livet vildt meget op, de leger rigtig meget. Jasmin opdrager hende som hun gjorde med sine killinger, selv gamle musen er begyndt at lege med. Så tror at det er super at de har hinanden. Men tror nu ikke de ville tage skade af at være sig selv, men det er dejligt at se forandringen på specielt Bastian efter der kom en killing. Men det handler vel også om de har kemi, og det har vores tydeligt.

  • #3   16. jan 2010 Albert og Diva sover ikke sammen.

    De slikker ikke hinanden.

    De leger ikke sammen da Diva bliver skide sur på Albert hvis han ligger op til noget.

    De spiser heller ikke sammen, når de får våd kost så skal skålene stå omkring 2meter fra hinanden for de kan spise på samme tid!


  • #4   16. jan 2010 Alle mine spiser da sammen og sover sammen. Når jeg servere dåsemad er det af en stor tallerken, så sidder de i rundkreds og spiser, kunne tage et billed næste gang, det ser ret hyggeligt ud.

  • #5   16. jan 2010 Jeg har 1 på 7 mdr, 2 på 2 år, 1 på 7 år og 1 på 10 år.

  • #6   16. jan 2010 øhh, Christina, du har da mange katte oprettet ?

    Men bortset fra det, så tror jeg ikke, at spørgsmålet om alenekat eller ej, har så meget at gøre med race. Det har mere at gøre med udeadgang eller ej.
    Katte der skal være indekatte - i hvert fald hvis de anskaffes som killinger - bør efter min mening ikke holdes som alenekatte. Der er for stor risiko for kedsomhed og frustration. (og jeg synes også, det er en mærkelig tanke, at et dyr hele sit liv ikke møder en artsfælle).
    Hvis katten får udeadgang, så ser jeg bestemt ikke noget problem i, at man kun har én kat. Katte der har udeadgang skal nok selv finde nogle kammerater ... hvis de vil smiley Den mulighed har indekatte jo ikke.

    Og derfor er det SÅ uhensigtsmæssigt, at de fleste boligforeninger, der giver tilladelse til husdyr, kun tillader ÈN INDEkat smiley


  • #7   16. jan 2010 ... gid boligforeningerne også var det.

  • #8   16. jan 2010 Jeg vil sige at det nok kommer an på om der evt var et andet dyr i hjemmet feks en hund. Jeg solgte en mco til nogen i randers. De har en schæfer og så den kat de købte ved mig. Hun har flere gange prøvet at sætte en kat sammen med ham,men han er altså blevet så glad ved sine mennesker og sin hund at der skal ikke komme noget og tage det fra ham.. Han var ikke alene der mere end 1 1/2 mdr før hun prøvede 1 gang.

  • #9   17. jan 2010 Netdyredoktor skriver, at størstedelen af de katte med adfærdsproblemer, især legeaggression, de ser i deres konsultation, er alene-katte (især i lejlighed), samt at mange af problemerne kan løses ved at anskaffe en eller to katte mere.

  • #10   17. jan 2010 Ja ved godt jeg har flere katte oprettet, men er flyttet i lejlighed så de andre katte er blevet på gården og jeg fik min MC for lidt over en måned siden fra min eks kæreste da han ikke havde plads eller råd til ham...

    Mega
    Hvad mener du med legeaggressioner???


  • #11   17. jan 2010 Der må så være forskel på hvor sociale racerne er. Jeg talte SEKS der lå i bunke i en stor "hule" der bulede godt.- sandelig der var også plads til nr. SYV.

    Mine katte ligger aldrig alene - de ligger i bunke/r vokse, kastrater, killinger, ungdyr, hanner og hunner i en pærevælling.

    Det er klart at har man en samling af lidt af hvert racemæssigt - så kan man ikke forvente samme samhørighed


  • #12   17. jan 2010 Jeg kender en del der har MCO (det er jo så moderne). Præcis den race trives ikke godt som alenekat. Der an selvføægelig være enkelte der gør - men generelt gør de ikke

  • #13   17. jan 2010 Se lige de to nederste billeder til højre hos *Zulu*.
    http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=13147

    Det er min datters huskatte. De har masser af plads og kan gå frit ud og ind, som det passer dem.


Kommentér på:
Maine Coon - Ikke alene kat??

Annonce