{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Ang. flytning.. ? {{forumTopicSubject}}

Hej alle misse-elskere! Nu har vi ENDELIG fået huslejekontrekt på en ny lejlighed, efter en ordentlig omgang jura med boligselskabet! -Og vi udvider fra 48 kvm til 70 kvm! Jubii..

Jeg vil så lige høre, hvordan jeg skal gribe denne flytning an, da Soffy har et noget mere sart sind end Dusty.. Dusty er simpelthen så nem, han bor alle steder hvor folk vil nusse ham, og intet kan få ham til at stresse.. Men lille Soffy er jeg lidt bekymret over, hun skal tage mange små skridt når vi skal noget, og stresser nemmere..

Når jeg så skal flytte, skal jeg så stille dem op i den nye lejlighed, i deres fælles transportbur, f.eks. på badeværelset, og lade dem blive der for lukkede døre indtil flytningen er færdig, eller skal det være i den gamle lejlighed som jeg flytter fra? Er det fint nok at de er i sammen i deres store transport-taske eller skal de i hvert sit? Jeg vil bare gøre det bedste for at de ikke skal stresse... smiley

Knus og god fredag til alle! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. flytning.. ?
  • #3   22. jan 2010 Det lyder også smart.. Men det ligger desværre sådan at jeg ikke kan vælge at flytte noget først.. Da boligforeningen har opsagt os fra vores lejlighed pga. sammenlægning, stiller de flyttemænd og bil til rådighed i max 3 timer.. Og det er kl 9 om morgenen d. 13 feb.. Og jeg har desværre ikke bil selv, eller armmuskler til at bære hele soveværelset de 3 km... smiley

  • #5   22. jan 2010 Tak, det vil jeg prøve at gøre så... smiley Skal jeg eventuelt tage et tæppe og sidde/sove med et par dage før, så det dufter godt af os, og ligge i katte-transporten? -Bare så de ikke bliver helt forvirret over at alt er væk fra lejligheden ligepludseligt...

  • #6   22. jan 2010 Når du har flyttemænd til at tage slæbet, så kan jeg anbefale følgende metode:

    Et rum i ny bolig gøres klar inden selve flytningen (grusbakke, mad, vand, tæppe ...)

    Straks når flyttemændene ankommer, kommer man kattene i transportkasser og tager afsted med kattene til den nye lejlighed. Ind i det rum der er gjjort klar, og der bliver man sammen med kattene, indtil
    flytnigen er overstået. (Man skal altså ikke selv flytte noget - alt overlades til flyttemænd).

    Derefter kan man lade kattene gå på opdagelse i det nye hjem (og alle vinduer og døre skal være lukkede, så ingen smutter ud ved et uheld).

    PS: et pift Feliway i transportkasse og i ny lejlighed kan måske hjælpe en nervøs kat.


  • #7   22. jan 2010 læs selv korrektur :S

  • #8   22. jan 2010 Tinka: Jeg kan desværre ikke selv blive med misserne til det er overstået.. Flyttemændene bliver kun til at bære, ikke til at sætte på plads i den nye lejlighed.... smiley -Og på 3 timer, så kan jeg nok ikke undgå selv at skulle hjælpe med... Men jeg prøver at finde ud af noget.. Feliway skyder jeg ihvertfald en lang pil efter... Jeg har haft prøvet stort set ethvert produkt de har, og intet har hjulpet før, så, så mange penge bruger jeg ikke igen.. Hehe...

  • #9   22. jan 2010 Tinka: Jeg er heldigvis så heldig at hende der boede der før havde indekatte, så hun har lavet en træramme omkring vinduer, med hønsenet, så ingen missere kan hoppe ud.. smiley

  • #10   22. jan 2010 Men flyttemændende bærer vel tingene ind i lejligheden? Så hvis bare de stiller de store, tunge ting, hvor det er meningen de skal blive stående, så er problemet løst :). (Det er dog smart at man har en ven til at dirrigere med flyttemænd). Men ellers så klarer misserne nok, at du lader dem alene i rummet en times tid eller to.

    Jeg har flyttet på den måde fra den ene ende af byen til den anden. Hele flytningen varede til min store - og glædelige - overraskelse kun knapt 3 timer. Men antal timer afhænger selvfølgelig også af, hvor meget habengut man har, og hvilken sal man flytter fra og til.

    Heldigt med kattesikrede vinduer - så slipper du da for at makke med det - der er jo så rigeligt andet at tage sig til efter en flytning.

    God flytning smiley


  • #11   23. jan 2010 Tinka: Ja, det er meget heldigt... smiley -Jeg har tænkt mig at lave en seddel hvorpå alt står hvor det skal hen, så kan de jo lige kigge lidt på den.. smiley Jeg skal heldigvis også kun flytte fra den ene ende af byen til den anden.. Dog er det på 1ste sal begge steder.. Så jeg håber dte kan nåes på de 3 timer vi har.. -Og jeg må håbe at nogle af mine familiemedlemmer og venner snart vender tilbage om de kan hjælpe.. Ellers bliver det nok svært..

Kommentér på:
Ang. flytning.. ?

Annonce