{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.218 visninger | Oprettet:

Kattegrus/fyldt skraldespand {{forumTopicSubject}}

Der må være andre end mig som har en fyldt skraldespand hver 14 dag. Jeg har jo 6 katte og efter jeg har fået så mange, er vores 240 liters spand total fyldt og meget tung hver 14 dag. Jeg har sådan lidt ondt af skraldemænd og jeg har da også hørt en sige ordet arbejdsskade og idag, kunne jeg også godt se der blev rystet lidt på hovedet. Det er jo endni sværre nu med alt det sne at køre med den. Jeg køre den selvfølgelig selv helt ned til vejen og jeg havde skrabet sne omkring.
Jeg kan godt forstå de syntes den er tung, men så vidt jeg lige kan se på den bruchure jeg har fået med skraldetømsel og hvad ved jeg, så står der at man skal kunne lukke låget. Det kan jeg også. Ved sække må de veje 20 kg. Sådan nogen har jeg ikke.
Jeg prøver at tænke over hvad jeg komer i skraldespand, og jeg bruger klumpende kattegrus, så det er jo kun det der skal smides ud der bliver smidt ud, men derfor er den stadig meget tung jo.
Så tænkte jeg at der jo er mange andre med lige så mange katte som jeg eller flere. Hvad gør i?
Levere i også sådan en tung skraldespand hver 14 dag. Eller køber i ekstra sække for at skraldespand ikke skal være så tung?
Mvh
en med 6 katte :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattegrus/fyldt skraldespand
  • #1   2. feb 2010 Når jeg tager "lort" af min katte bakke samler jeg det i en sort sæk og så kører vi på lossepladsen med det.. Det hører under isolering.. Og det koster gratis..Det andet kan jo godt gå hen og blive en dyr affære

• #3   2. feb 2010 Lort? mener du kun lort eller også tis :o)
    I en sort sæk? På vores losseplads vil de ikke have sorte sække. Der strå rekalme skilte med de skal være klare :o) Men du siger det skal i container til isolering okay. Også en mulighed, men nok i en klar sæk så. :o)
    Men de skal vel tage min skraldespand så længe jeg kan lukke låget. Der står jo bare at låget skal kunne lukkes. Men går da sådan og tænker lidt på om de på et tidspunkt vil klage fordi den er så tung. Men jeg kan nu altså godt selv køre den også i sne, med besvær altså. SÅ kan en mand vel også :o) Jeg køre den også længere end de gør, men alligevel, de køre jo dagligt. Jeg køre den jo kun een gang hver 14 dag.

• #4   2. feb 2010 Katte skal jo bruge den mængde grus, de nu engang har behov for, men jeg tænker tit over, at det er belastende for miljøet med al den grus - import, fragt, affald. Skraldemændene bekymrer jeg mig ikke så meget om her hvor jeg bor, da jeg smider det i vores store containere, der bliver tømt med maskinkraft.

Eftersom du bor ude på landet, burde der være mulighed for kompostering - i hvert fald delvis. Prøv med Cats Best Øko Plus eller træpiller i nogle af bakkerne. Det kan komposteres smiley

• #5   2. feb 2010 Tænker da lidt over det, men da jeg bruger træpiller ;O) Så er det ikke så tungt og kan bruges i komposten...

• #6   2. feb 2010 ja nu er det klare sække... hvis man kun betaler en vis pris for renovation(kilo) om året tror jeg den bliver oversteget en hel del når der kommer kattegrus i. det vejer jo godt til..

• #8   2. feb 2010 jeg tror nu at de fleste kommuner har en pris pr kilo skrald...

• #9   3. feb 2010 Vi har en spand som de køre ud på skraldebil og bliver hejst op. Men har bare set hvordan de okser med den fordi den er tung. Ja jeg har ikke set noget om kilopris, bare at låg skal kunne lukkes.
    Ja Lotte. Jeg køre den jo også selv de 10 meter eller mere, ned for enden af indkørsel, normalt uden problemer, men det var da godt bøvlet dennne gang med al den sne. Nej jeg kan helelr ikek se det vilde problem når de har maskinen til det, men det var bare fordi jeg har set de ryster på hovedet og kommnentere den er så tung. De er nok vant til at kunne tage dem med een hånd og at de ikke vejer noget, for han startede da med at trække med en hånd, men blevg da nødt til at bruge begge hænder og lægge kræfter i. Jeg tænker også at det må da være nogenlunde de samme mænd som kommer, så de kan jo bare parkere tættest på min, for de må da kunne huske efterhånden, at det er den tunde spand :o)
    Ja der går meget grus til med så mange katte.

• #10   3. feb 2010 Hm det der med pris kg skrald. Hvordan vil de lige tjekke at man ikke overstiger det. Går da ikke ud fra de har en vægt på skraldebil og koder hver en skraldespands vægt ind og så sender en ekstra regning. Vi betaler en fast renovations pris. Der står ikke noget om nogen kg. Det er jo kun sække der må veje max 20 kg, men vi bruger som sagt spand. Ellers skulle vi da bruge mange sække :o)

• #11   3. feb 2010 Vi betaler PR.KG. Sa det er Godt,mine går udenfor,Ellers ville jeg ihvertfald KØREpå lossepladsen...Ellers bliver det en Kostelig affære...smill

• #12   3. feb 2010 Men hvordan ved de ikke i så ikke har for mange kg affald. Står de over vejer jeres affald da.

• #13   3. feb 2010 Jeg har en ekstra, og den tager de uden problemer

Kommentér på:
Kattegrus/fyldt skraldespand

Annonce