2.202 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kat driver os til vanvid. Hjælp! Kat driver os til vanvid. Hjælp!

Hej, vores ene norske skovkat er mildest talt ved at drive os til vanvid og vi har virkelig brug for hjælp! Hun er indekat, da hun er døv og har været indekat hele sit liv. Problemet er at hun miaver af nærmest alt der bevæger sig som skygger, dyr og specielt fugle. Fuglene er værst, for der 'bræger' eller skriger hun, og da hun er døv ved hun ikke hvor højt det er og selv vores anden kat, hendes bror, er ved at få et anfald til tider når hun pludselig går 'amok'!
Vi har lært hende håndtegn mht mad, drikke, ting hun ikke må og når vi vil snakke, men hun fatter simpelthen ikke en hentydning når det gælder hendes skrigeri. Vi har prøvet at trampe i gulvet, give hende 'fy tegnet', smide hende væk, sprøjte hende med vand og jaget hende væk - Intet hjælper!!

Vi er efterhånden så stressede af det (problemet har varet i 2år), at vi snart ikke kan holde det ud længere - Hjælp! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat driver os til vanvid. Hjælp!
  • #1   11. feb 2010 Uh ha ja, kan sagtens se problemstillingen. Jeg tror simpelthen ikke hun forstår jeres kommunikation. Når i tramper, giver hende fy-tegn, smider hende væk, sprøjter med vand eller andet, så er det jo alle ting hun forbinder med noget negativt. Det kan hun ikke forstå, for hun ville aldrig kunne forbinde det med hendes miaven når hun ikke engang selv ved at hun gør noget galt.
    Jeg ville nok prøve at distrahere hende istedet for at "skælde ud". Når hun miaver, så distraher hende og lad hende få nogle gode oplevelser istedet for. I vil nok aldrig kunne lære hende ikke at miave højt, men så må i finde ud af en måde at leve med det på, og det kunne evt være at distrahere hende for det hun miaver af.

Evt. Jeg aner ikke om det kan hjælpe, men HVIS hun skulle trænes til at dæmpe sig, så skal i lave et tys signal som hun forstår med tiden.
    F.eks. når hun miaver højt, sæt fingeren til munden (tys), og distraher hende, når hun stopper med at miave, så ROOOOOS hende.
    Jeg er ikke sikker på hun kan lære det, for jeg er ikke sikker på hun ville kunne forbinde de to ting, men man kan jo prøve. Der skal nok en HEL DEL tålmodighed til, og det skal være rimelig konsekvent hver gang hun miaver. Det kan være det tager nogle år smiley hehe....

Klikker træning vil måske også kunne hjælpe træningsprocessen, for det vil træne hendes hjerne til at bruge den på den måde.

• #2   11. feb 2010 jeg tror nu ikke klikkertræning vil hjælpe, den kan jo ikke høre klikket. smiley

men hvordan man løser problemet ved jeg ikke helt. er hun steriliseret?

• #3   11. feb 2010 Jeg tror hun skriger så højt fordi hun netop er døv, hun kan ikke selv hører det..

Mine inde katte kan også sidde og "snakke" til mågerne når de ser dem på hustagene overfor smiley

Det er en naturlig opførsel, som jo ikke skader nogen, så jeg lader dem gøre det, katten siger jo helelr ikek "sssssh" osv når du snakekr i telefon smiley

Jeg tror heller ikke man kan klikkertræne en døv kat smiley

• #4   11. feb 2010 min søster har en døv kat, som også larmer meget. Det er dog værst når den er i løbetid.

Jeg tror bare hun har lært at acceptere det og så nyde alle de positive ting ved katten. Og så selvfølgelig sørge for at den har masser af aktivitetsmuligheder. så må man leve med at der er kattelegetøj overalt og at der skal investeres i nyt indimellem, når det gamle bliver for kedeligt.

• #5   11. feb 2010 Hun er steriliseret ja og det er klart at det er så højt fordi hun er døv smiley Vi er udmærket klar over hvordan alm katte adfærd er og hvordan de 'snakker' til fugle osv. da vi begge har haft kat hele livet, men det her er ekstremt! Når hun ikke sover, så går hun i selvsving efter godt ca. 5 min. og hun stopper ikke før hun sover igen. Og her stopper det faktisk heller ikke, da hun også tit ligger i sin kasse og bræger løs, specielt om natten. Det er utrolig svært at koncentrere sig om at studere når man har sådan en larme maskine og det er også derfor vi er ved at give op smiley Vi har også prøvet at distrahere hende med laserpointer, som hun elsker, uden held.

• #6   11. feb 2010 Kun én ting hjælper, nemlig ØREPROPPER!

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #7   11. feb 2010 Ved ikke om det virker, men prøv at have en lang snor ved dig hele tiden og når hun så begynder sine høje lyde, så tramp i gulvet, så hun ser hen mod dig, begynd så at svinge lidt med snoren, så kommer hun måske hen for at lege lidt. smiley
    Jeg ved at alle mine katte er vilde med snoren, bare jeg rører ved den så kommer de farende.
    Men du skal gøre det lige med det samme hun begynder og så leg i 1 par minutter med hende med snoren. smiley Det kan måske være hun bliver mere opmærksom ved at hun lære at kunne mærke den trampen i gulvet og søger så din opmærksomhed. smiley

• #8   11. feb 2010 ahahahahahahahahahahahaha............ Nå nej....!! Hahahahaha.... Jeg er helt flad af grin over mig selv nu smiley hehe... Nej, klikkertræning går naturligvis ikke.

• #9   11. feb 2010 Janne, det var præcis hvad vi havde tænkt os at prøve smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #10   11. feb 2010 Daniel / Cecilie..Det var da sjov at vi tænke på det samme. smiley Så må I jo gå med en snor om halsen, når i er hjemme, haha Men pøj pøj med det. smiley
    Håber at I vil give lidt info om hvordan det går. smiley

• #11   11. feb 2010 er den ene kat?

• #13   12. feb 2010 mette H - hun kan jo ikke hører klikket, hvordan skal hun så klikkertræne den?

Kommentér på:
Kat driver os til vanvid. Hjælp!

Annonce