{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
864 visninger | Oprettet:

Ændret adfærd {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.
Her kommer lidt meget info:
Jeg har en blanding kat (Main coon og huskat) Han er 3 år gammel. Har været ude sammenlagt 15 dage i sine 3 år.
Han har aldrig været kommet til skade eller været syg.
Han har været hos moren til han var 17 uger.
Han har aldrig tissede ude for kattebakken og er ekstremt renlig.
Han har krassetræ kæmpe kattebakke, en kæle børste som han bliver børstet med hver aften. Får også en godnat pind. Vi prøver og kæle med ham så meget som muligt, da han er en smugle asocial. Han har også tonsvis af legetøj og vi prøver virkelig og lege med ham (han gider bare ikk særlig tit. Men når han ville giver vi den gas)
Her til den første er vi flyttet fra en stor lejlighed (87) til en større lejlighed (118) Der er ingen rum han ikke må gå ind i. Han har været ude 4 gange i den gamle lejlighed. I den nye har han kun været ude få gange da vi er ved og prøve og gøre ham til ude kat. først med sele og senere med os.
De gamle ejer havde to hunkatte ved ikke og de var neutraliseret men de har i hvert fald tissede meget i lejligheden neden under. (det er et 2 etages hus vi er flyttet ind i med familien hvor vi har fået øverste lejlighed)
Her kommer problemet:
1: Han er begyndt her idag den 13 (vi flyttet jo ind den 1) at skrige og miave og snakke meget. nogen gange stille og roligt andre gange ekstremt højt. Og det driver mig rent ud sagt til vandhvid da det er ekstremt.
2: Nogen gange kan man godt nusse ham uden problemer, men så lige pludselig begynder han at bide meget hårdt (gør pisse ondt) og bruger bag bene til at krasse meget hårdt med. Nogle af gange udløses det når man nusser ham fra hovedet ned til halen og når man når halen angriber han. Men lige så mange gange nyder han og blive nusset sådan.
3: Han er jo begyndt at komme lidt ud. når han så kommer ud uden snor og er helt fri går han rundt og snuser hvilket er meget normalt. Men det er måden han kravler på virker skide bange da han nærmest kravler, og er også begyndt på det indenfor. (idag efter 13 dage i den nye lejlighed) Når han har været udenfor et godt stykke tid går jeg stille og roligt hen til ham og snakker stille og roligt sådan så han ikke bliver skræmt. Men idag blev jeg faktis bange for ham. Han stak halen mellem bene ørene tilbage store øjne. Så kiggede han på mig og hvæsede og skreg som jeg aldrig har hørt før (ikke engang når katte har slås) blev skide forskrækket. og han rev ud efter mig meget aggressivt. Fik ham endelig ind (han gik selv ind) senere kom kæresten hjem og oplevede det samme der bed Iggy ham bare.

Iggy har aldrig nogen sinde opført sig sådan før. Og er bange for der er noget galt med ham. Men han har ingen sår. og virker ikke som om han har ondt når han går og løber.

Kan det være pga flytningen altså stress eller??

Undskyld det lange brev og håber i kan hjælpe (da han er min lille baby)

Forsat en god dag og senere god weekend


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ændret adfærd
  • #1   14. maj 2010 Nu har jeg læst dit indlæg gennem et par gange, og jeg har selvfølgelig et par spørgsmål og kommentarer til nogle ting, jeg især har hæftet mig ved, men lige først: Er han kastreret, og har han altid være alenekat?

    "vi prøver virkelig og lege med ham (han gider bare ikk særlig tit. Men når han ville giver vi den gas)"

    <b>Hvad mener du med giver vi den gas?
    Leger I voldsomt med jeres hænder, eller "jagter" I ham rundt i lejligheden?
    Han synes IKKE, nogen af delene er rart. Man skal IKKE bruge sine hænder til voldsom leg, og hvis I "jagter" ham, ved han ikke, det er for sjov og føler sig utryg ved jer.</b>

    "Her til den første er vi flyttet fra en stor lejlighed (87) til en større lejlighed (118) Der er ingen rum han ikke må gå ind i. Han har været ude 4 gange i den gamle lejlighed. I den nye har han kun været ude få gange da vi er ved og prøve og gøre ham til ude kat. først med sele og senere med os."

    <b>I er gået alt for hurtigt og forkert frem!
    I skulle have ventet med at lukke ham ud, til der i hvert fald var gået godt en måneds tid, og han var fuldstændig fortrolig med sit nye hjem, også især fordi han kun har været ude før tre gange.

    Jeg ville heller aldrig starte med at give så gammel en kat sele på og så tage den ud.
    Det bedste er, at lade den dør ell. vindue, han skal ind og ud af, stå åben og så lade ham gradvist stikke næsen ud, altså gøre det i sit eget tempo. Så ved han også, hvor tilbagevejen er, når han vil ind.</b>

    "De gamle ejer havde to hunkatte ved ikke og de var neutraliseret men de har i hvert fald tissede meget i lejligheden neden under. (det er et 2 etages hus vi er flyttet ind i med familien hvor vi har fået øverste lejlighed)"

    <b>Jeg kan godt forstå, han er stresset.
    Et nyt hjem, han ikke kender helt endnu, og så lugter der tilmed af andre katte.
    Han kan jo ikke vide, om de er der endnu eller ej, og det gør ham bange.</b>

    "Nogle af gange udløses det når man nusser ham fra hovedet ned til halen og når man når halen angriber han. Men lige så mange gange nyder han og blive nusset sådan."

    <b>Halen og bagpartiet er mange kattes - især hanners - "ømme" punkt, så nøjes med stille og roligt at nusse ham på hovedet. Ingen voldsomme og nulrende kærtegn.</b>

    "Men idag blev jeg faktis bange for ham. Han stak halen mellem bene ørene tilbage store øjne."

    <b>Puhha stakkels kat.
    Netop dette kropssprog er de tydeligte tegn på ANGST, en kat kan vise.</b>

    "Så kiggede han på mig og hvæsede og skreg som jeg aldrig har hørt før (ikke engang når katte har slås) blev skide forskrækket. og han rev ud efter mig meget aggressivt."

    <b>Han har været MEGET bange for dig og til sidst følt sig truet så meget, at han måtte forsvare sig.
    Hvad ville du gøre med ham?

    Mit råd er:
    Lad være med lade ham komme ud foreløbig
    Rolige, langsomme bevægelser og ingen voldsom leg.

    Husk også, at et direkte stirrende blik fra dig er tegn på øretæver i luften, så får du øjenkontakt med ham, så blink langsomt et par gange og lad blikket glide ud til siden.
    Så signalerer du fredelige hensigter, og du vil se, han gør det samme.</b>



  • #2   14. maj 2010 Absolut helt enig med Mega. Katte er utroligt sensitive dyr. De bryder sig bestemt ikke om omvæltninger. Vi fik malet et rum herhjemme, det var mere end rigeligt for den ene af mine. Er han ikke neutraliseret, så få det gjort.

  • #3   14. maj 2010 Vi leger ikke med hænderne eller jager ham. Det er med en kugle som vi kaster (ligesom apport til hund) Den er hans ynglings leg.
    Han er alene kat og er ikke kasteret
    vi droppede selen og han har været udenfor hele dagen (af sig selv)
    Gjorde som du skrev med og lade døren stå åben.
    Nu er han som han plejer og være. Men har fundet ud af det er en busk der åbenbart dufter bestemt, om han kan lide den ved jeg ikke men kan stå der i meget lang tid. Og han er aggersiv nå han er ved busken. Lige meget hvem der snakker til ham.
    Efter hans tur udenfor idag ligger han klistret op af mig smiley Dejligt. Så nu skal han bare nusses og børstes


  • #4   15. maj 2010 Så langt - så godt smiley

    Men så ville jeg ret hurtigt også få ham kastreret, for ellers vil han snart søge langt væk i sin jagt på hunkatte. Han vil helt givet også komme i den ene slåskamp efter den anden med andre hanner.
    Resultatet er bidsår og bylder = den ene dyrlægeregning efter den anden, hvis han da ikke bliver smittet med f.eks. FIV eller FELV, og så er han færdig.

    Endelig skal du også tænke på, at han sikkert bliver årsag til en masse uønskede killinger, som ingen tager sig af, og som derfor går en kummerlig tilværelse i møde.

    PS: At han reagerer, som han gør ved den busk, skyldes sikkert, at der er en fertil hankat, der har strintet på den, og det tænder ham.


  • #5   16. maj 2010 Okey. Takker. Ville ringe til dyrelægen mandag. Men har snakket med dyrelægen og de spørger om det skal være en kugle eller begge kugler. Er det meget normalt de spørger om det?? Syntes bare det lyder sjovt. Og er 1200 kr mange penge for han kan blive kasteret?? Aner jo intet om det. Hvor er den bedste i Korsør eller omegn.
    Er der endelig nogen steder man kan kan se om der er nogen buske eller blomster der er giftige for katte?? Bare hvis min svigermor ville plante noget som så iggy ikke kan tåle


  • #6   16. maj 2010 Jeg tror, du har misforstået dyrlægen smiley og at han har spurgt, om katten havde en eller to kugler nede, for er kun den ene nede, og den anden ikke og skal hentes i enten lysken eller bughulen, vil operationen blive dyrene.

    Jeg kan ellers godt forstå, du syntes, det lød sjovt, for der ville INTET være opnået med kun at fjerne én kugle. Katten ville så stadig te sig som en fertil hankat med hvad dertil hører, og altså også være i stand til at formere sig.

    Ca-prisen for en kastration er omkring 650 kr., men opret en tråd om, hvilke dyrlæger der kan anbefales i området.

    PS: Husk samtidig at få ham øremærket og registreret i Katteregistret.


  • #7   16. maj 2010 ja det var planen smiley Ja håber da jeg hørte forkert smiley For det lød meget underligt og lidt sjovt smiley
    Men tusind tak for hjælpen smiley


  • #8   16. maj 2010 Må jeg gerne ansøge dig som ven hvis der er noget jeg ville spørge om igen?? Meget rart og kan spørge til råd

  • #9   16. maj 2010 Selvfølgelig må du det! Men det er altså ikke nødvendigt for at stille spørgsmål, så spørg du bare løs smiley
    Vi er her for at hjælpe hinanden - og kattene - og jeg er ret sikker på, de andre brugere mener det samme.


  • #10   16. maj 2010 Takker smiley Bare rart der altid er en man kan spørge hvis der er noget.

  • #11   16. maj 2010 Stine, Du kan spørge alle helt frit herinde, og det jo ikke sikkert, at jeg altid kan svare, eller at du kan bruge/lide mit svar, og måske vil der også være andre svar end mine, der er bedre.

    Der er mange, der spørger mig i pb, og det er også OK, men tænk på, at der måske kan være nogle spørgsmål og svar, som andre ude på forum kan have glæde af.


  • #12   16. maj 2010 Hej Stine.
    Her er en hjemmeside med planter der ikke er så gode til katte, nogle direkte farlige. http://www.killingelisten.dk/planter/
    Der findes osse andre, men det var lige den jeg faldt over først.

    Mange dyrlæger har deres priser lagt på nettet, så prøv at tjek i dit område.


Kommentér på:
Ændret adfærd

Annonce