{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor hedder din kat det den gør?
  • #1   21. feb 2010 Min kæreste synes hun er en Bella (smuk).
    Willy pga en anden Villy smiley
    Sofus efter min far.
    Ida pga hun hed det da vi fik hende.

    Hvad er din(e) grunde?


  • #2   21. feb 2010 Hvorfor hedder mine bamser det de gør?

    Mange navne ....lang forklaring.

    Hvis jeg starter med Aslan, ja så kom det sig af at jeg som barn elskede Narniabøgerne og også har læst dem for mine egne børn, så selvfølgelig skulle vores kat hedde Aslan som jo er tyrkisk for løve.

    Nu var vejen lagt for det tyrkiske så vi navngav ham:

    Aslan Kedi Orlando

    Kedi betyder kat på tyrkisk og Orlando fik han efter efter hovedpersonen i "As you like it" af William Shakespeare

    Da vi fik Kaplan var det oplagt at forsætte med et tyrkisk navn og han fil derfor navnet Kaplan Tekir Orlando

    Kaplan betyder tiger på tyrkisk og Tekir betyder tabbykat på tyrkisk


    Det var oplagt at Nanok skulle hedde isbjørn, puma, eller los pga farven.

    Desværre er isbjørn på tyrkisk "beyaz kutup ayısı". Puma er slet og ret "puma" og los "vaşak", så vi valgte det grøndlandske Nanok og det engelske Cougar for puma.

    Nu når vi havde to med tyrkiske navne, valgte vi at den fjerde også skulle have et grønlandsk navn. Valget blev så Milak, som betyder plet på grønlandsk da Milaks korte næsehår gør at den virker som en lille plet i forhold til resten af pelsen.

    Keseli, tja det betyder betyder koalabjørn på tyrkisk. Det fik han fordi han er ligge så nuttet som en koalabjørn.

    Tosset? Sikkert men jeg er så nok også den eneste katteslave der har lige netop disse navnsammensætninger!


  • #3   21. feb 2010 Det var en sværere opgave at Navngive Asti . Min kæreste kom med flere forslag , men så havde vi i den periode fået en Masse Asti Spumante , og så sys jeg det lød herre godt , og så blev det til Asti smiley

  • #4   21. feb 2010 Min tarzan hedder det han gør pga det var det navn han havde fra internatet.

    Musen hedder som han gør pga han elsker ost og er lidt en bangebuks.

    Bastian var døbt fra opdrætteren og synes det var så fint, så det beholdt han.

    Jasmin fik min datter lov at døbe, navnet er fra Bratz dukkerne.

    Sølvfine hedder det pga hun er sølv og fin :=)


  • #5   21. feb 2010 Andre hed rigtig Andrea i starten for troede han var en pige i starten. havde jeg ihvertfald købt ham som, men så blev det andré fordi det var tættest på Andrea.
    Abby var min kæreste der valgte det fordi han sys det passede til hende:)
    Sofie hed Sofie igennem opdrætteren så det beholdte hun.
    Sandy er fordi vi sys hun var en lille sød Sandy og meget stille ligesom hun er i filmen Grease:)
    Samson hed Samson da vi købte ham:)


  • #6   21. feb 2010 Rollo fordi han var lille og fed

    lucifer fordi han var lille grim og havde 2 ar der lignede horn

    cecil fordi kæresten ryger det mærke og hun er farlig for sine omgivelser smiley

    Piv fordi han er en pive skid xD

    tulle fordi de gamle ikke kunne sige tosie

    jah resten ved jeg ikke da det er min mors og hun har lidt sære ideer xD


  • #8   21. feb 2010 efter jeg havde fundet min kat og fremlyst ham uden held, besluttede jeg mig for at han skulle fikses og øremærkes, dyrlægen spurgte hvad vi havde kaldt ham og jeg svarede Missen
    da vi kørte væk snakke vi om hvad vi skulle kalde ham nu hvor han blev skrevet i vores navne og vi kunne ikke lige blive enige om noget, og da vi hentede ham stod der Missen på hans papir, så han hedder MISSEN og lystre det...


  • #9   21. feb 2010 da jeg fik min kat , var han allerede navngivet , og lystrede det , så var jo nød til at beholde det ..
    som killing havde han orm 2 gange og dem jeg fik ham fra var englændere , så på en eller anden mystisk måde endte han med at hedde [ Wormie ] ... hehe , i daglig tale "Ormen"


  • #10   22. feb 2010 Alma, efter min farmor SMILL

  • #11   22. feb 2010 I mit opdræt har jeg navngivet kuldene efter alfabetet, for så vidste jeg altid senere, at hvis der var tale om f.eks. Armstrong, hvem hans søskende og forældre var.

    Samtidig har jeg fundet navne, der på en eller anden måde passede til den enkelte killing, f.eks. Funny Face (farvefordelingen i ansigtet), Dilemma (vidste ikke, om jeg skulle beholde hende eller hendes bror) DaCapo, som var en tro kopi af sin bedstefar.

    Jeg er nu ved mit seneste og sidste kuld, J-navne (for tredie gang), og det bliver nok til Jante, Joker og Jumper.


  • #12   22. feb 2010 PS: Har også haft en Finke - for det var hun smiley

  • #14   22. feb 2010 Rottweiler hedder Rottweiler fordi han som killing lavede lyde der lød som når naboens rottweiler gøede..

    Madeleine er blevet navngivet af opdrætter


  • #15   22. feb 2010 Mercedes : Opkaldt efter min Mosters gamel MCO der lignede hende på en prik.

    Zion: En stor dreng på snart 10 kg, er da lidt en lille hvid løve smiley


  • #17   22. feb 2010 Da vi skulle vælge navne til vores var det svært. Min bedre halvdel ville jo også være med til at vælge.
    ANdy han var allerede navngivet da vi fik ham og det var Twinkle også dengang vi havde hende. Bianca fik det navn fordi vi havde haft en kat engnag der hed <bianco og jeg kunne også godt lide nanvet Bianca hvs vi skulle have en hunkut og det fik vi jo så.
    Så fik vi tre søskende og det blev straks værre , for vi ville jo gerne have nogen navne feks fra tegnefilm eller noget. Det blev jo så til Timon Pumba og Nala. Pumba er jo den store hvide main coon, så klart han skulle hedde Pumba. Og hans bror fra samme kuld skulle jo så hedde Timon. Og så kunne vi godt lide navnet Nala fra den film også, så det fik deres halvsøster. Navnet Lucky det fik vores hittemis. Og det var slet ikke svært at finde navn til ham. Han var nemlig heldig at han netop gik ind på vores grund og mjavede højlydt så han vækkede os. Vi tog ham til os. Der var ingen ejere at finde og han var i sølle forfatning, så havde der været en ejer, var det en meget dårlig ejer


  • #19   22. feb 2010 Det er jo ren hyggelæsning alle de her indlæg!

    Takker for jeres bidrag.


  • #20   22. feb 2010 Vores norsk skovkat , hun hedder Jackie , fordi at vi fik hende der omkring hvor Michael Jackson døde .
    Vores Main Coon, han hedder Buller fordi at han buldrede ind i alle vores døre og larmede en del smiley


  • #21   22. feb 2010 Muhahaha.. Min kat hedder bare MIS.

  • #22   22. feb 2010 Haha ,, Nogen gange kalder jeg også bare vores en kat for kat ,,:D

  • #23   22. feb 2010 Ja.. Men hold da op nogle kreative navne.. Er helt vild med de tyrkiske længere oppe i tråden :b

  • #24   22. feb 2010 Hehe , Jaah nogen er kreative når det gælder navne smiley

  • #25   22. feb 2010 puh ha... Vi er bare slet ikke kreative når det gælder navne... Vi havde rigtig svært ved at vælge, vi ville bare have nogle nemme, søde navne, og deraf kom navnene SILLE og SALLY.

    Da Sille så fik den her ene lille blå hun killing som bare var så sød, så havde vi problemer... Vi kaldte hende BABY, men var begge enige om at det skulle hun ikke hedde. Manden elsker honda, og vi blev så enige og at CIVIC var meget sjovt. så det hedder hun i hendes vaccinationsbog. Men vi kunne ligesom ikke kalde hende det, det hang ikke rigtig ved, vi blev ved med at kalde hende baby, og langsomt blev baby til BIBI, og derfor hedder hun nu i daglig tale Bibi...



  • #26   22. feb 2010 Rottweiler bliver også tit bare kaldt misling smiley eller Rottie, mens Madeleine oftes "kun" bliver kaldt Maddie smiley

  • #27   22. feb 2010 Natasja P.

    Takker! :0)


  • #28   22. feb 2010 Vi fandt Katja uden foran min kærestes mormors hus, og da ingen ville kendes ved hende, tog vi hende med hjem for at aflevere hende på internat dagen efter. Hele det døgn vi passede hende før hun skulle på internat, kaldte vi hende bare "kat". Da tiden til internatet kom, var vi dog blevet så forelskede i hende at hun blev hos os.

    Jeg syntes at hun skulle hedde müsli fordi hun er trefarvet, men min kæreste syntes at hun skulle have et prinsessenavn fordi han syntes hun var så fin og dejlig. Vi kunne dog intet finde på der passede ordentligt på hende. Tilsidst fandt min kæreste dog på Katja, men var ikke helt tilfreds fordi han ikke syntes det var et prinsessenavn. Heldigvis kender jeg en pige ved navn Katja som altid legede cirkusprinsesse da hun var lille, og eftersom Katja virkelig kan hoppe højt og danse rundt, var et cirkusprinsessenavn godt nok til kæresten. Så det blev Katja.

    Da vi så fandt Bettemis og gik og ventede på at hun skulle blive 12 uger så hun kunne komme fra sin mor, gik vi og snakkede om hvor dejligt det blev når lille-bitte-ny-mis kom. Og selvom vi havde gode intentioner om at give hende et ordentligt navn såsom Freja, Ronja eller Mille, ja, så holdt hendes kælenavn ved, og hun blev til Bettemis. I daglig tale kalder vi hende bare Bette eller Bitte-lillen.


  • #29   22. feb 2010 Den kat jeg oprindelig skulle have haft skulle hedde Anton, eftersom kæresten ikke mente at en evt søn skulle hedde dette - og jeg har altid godt kunne lide navnet Anton. Men da det blev til en hittemis istedet syntes jeg ikke rigtig jeg kunne bruge det samme navn, så han endte med at hedde Alfred i stedet. Men må indrømme at det sjældent bliver brugt - som oftest går han under kælenavnet Tykkemis eller Ballademis ;0)

  • #30   22. feb 2010 Ps: Tykkemis skyldes ikke at han er tyk, men at han stadig har den der runde killingemave

  • #31   22. feb 2010 Min datters katte hedder henholdsvis Ingolf - det hed han da han flyttede ind.

    Hendes to tøser hedder henholdsvis Lillepigen, fordi hun var så lille og fin, og Moses fordi min datte elskede sangen "Jessie" med Joshua Kadison og fordi opdrætter havde sagt at det var en dreng. Da vi så "ham" igen havde "han" været ved dyrlægen og var pludselig en pige. Nå men så blev det Miss Moses, men hun hedder aldrig andet en Moses og vi omtaler hende konsekvent som ham.

    Da hun skulle have p-piller første gang bad dyrlægen om hendes navn. Da jeg svarede "Moses" var hans kommentar : "Nej jeg skal ikke have hannens navn, kun hunkattens." Jeg måtte grinende forklare at det VAR hunkattens navn. Han undlod at kommentere yderligere!

    Det lyder dybt åndsvag, når min datter siger: "Vi skal lige huske Moses. Han skal lige have sin p-pille".



  • #32   22. feb 2010 Min pizza hed fra starten da han kom fra internatet pita, men vi blev enige om at pizza passede bedre til ham. Bailey er pga. hans røde farve og fordi jeg kan lide det som kattenavn.
    Elmo var min kærestes valg


  • #33   23. feb 2010 det her er jo meget hyggeligt.
    nu har vi en del misser,og min søster har hjulpet med navnene til dem vi har fra 2009.

    da vi fik vores lillemis,fik han det navn fordi at han var en lillemis.
    vores tumle fik navnet fordi at hun tumlede rundt da hun var lille.
    garfield fik navnet fordi at han er en typisk garfield,super fræk.
    mulle hed mulle da vi fik ham.
    miauritz R.I.P.fik navnet efter at vi havde snakket tegnefilmskatte med vores nabo.
    pjevs efter min oldemors katte,alle dem hun nåede at have hed pjevs.
    pussi efter pussi reklamerne.
    tarzan det navn valgte min søster
    peanut valgte min søster også
    nougat igen min søster
    gizmo efter filmen gremlins,fordi at jeg bare syntes at hun var en sød gizmo
    floffy har vi opkladt efter Jeanette Z´s floffy og efter serien i lyst og nød,og fordi at han er en floffy.
    felix hed felix da vi købte ham ude på dansbjerg.

    anne


  • #34   25. feb 2010 Min kæreste har navngivet vores kat, Ornella. Vi havde længe diskuteret navne, og da min kæreste er kæmpe film- fan, blev hun opkaldt efter den italienske skuespillerinde, Ornella Muti ;D Men vi kalder hende for det meste bare Nella smiley

Kommentér på:
Hvorfor hedder din kat det den gør?

Annonce