{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Aggressiv adfærd :( {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

For en lille månedstid siden fik vi Asti steriliseret , men siden hun er blevet det , er hun blevet yderst aggressiv , hun kan være så kælen så kælen , og når man så nusser hende går der 5 min , så overfalder hun bare ens hånd og går helt amok med at bide :s forstår virkelig ikk hvorfor hun gør det , hun har aldrig gjort det før.

Er der nogen a jer der måske ved hva det kunne skyldes ? Kan der være noget der gør ondt eller andet ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv adfærd :(
  • #1   25. feb 2010 Har prøvet at kigge lidt i trådende , men fandt ikk noget med det samme problem smiley

  • #2   25. feb 2010 Jeg har fundet lidt om det på inges kattehjem hjemmeside...

    sådan fandt jeg frem til det: inges kattehjem -> MIS-forståelse -> adfærdsproblemer -> agressivitet.

    Håber du finder noget af dette....


  • #3   25. feb 2010 Tusind tak , det må jeg prøve at læse smiley


  • #4   25. feb 2010 julie H jeg har desværre samme problem men vores hankat,, jeg er lige så forvirret som dig. Hvis du finde noget om det må du gerne skriv til mig.

  • #5   26. feb 2010 Jette J , er stadig frustreret og uvidende om hva der forgår .

    linket som Louise sendte var rigtig godt læsestof , men handlede om at katten kunne være understimuleret , men det kan simpelthen ikk passe at Asti er det , hun har virkelig ALT , et stort kradsetræ og et i halv str. Hun har tonsvis af legetøj , og jeg leger dagligt med hende og hendes mus .
    Hun har skabe og vindueskarme at rende rundt i , så forstår det virkelig ikk smiley


  • #6   26. feb 2010 det virker da også helt mærkeligt, har hun været til dyrlægen siden hun blev steriliseret , måske har hun ondt et sted. Man siger jo det tit skyldes de har ondt. Jeg er glad i dag min angrib mig ikke i går, men det er mærkeligt de begynder på det. Jeg har lagt en tråd ind (angriber) der er nogle der har sendt et link som du kan prøve at læse.

  • #7   26. feb 2010 Jeg fandt det her på dyrnes beskyttelse hjemmeside.
    Adfærdsproblemer hos katte


    Aggression
    .
    Smerter: Hvis en kat føler smerte ved berøring, vil den naturligvis forsøge at undgå, at man berører den. Hvis man alligevel gør det, kan katten optræde aggressivt som en naturlig afværgereaktion. Hvis katten pludselig begynder at optræde aggressivt, når den berøres bestemte steder, er det derfor nærliggende at antage, at kattens reaktion skyldes, at den har smerter. Derfor skal den omgående undersøges hos dyrlægen. Når katten er behandlet for sine smerter, vil den aggressive adfærd normalt ophøre, men i nogle tilfælde kan den fortsætte – simpelthen fordi katten har lært at reagere på denne måde, hvis den ikke ønsker kontakt.

    Omdirigeret aggression: Denne form for aggression kan optræde, når der er et eller andet, som skræmmer katten eller er ubehageligt for den, og den ikke kan fjerne sig eller jage det væk – f.eks. en fremmed kat, som går rundt ude i haven. Dette vil gøre katten frustreret, og der skal meget lidt til, før den reagerer aggressivt. Katten kan derfor gå til angreb på andre individer, som er i nærheden – f.eks. ejeren eller andre katte i familien. Lad være at straffe katten, hvis den optræder aggressivt – det vil blot gøre problemet værre. Forsøg i stedet at finde ud af, i hvilke situationer katten reagerer på denne måde, så du kan undgå dem. Dette kan give en idé om årsagen til kattens adfærd og vil være til hjælp, når du opsøger dyrlægen eller adfærdsterapeuten for at få at vide, hvad du skal gøre.

    Angreb på ejerens hænder og fødder
    Katte har et meget stærkt jagtinstinkt, og de vil gennem leg forsøge at få afløb for deres behov for at jage, selvom deres ejere giver dem mad nok.

    Især indekatte kan blive understimulerede, da de ikke har samme mulighed for at jage som udekatte. Disse understimulerede katte kan gå til angreb på alt, som bevæger sig – f.eks. ejerens hænder og fødder.

    Hvis din kat angriber dine fødder eller hænder, skal du straks afbryde kontakten og gå væk. Du skal desuden sørge for, at katten har nogle solide legeting, som den kan jage, gribe, bide i og kaste op i luften. Specielle legeting til katte kan fås hos enhver dyrehandel – f.eks. ting som kan rulle hen ad gulvet, hænger og dingler i en snor eller vifter for enden af en bøjelig stang.

    Du kan også undgå understimulering ved at anskaffe to katte fra samme kuld, så de kan lege jagtlege med hinanden.


    Måske det kan hjælpe dig


  • #8   1. mar 2010 Tusind tak Jette .
    Jeg vil prøve at at få fat i endnu et kradsetræ og ellers mere lege tøj så hun har noget at vælge imellem smiley


Kommentér på:
Aggressiv adfærd :(

Annonce