{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Aggressiv adfærd {{forumTopicSubject}}

Hej, dette er så første gang jeg spørger herinde.

Vi har 4 katte - 2 siamesere og to husmissere. Og i december fik vi nr 5, en gademis ind. Hun var/er vant til mennesker, kendte bakkerne og hvad de skulle bruges til og vil gerne kæles på udvalgte områder af kroppen.

Selvfølgelig er vi klar over tilvænning, adskillelse og duftklude osv...
Men men men, den ene huskat (Nala) er simpelthen ond i sulet over den nye (Tux) og er nu osse begyndt at blive aggressiv overfor de "gamle" missere i flokken.

Vi har forsøgt med Feliway, Zylkene, blomsterdråber og calm, både flydende og tørfoder. Intet hjælper og Nala bliver mere og mere muggen. Er det mon bedst at finde et nyt hjem til hende eller hvordan? Hvad gør vi?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv adfærd
  • #1   9. mar 2022 er alle neu?


  • #2   9. mar 2022 hvis alle er neu.
    så ville jeg nok prøve at kontakte
    https://michellegarnier.dk/

    men er der en i flokke som ikke er det, så bør man starte der

    Man kan ikke forvente at alle bliver lige gode venner
    med 11 så ved jeg en del om det.De kan lærer at være sammen men man ikke tvinge dem til at kunne lide hinanden. jeg har også flere som ikke er enige
    bruger dr bach rescure i deres vand, det tager somregle det værste
    Og ellers så skal man lærer de katte som er lidt tilbagetrukket at være mere med i spillet så de tør at sige fra. Det gør man ved at bruge mere tid på at lege med dem, så de tør mere - og kan mere

    jeg får en del af mine forslag fra My cat from hell. han kommer med med gode guldkorn som man saksens kan bruge uden hjælp ude fra

    noget andet, det vil så være at overveje hvorfor hun går efter de gamle... Er de "gamle" gamle så de måske er begyndt at have underliggende sygedomme som gigt ?

    Få også Nala tjekket for evt smerter.

    Og ikke sidst men mindst så er hunkatte altid nogle hekse. Pænt sagt, Og de kan være svære at sætte sammen.
    hos mig hjalp det da jeg fik ny killing indendørs hvorefter de blev mere enige om at den nye var mere dum


  • #3   9. mar 2022 Jeg ville tage den sure kat til dyrlæge!
    Jeg har oplevet noget lignende, da jeg fik Røde, opdagede jeg at de to katte som havde boet sammmen i 4 år, og tolererede hinanden, pludseligt sloges for alvor, først havde jeg den ældste til dyrlæge, for han havde altid haft mange sygedage, men der var intet, så kom Manne afsted, og dyrlægen fandt problemet, Manne havde HD, og den var meget smertes fuld, fordi han var aktiv og legede med Røde, det havde han aldrig gjort med den ældste, hofterne var nok også grund til, at han vejede lidt ekstra, for han var normalt ikke så aktiv, han fik en masse smertestillende, det hjalp lidt, men slet ikke nok, og han blev efterhånden også sur på Røde, for han ville jo gerne lege med ham, men det gjorde jo ondt, så det måtte jo være Rødes skyld smiley
    Det er altid værd at tale med dyrlægen, hvis der sker ændringer i adfærden, også selv om det måske er en ny kat, som skubber til læsset.


  • #4   10. mar 2022 Ja alle 5 katte er neutraliserede, det var noget af det første vi sørgede for.

    Vi har osse været hos dyrlægen med hele flokken, de kan umiddelbart ikke finde noget på Nala - udover hun er overvægtig, men det er en helt anden historie.
    Skal siges at Nala kom fra et hjem hvor hun blev mishandlet groft og er ret psykisk skrøbelig.

    Vi har prøvet Bachs rescue dråber men de hjalp heller ikke.

    De "gamle" missere i flokken er hhv 2, 3 og 12 år. Hende på 12 rører Nala så slet ikke ved. Og måske er det i virkeligheden hendes leg der er ret voldsom, men de to yngre siamesere hvæser når hun bliver for voldsom...

    Suk...


  • #5   10. mar 2022 Det er ikke nemt med de tøser

  • #6   11. mar 2022 Jeg formoder, at flokken på 4 fungerede. Balancen i flokken er blevet ustabil med den nye kat. Hvis du tænker omplacering af den ene, er min tanke: sidst ind, først ud. Den nye kat skubber til balancen.

  • #7   11. mar 2022 Ja den tanke har osse været hos os. For ja flokken fungerede fint før Tux kom ind.

  • #8   11. mar 2022 prøv at kontakt Lisa
    https://alternativdyrlaege.dk/?gclid=EAIaIQobChMIt52gtMDr8wIVzgN7Ch26YQSzEAAYASAAEgLjZ_D_BwE

    om ikke andet så arbejder hun også med adfærd
    hun er super dygtig og kommer ud til kunder med kat
    kører i hele dk
    har selv brugt hende til katte med sygdomme men hun arbejder også med adfærd

    umiddelbart så tænker jeg at det er hendes "fortid" som gør at hun reagere som hun gør.


  • #9   11. mar 2022 Hej Anja
    Tak for rådet, forsøger at kontakte hende straks.

    Ved du noget om hendes priser? Ja vil gerne "ofre" de nødvendige penge, men faktum er at jeg er blevet arbejdsløs og pt ikke svømmer i kr ??


  • #10   11. mar 2022 Når man tager en kat til sig der har været på egne poter kan man godt få sine udfordringer. Er den nye testet for FIV/FeLV? Det kan påvirke dem psykisk eks med angst. Hvis testen er negativ, så er mit bedste råd: Lad den leve det liv den vil. Tving den ikke til at blive indekat og sørg for, at det sker i dens tempo. Pt har Andersen fået et forårsflip, så han er ude meget af tiden - men ikke om natten.

  • #11   11. mar 2022 hendes priser står på hjemmesiden
    man plejer at snakke med hende først, og så siger hun om hun kan hjælpe.
    så plejer man at få besøg af hende, og normalt så er det det. Resten foregår på telefon
    medicinen er billig

    jeg brugte hende til en kat med lymfekræft og brugte på 1½ år sammenlagt vel 2000 kr. Men det er så 10 år siden. havde et besøg samt et besøg hos Lisa efter et stykke tid
    to andre var der kun et besøg, og så medicin

    men snak med hende


  • #12   12. mar 2022 Tuxe var hos dyrlægen kort efter hun kom hos os. Hun er testet for det hele.
    Hun har ikke vist tegn på at ville ud, tværtimod er hun veget tilbage de gange havedøren har stået på klem.

    Ja det giver sine udfordringer, men vi har ikke ønske om at give op. Det er derfor vi spørger om råd, og vi er yderst taknemmelige for de råd vi får.


  • #13   12. mar 2022 Hej Anja
    Har skrevet til hende via hjemmesiden for at høre nærmere. Tusind tak for du pegede mig i hendes retning


  • #14   13. mar 2022 Velbekomme

Kommentér på:
Aggressiv adfærd

Annonce