Klørene ude hele tiden {{forumTopicSubject}}
Jeg har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.
Min killing på lige omkring 7 måneder har sine kløer ude hele tiden, er det normalt? Jeg har ar og rifter overalt på mine arme, ben og hænder fordi hun river mig konstant. Det er selvfølgelig kun når hun er vild og legesyg, men det er en killing jo også stort set hele dagen.
Når jeg sætter mig på gulvet for at lege med hende, kan hun finde på at springe op på mine ben og så bore sine kløer ned når hun springer efter en mus eller lignende. Eller hvis jeg skal til at kaste en mus eller holder nogle godbidder osv., kan hun finde på at springe op og tage fat i mine hænder. Hun kan også finde på at springe op og hænge sig fast i mit lår, hvilket bare gør forfærdelig ondt.
Jeg ved godt at det sikkert er normalt for killinger, men kan man ikke gøre et eller andet ved det?
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Den jager..
Og så vil kløerne selvfølgelig være fremme...
Bliver problemet alt for stort, kan man jo godt klippe kløerne..
Så gør det ikke lige så ondt.. Men katten vil stadig jage
Det kan være at det lige så stille ebber ud efterhånden som hun bliver ældre...
Ellers køb noget legetøj med et håndtag til dig, så hun ikke flår dine hænder..
Katten skulle jo gerne betragte dine hænder som noget dejligt, der nusser hende, frem for et bytte..
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
At hendes klør er for lange...?!
nov 2009
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 28
Jeg har tjekket hendes kløer, og de er ikke for lange. Hun kan også sagtens få dem helt ind, så det er desværre ikke det der er problemet. Men det er selvfølgelig en god idé at klippe neglene, jeg havde bare håbet på at der var nogle øvelser man kunne lave så man måske kunne vænne hende af med det.
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
Klørene ude hele tiden