{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.848 visninger | Oprettet:

Er chokeret over dårlig information! {{forumTopicSubject}}


Jeg har flere gange spurgt til råds herinde om tandbørstning og pleje i det hele taget var noget man gjorde på sine katte..
Jeg har også set flere stille det samme spørgsmål og fået samme svar, nemlig : "Nej!"

Til min overraskelse var jeg så til dyrlæge idag til tjek af min ældste kat (på 4 år) og hun fortalte så at hans tandhygiejne var skidt .. Han havde tandsten og en af de bagerste tænder stod faktisk til at skulle rives ud.

Jeg fortæller hende så at jeg har fået et råd der siger det modsatte nemlig at "Katte ude i naturen render jo ikke og børster tænder osv"

Hvorfor give SÅ dårligt et råd til folk når man tydeligvis ikke aner en k*ft om hvad man siger?
Ens kat kan jo ende tankløs og få tuberculose osv fordi man ikke passer deres tænder?!

Hun fortalte at man kan nedbryde tandsten osv ved at putte lidt gagebind rundt om fingeren og putte kattetandpasta på, og så børste deres tænder på den måde. Så sparer man RIGTIG mange penge på dyrlæge..

Nu kan jeg så få en regning på flere tusinde kroner fordi jeg har lyttet til folk der tydeligvis ikke aner hvad de taler om..

Få jeres kat til læge og få tjekket deres tænder! For jeres egen pengepungs skyld!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er chokeret over dårlig information!
  • #2   9. mar 2010 Jeg er ikke en person der lytter til hvem som helst smiley

    De personer som svare mig går jeg tit ind og tjekker for længe de har haft katten, hvor mange har de osv..

    Jeg kan fortælle dig at nogle af dem som svarede mig var bla opdrættere.. Personer som sælger katte, og som burde vide mildest talt en del om kattens ve og vel.. hvordan kan sådan en person sidde og fråråde mig at bruge dyre domme på tandbehandlinger? Når det tydeligvis er det modsatte jeg burde gøre..

    Jeg er mest ked af det fordi at dyrlægen sagde at den bagerste tand var min kat generet af og han havde nok ondt i den.. Så bliver jeg så ked af at jeg er så spade dum og lytter til folk, og så er jeg skuffet over at så mange mennesker kan rådgive en forkert!


  • #3   9. mar 2010 Et stort forum som dette er nu heller ikke det bedste sted at spørger om råd..

    men vil da ligehøre,om der slet ikke var nogen der skrev at det er en god ide at børste kattens tænder


  • #4   9. mar 2010 Jeg håber da ikke at du tager alt hvad du hører herinde for gode varer - det er jo meget forskelligt hvordan folk holder kat og hvad deres holdning er til forskellige ting. Prøv bare at spørg om foder, så får du nok rigtig mange forskellige holdninger smiley

    Jeg kan da fortælle dig, at mine katte får børstet deres tænder - ikke hver dag, men nogle gange i ugen, fordi en af mine katte på bare 2 år, allerede har fået en tandrensning, så jeg prøver at forebygge det på den måde.


  • #5   9. mar 2010 Jeg har tit hørt om tandbørstning til katte - specielt hvis folk opdager røde ringe rundt om tanden, i tandkødet. Her kan det tit stoppe den dårlige udvikling der er igang, at børste kattens tænder/tandkød blidt.
    Så jeg havde svaret JO - hvis jeg havde set spørgsmålet, og kan se andre også havde.
    Så må give Krista ret - dette er ikke et forum hvor man skal tage svar for gode vare, men undersøge det hos fagfolk.
    Især ser jeg mange misinformationer i grupperne - desværre. Især disse burde kun bruges til ikke katterelaterede spørgsmål... Bare min mening.


  • #6   9. mar 2010 http://www.vspnet.dk/index.php?id=287
    http://www.fasanvejensdyreklinik.dk/data/images/pdf/tandborstning_kat_hjemmesidea4.pdf
    Se det fandt jeg på google i løbet af 2 sekunder. Du burde have stillet dig kritisk overfor de svar du modtog og selv have søgt efter mere information.
    Tandbørstning ved katte er ikke særlig udbredt og jeg vil lige tilføje at de fleste dyrlæger ikke engang anbefaler det!
    Hvor lang tid siden er det du spurgte om råd til tandbørstning/plak??
    God bedring med den stakkels missetat:-)


  • #7   9. mar 2010 Ja jeg ville nu sige det samme som de andre allerede har svaret, jeg er ikke herinde hver dag, og jeg støvsuger ikke emnerne for at se om der er noget jeg har misset, og lige præcis det spørgsmål havde jeg ikke set.

    Og nu vil jeg så inden der er nogen som ganske uforvaren kommer til at tage dit start indlæg for bogstavligt lige understrege at man ikke må bruge alm. menneske tandpasta til katte, det er en tandpasta man kan købe hos dyrlæge og hos dyrehandlen ;o) Bare lige til INFO, så der ingen der får en kat med dårlig mave, eller som spæner rundt i hele hytten.

    Dernæst er mit råd endnu engang.... når nu man bruger nettet så flittigt til alle mulige og umulige spørgsmål, råd m.m. så start dog altid med at søge svar på google, så vil der komme en masse op fra dyrlæger som har svaret på de fleste spørgsmål ;o) dernæst kan man så hvis man har lyst til at høre erfaringer, prøve med et indlæg herinde. Og er det noget som er akut akut så er det en dyrlæge i røret ikke på skærmen ;o)

    Jeg er ked af at du ikke fik det rette råd eller den rette vejledning herinde, men som sagt det er et forum for alle, både dem med meget lidt erfaring, ingen erfaring, meget erfaring, og dem som har noget at have det i, og dem der bare skriver, bare for at skrive.

    Men google er et noget bedre værktøj hvis det er alm. råd man vil have, der finder man ofte fagfolk som svare ;o)


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #8   9. mar 2010 Hej.

    Jeg kan godt forstå du er ked af din kat har fået tandkødsbetændelse, jeg har selv måtte til tanddyrlægen med 3 af mine katte og 2 af dem har kun deres 4 hjørne tænder tilbage, Og det er selv om jeg 3-4 gange om ugen børstede deres tænder. Så den erfaring jeg selv har er, at når problemet èr opstået, så er det dælme svært at komme til livs med tandbørstning mange gange ugeligt. smiley

    Din kat må have haft problemet længe uden du har bemærket det. Det er ikke noget der lige kommer på et par måneder eller mere.

    Jeg persontlig har intet skrevet herinde, da jeg opdagede min første kat havde dårlig ånde og kikkede så i munden på katten og kunne se der var meget røde rander rundt om tandkødet. Jeg tog med det samme kontakt til min dygtige dyrlæge, for at høre hvad gør vi nu.? Og det blev i første omgang pencillin han fik, men ikke ret lang tid senere kom det igen, selv efter han fik børstet tænderne, så der var ikke andet at gøre at få de dårlige tænder ud.

    Så jeg synes ikke du kan bebrejde nogen for noget, da du selv havde en fornemmelse om det og skulle hellere havde kontaktet din dyrlæge, du må jo have haft en anelse,siden du skrev indlæggene. Det er heldigvis ikke alle opdrætter og ikke opdrætter der har haft problemer med deres katte tandkød. smiley


  • #10   9. mar 2010 Tak for jeres svar allesammen..

    Jeg bebrejder skam også mig selv en del for at ha' lyttet ..
    Jeg burde nok ringe til dyrlægen først en anden gang hvis jeg har spørgsmål vedr mine katte..
    Man regner bare med at folk ved hvad de taler om når de udtaler sig på et spørgsmål hvor spørgeren sidder som et stort spørgsmål og bare gerne vil have hjælp..
    Sådan er jeg ihvertfald selv.. Jeg svarer KUN hvis jeg ved at jeg 100% ved at det jeg siger er korrekt.. Tænk hvis jeg skulle være skyld i at en persons kat døde (worst case scenario) pga at jeg havde givet ham/hende et forkert svar? Det ville jeg ALDRIG kunne leve med.. Der er jo mennesker derude (ligesom mig) der er godtroende og stoler på folk.

    Du er min kat så heldigvis ikke på dødens rend eller noget men er da bare stadig ked af at jeg kunne ha' forhindret diverse tandoperationer.

    Skal så lige sige at da jeg spurgte ang. tandrensning osv var det ikke fordi jeg troede min kat havde et problem med sine tænder.. Det var bare ren nysgerrighed.. Jeg har bestemt ikke ladet min kat sidde med dårlige tænder velvidende at der var noget galt.

    Jeg ved ikke hvor længe at han har haft det her med tænderne.. Sidst han var hos lægen da han har forkølet kiggede hun også ned i munden på ham og der sagde hun ikke noget.. Så jeg håber det er noget nyt og at det er til at redde fremover. Tandbørstningen på begge misser er for mit vedkommende startet fra idag af!

    Tak for jeres var allesammen.. Rart at se i passer bisserne smiley


  • #11   9. mar 2010 Felis F: Hvilken slags kød fodrer du med til dagligt? Kylling?
    Jeg holder mig selv helt væk fra vådfodder.. Mine katte får tørkost, men jeg ville jo gerne at de fik masser af proteiner osv fra kylling osv.

    Vil du fortælle hvad dine misser spiser til dagligt?


  • #13   9. mar 2010 Krista N: Nej, det skal du ikke sige .. Der er jo åbenbart mange der sidder og udtaler at man ikke skal passe og pleje tænderne, hvilket man åbenlyst bør gøre.. Ligemeget hvilken race det er.

  • #14   9. mar 2010 Jeg har nu heller aldrig haft katte med dårlige tænder eller tandkød for den sags skyld, og jeg har heller aldrig børstet tænder på dem eller på mine hunde, som heller ikke har dårlige tænder. Og ved I hvad, jeg fodre skam med tørfoder ;o) men mine katte får en gang i mellem, og det er faktisk ikke vildt tit en dag gammel kylling.

    Felis F, man skal altså passe på med at give fodret skylden for alt. Jeg har fodret med specific i over 20 år, og det er da bemærkelsværdigt at mine dyr bliver så gamle, uden at få div. sygdomme eller dårlige tænder.

    Jeg har nu haft 2 kæmpe hunde 79 Kg & 82 Kg, med HD en i grad C og ham jeg har nu i grad D ( begge neutraliseret ) den første blev 11 år, og ham jeg har nu er 10 år gammel, begge hunde holdt på tørfoder og urter, og engang imellem en godbid ala råt kød.

    Det er korrekt at visse racer er arveligt belastet mht. tandkød/tand problemer, men hvis man fra starten er bevidst om at fordret skal være vel afbalanceret, i forhold til mineraler, vitaminer, m.m. så er der en god mulighed for at man kan undgå mange problemer i fremtiden.

    Jeg var selv meget bevidst med mine hunde ( også med killinger og de voksne katte ) da det er store tunge racer. Den første jeg fik var underernæret og mishandlet, da jeg fik ham, og jeg gik straks igang med en special diet, designet præcis til ham og hans kropstype. Alle havde dømt ham til ikke at blive så gammel, men han fik 11 gode år, uden så meget som at halte en eneste gang ;o)

    Jeg har katte som er 22, 17, 16, 15 som heller aldrig har haft en tandsten hende på 22 har dog kun 2 tænder tilbage, men det er tidens tand der har sat sit spor ;o) De er også opforstret på tørfoder, og engang imellem en dag gammel kylling.


  • #17   9. mar 2010 jeg har hørt bucacat sku være rigtig godt..det sådan noget pasta..jeg bruger det selv til mine..det skal bare i munden..og de vilde med det..:)

  • #18   9. mar 2010 Undskyld, men sidder jeg ikke også og bebrejder mig selv at jeg kun lyttede til folk? og ikke ringede til dyrlægen?

    Jeg bebrejder folk fordi min dyrlæge sidder og siger at hun syntes det er meeget mærkeligt at folk kan sidde og sige at man ikke skal børste tænder på sine katte.
    Man behøver ikke tandrensning HVIS man opretholder tandbørstningen og fodrer dem én gang om ugen med et specielt fodder som går ind og renser tænderne.

    Men flere (jeg kan bla henvise til hvis man søger efter "tandbørstning" i forum, det første emne, der sidder ikke mere end 5 og siger at man IKKE behøver at pleje kattens tænder) hvilket er noget værre vås iflg min dyrlæge som tråds alt har en længere uddannelse om dyrets ve og vel og burde vide det!

    Jeg skal ikke kunne vide om hvis man kun fodrer sine dyr med kød om tænderne så plejer sig selv og om man skal pleje grundigere hvis man fodrer med tørfodder, der er jeg på udebane for jeg er først selv blevet bekendt med at man burde pleje.

    Men der sidder en del mennesker og giver misvisende vejledning som faktisk kan have katastrofale følge for mange mennesker og katte!


  • #19   9. mar 2010 Man skal da forbygge det.. Det gør man da også ved sine egne tænder?
    Og helt ærligt, hvem ved hvordan dyrene ude i naturen's tænder ser ud?
    I aner da ikke om de er tandløse før de begynder at gå..


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #20   9. mar 2010 Om min huskat Pusser på 13 år som jeg ikke endnu har fået oprettet herinde.
    Pusser og hendes mor, som var vildkatte, kom til os i haven, tror hun var 5-6 måneder, Der gik ikke langt tid så var hun en del af familien og meget tam og super kælen. smiley

    Selv om hun var ude/inde kat, fangede mus og fugle som hun spiste, fik hun tandkødsbetændelse da hun var ca 2-3 år og måtte tilsidst havde alle hendes tænder ud, på nær de 4 hjørnetænder...tandlægen havde prøver ALT. smiley

    Hun var en huskat og ude/inde kat, men fik alligevel problemer med tandkødsbetændelse. Det må så også ligge i generne hos huskatte selv om de spiser det de skal fra naturens side og får brugt deres tænder. ?


  • #21   9. mar 2010 * Natascha * : Om Kattegalleri gemmer oplæg siden 2006 ved jeg ikke, men jeg har spurgt flere gange siden Loui som er min første kat, var ganske lille, fordi jeg ikke vidste hvad man skulle..
    Jeg gider iøvrigt ikke din tone..

    Ulla P: Jeg har aldrig sagt at der er nogen der er skyld i hvis min kat blev tandløs.. Jeg siger bare at folk skal lade være med at sidde og skrive bare for at skrive noget! Og det har jeg følelsen af at de gør for jeg lyttede til noget der ikke var rigtigt, og det er >MIN EGEN SKYLD< bemærk at jeg siger at det er MIN EGEN skyld.. Folk skal de ikke fortælle hvad de gør, men hvad der er RIGTIGT at gøre..


  • #22   9. mar 2010 Jeg er nu rimelig ofte på - så dit spørgsmål må jeg have misset.

    Og hånden på hjertet - jeg har både gamle og unge katte der har perfekt tænder og tandkød. Jeg har også nogen ygre modeller hvor jeg ikke er tilfreds.

    Ingen af mine katte får børstet tænder - det burde jeg nok. Jeg har en anden filosofi - munden en et spejl af kattens immunforsvar - derfor er det på avlsktte vigtigt at selektere på det.

    Slemt tandkød avles der ikke på. Tandkød der der lidt skal man overveje og man vil lægge navn til - gør man skal det være med en partner der har sundt tandkøs selv - også i anerne.

    Går jeg i byen og parrer - så lukker jeg hankattens mund op.

    Det er bekostrligt med tænderne - man kan ikke byde sine købere at der bare på gebisset skal ofres mere end selve katten har kostet


  • #23   9. mar 2010 Der er da masser der skriver for bare at skrive. Spredningen på brugerne herinde er stor. Det burde du vide, du har været her længe.

    Der er masser af steder der er supergod info om kattes tænder, bla.a. her:

    (link fjernet)


  • #24   9. mar 2010 "Folk skal de ikke fortælle hvad de gør, men hvad der er RIGTIGT at gøre.."

    Nu mener de fleste jo nok, at lige netop det de gør er rigtigt smiley


  • #25   9. mar 2010 Lis: Må indrømme det er noget tid siden jeg har spurgt sidst.. Men jeg HAR spurgt, men jeg har så derefter tit lagt mærke til andre der har spurgt om det samme, og jeg har været med på en kigger! Og de har tit fået samme svar som mig.

    Men når du så ikke børster tænder, får de så tandrens? Og hvor tit?


  • #27   9. mar 2010 Natascha: Jeg gider ikke diskutere med dig, før du kom ind der kørte det i en ganske fin tone! Jeg beskylder ikke nogen for at lyve! Jeg opfordrer bare folk til at tænke en ekstra gang før de udtaler sig! For der er nogen herinde, bla nye katteejere der lytter til folk herinde for at få hjælp! Og så er det jo beklageligt hvis noget skulle gå galt!
    Så hold op med at sidde og sig at jeg lyver og jeg beskylder folk at lyve!
    Jeg sidder jo netop at bebrejder mig selv og bare siger at folk skal tænke sig om en ekstra gang! Og jo! der ER noget galt med din tone!

    Camilla * DK Bønsdorff - opdræt af EXO *: Ja vi mener vel alle at vi gør vores bedste, og det tror jeg så inderligt også på at vi alle gør. Men som jeg skriver til Natascha så opfordrer jeg bare til at tænke sig om en ekstra gang, inden man sender folk ud i diverse projekter, for der er vitterligt nogen (ligesom mig) der er bundnaiv smiley


  • #28   9. mar 2010 JytteV. Opdræt af MCO & Birma V: Hvad er "barf" hvis jeg må spørge? smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #29   9. mar 2010 Natascha ....du manglede lige en side mere, det sidste indlæg fra Gigi var d 13-03-2006, når det skal være helt korrekt *GG*


  • #31   9. mar 2010 Natascha: Jeg skrev faktisk tidligere oppe at lige før jul havde jeg ham til dyrlægen fordi han var forkølet, og der var hun (dyrlægen) nede i munden på ham og der var ikke noget, så det er altså noget der er kommet siden da.. om det er noget der kommer med alderen ved jeg ikke.. han er jo kun 4 år gammel.

    Jeg har længe fodret med noget der hedder "Denta" fra Royal Canin, det er sådan nogle forholdsvis store stykker tørfodder hvor de skal gumle godt igennem for at spise det, og det BURDE iflg anvisningen gøre godt for tænderne.. Er det noget vrøvl? eller? Og dette var et spørgsmål til alle smiley


  • #32   9. mar 2010 Det kan jo har været en omgang calicivirus. du var til dyrlæge med

    Der menes at være et samspil mellem calici og en ukendt faktor der gi ver dårligt tandkød. Ikke alle katte har den ukendte faktor ved man, idet katte med sundt tandkød der podes med calici ikke alle før dårligere tandkød


  • #33   9. mar 2010 Jeg har godt nok købt en tandbørste tio Bruno i håb om at kunne skåne ham for (eller udsætte) en tandrensning. Men det er alligevel blevet til, at jeg valgt at skåne ham for tandbørsten, som han ikke synes om. Ingen grund til at stresse med tandbørstning. Stress kan forårsage værre (også fysiske) lidelser end tandsten.

    Jeg har søgt på "tandbørstning" i søgefeltet, og fandt flere tråde ... med forskellige svar! Så det er da underligt, at du kun har set de svar, hvor der bliver svaret nej til at børste kattes tænder :S
    I øvrigt er det de færreste katteejere der børster tænder på deres katte, og det ved dyrlægerne også godt, så der er da ingen grund til at din dyrlæge skal blive så bestyrtet over dét :S


  • #34   9. mar 2010 Bare fordi det er dpårligt for dig er det jo ikke dårligt for andre smiley

    Det komemr helt an på hvor gode kattens tænder er og hvad du fodre med...

    Jeg har aldrig børstet tænder på en kat, og har aldrig haft en kat med tandproblemer


  • #35   9. mar 2010 Ulla P: Det er nu ikke fodderfabrikanten der har sagt at Denta skulle være godt. Det var dyrlægen..

    Begge mine katte kommer fra gode og sunde familier med stambog osv, og jeg har ofte mine katte til ganske alm tjek hvor de får fine ord med på vejen. Hvis jeg ænser det mindste på mine katte ryger de også til dyrlægen.
    Det her med tænderne var et tilfælde at det blev opdaget, fordi at min ældste kat skulle have ordnet pelsen nede på maven fordi hans pels er statisk elektrisk så den er helt umulig, og under redningen af pelsen ser hun så tandsten i munden og laver så en test på ham med en maskine (tror jeg nok det var) der så angiver et hul i en af de bagerste tænder..

    Jeg tror bare fremover, også på min yngste kat vil prøve at børste tænder, men jeg tror det bliver vanskeligt da det nok er noget man skal gøre fra de er helt små så de bliver tilvænnet.
    Men nu får han en tandrensing og får fjernet den tand, og så prøver vi med kød som de selv skal gnave af.


  • #36   9. mar 2010 Her er et super link, jeg fik anbefalet af en anden opdrætter, hvis man har lyst til at forsøge at tilvænne sin kat til tandbørstning:

    (link fjernet)


  • #38   9. mar 2010 Camilla * DK Bønsdorff - opdræt af EXO *: Rigtig godt link! Den video viser jo en nem træning af tandbørstning.. Tak for det smiley

  • #40   9. mar 2010 • ˜”°º• Gigi •º°”˜ •
    Det var så lidt smiley Jeg synes nemlig også det er et godt link, som viser hvordan man kan vænne sin kat til tandbørsten og hvordan man skal børste smiley


  • #42   10. mar 2010 Lisbeth R
    Det burde der så være mere egen erfaring til at udtale sim om - ca. 80 af alle katte har tandproblemer af en eller anden art.

    Sandheden er nok at meget få kontrollerer kattens tandstatus - og kommer katten ikke til dyrlæge ...


  • #45   10. mar 2010 altså for det første så får ens kat jo tjekket tænder når den er til sit (forhåbentlige) årlige dyrlægetjek og vaccine.
    For det andet holder man vel selv øje med ens kats velbefindende...har den dårlig ånde, er tandkødet rødt, er der tandsten som ikke burde være der osv...er der det, burde der da være nogle røde alarmklokker der ringer.

    Selvfølgelig svare folk da at man ikke skal børste tænder på en alm. rask kat uden tandproblemer. For det er vel sådan en kat de fleste har smiley
    Ud af alle de ca. 20 katte vi har haft i mit liv har ingen døjet med tænderne...så hvorfor skulle jeg sige til alle her i furummet "HUSK at børste kattens tænder, ellers får den tandproblemer, og det gælder alle katte".....

    Man kan sagtens lytte til råd herinde, for der er faktisk, meget ofte, rigtig gode råd. MEN man bør vel også følge sin intuition, for det er jo trods alt en skærm alle brugerne sidder bag, hvor der ikke er mulighed for at se den enkelte kat live.


  • #46   10. mar 2010 Sandheden er at 80% af alle katte har en eller anden form for tandproblmer. Det kommer fra dyrlægerne - de kan vel godt udtale sig om hvad de ser, eller ...

    Jeg siger ikke ngoet om nogen der lyver - hvordan skulle jeg kunne det? jeg går ikke rundt og og kigger andre folks katte i munden, medmindre det er katte jeg skal skal i brøring med i min egen avl,

    Jeg har længere oppe i tråden fortalt generelt om tandstatus i mit katteri.

    Faktisk fatter jeg ikke hvad der fik dig op af stolen:-)



  • #48   10. mar 2010 Jamen det er da i orden Felis - så må du stå op:-)

    Jeg vil stadig holde fast i, at sandheden i langt de fleste tilfælde er, at status kendes ikke FØR katten har problemer.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.367
    #49   10. mar 2010 Jeg var i et par dage mange timer sammen med Tanddyrlægen, den eneste tanddyrlæge vi har i Norden, "utrolig dygtig, kan anbefales" da mine katte skulle opereres for tandkødsbetændelse. Han fortalte mig at ca 80 % af alle katte havde mere eller mindre problemer med tandkødsbetændelse. OG alle burde børste tænder på deres katte, for at forebygge problemet. Dyrtandlægen selv børster tænderne på hans katte hver dag, fortalte han mig. smiley
    Ville bare give det videre om hvad en dyrtandlæge fortalte med mange år`s erfaring om dette problem. smiley



  • #50   10. mar 2010 Ja jeg kan da i alle tilfælde udtale mig om havd hunde ejere siger på det område, da jeg jo har siddet hundedommer utallige gange og da tænder tæller en del point så kigger vi jo tænder, og hold da op, der har været rådne bisser et par gange eller 100, og også flækkede tænder, og det er samme kommentar man får hver gang. Gud det havde vi da ikke set, eller ej det må da lige være kommet så, for vi har da lige været til dyrlægen.

    Gør det til en vane at tjekke bisserne en gang om måneden, eller hvis du syntes eller dyrlægen syntes at der behov så børst tænderne, men uanset hvad så tjek de bisser. Det er meget smertefuldt for hunde, heste og katte at have tandkødsbetændelse, og bestemt ikke rart med tandsten m.m.


Kommentér på:
Er chokeret over dårlig information!

Annonce