{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Royal Canin?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige været til dyrlæge med min kat Freyr som er 10 måneder gammel, da jeg troede at han havde tandsten men der var heldigvis ikke noget i vejen med hans tænder... Dyrlægen sagde dog at han skulle til at have voksen foder så han ikke bliver overvægtig (han vejer 5kg) så mit spørgsmål er...
Kan jeg fodre ham med Royal Canin Sterilised 37 (han er steriliseret), og indeholder det de nødvendige næringsstoffer??

Ingredienser:
Tørret fjerkrækød, majs, vegetabilsk proteinisolat*, majsgluten, vegetabilske fibre, animalsk fedt, hydrolyseret animalsk protein, roetrævler, mineraler, gær, frugto-oligosakkarider (FOS), fiskeolie, natriumfosfat, æggepulver, sojaolie, DL-methionin, L-lysin, taurin, L-carnitin

Jeg håber at I kan hjælpe mig, så jeg kan få en sund og glad kat...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Royal Canin??
  • #1   11. mar 2010 Det burde ikke være noget problem, for det er jo beregnet til katte som er stereliseret smiley Jeg synes da du skal prøve at give ham det, så han lige kan vænne sig til det, men mht. vægten så er foderet jo specielt beregnet til at forebygge overvægt smiley

  • #2   11. mar 2010 Jeg fodrer med Royal Canin kitten, men lige så snart min lille hun bliver steriliseret skal hun også på det foder du snakker om smiley Hvor gammel er din kat??

  • #3   11. mar 2010 Mine katte får RC i forskellige varianter og det trives de fint på. Jeg bruger dog som regel ikke deres "light" produkter, da ingen af mine katte er overvægtige, så jeg ville nok vælge det almindelige voksenfoder, som f.eks RC FIT.

  • #4   11. mar 2010 Linda G: han er 10 måneder...

    ulla P: han er en indekat og normalt er han ikke specielt aktiv, dog får han til tider et totalt fart-flip smiley

    Camilla * DK Bønsdorff - opdræt af EXO *: dyrlægen sagde at jeg skulle give han alm. voksen foder eller foder specielt designet til sterilliserede katte for at forebygge problemer med hans blære/urin. Hvis han bliver ved med at tage på skulle jeg skifte til et light produkt.

    Tusinde tak for jeres gode svar smiley Jeg tror at jeg prøver med Royal Canin Sterilised 37 og ser hvordan det går efter en periode. Tænker at jeg evt. kan supplere op med en anden foder så han får det fedt som han har behov for smiley


  • #5   11. mar 2010 Ja det kan du. Du kan evt. blande sterilised med en anden fodervariant med en højere fedtprocent. F.eks RC Sensible, Outdoor eller Hair&Skin.

  • #6   15. mar 2010 Mht sterilised så har jeg selv fodret med det, men min kat begyndte at fælde enormt meget og få rigtig tør hud. Den anden af mine katte gad simpelthen ikke at æde det. Bruger selv exigent og mco fra RC.

Kommentér på:
Royal Canin??

Annonce