871 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Kat brækker hvor den ikk skal ! Kat brækker hvor den ikk skal !

Asti har fået en pisse irriterende idé med at brække sig på sovesofaen i gæsteværelset , det er lidt noget skidt , for der kommer lidt pletter efter det , hun har ellers altid været go til at gøre det på det tæppe der ligger foran kattebakken . kan man gøre noget så den ikk brækker sig der ?
Ellers må jeg jo leve med det

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kat brækker hvor den ikk skal !
  • #1   26. mar 2010 Tag brækket og læg på på tæppet der ligger ved bakken smiley

• #2   26. mar 2010 Det vil jeg prøve smiley

• #3   26. mar 2010 Hvad med at undersøge årsagen til hvorfor den går rundt og kaster op..

• #4   26. mar 2010 Jamen det er jo bare helt almindelige hårbolde ? Det sker absolut ikk tit , men de gange det sker gør den det et sært sted . Det eneste der er med i opkasten er kattegræs og hår , så den fejler altså ingen ting Tanja smiley

• #5   26. mar 2010 så er det jo ikek opkast, men gylp..

Men jeg syntes det er vildt hvis din huskat gylper så meget hår op som du siger.. Jeg oplever kun 1-2 gange i året MAX at mine 2 korthårede gylper hårbolde op..

Resten af tiden ryger det ud den rigtige vej, så det kunne være du skulle kigge på dit foder, eller skifte de spirede hvedekerner (som kattegræs er) ud med fx. stuebambus istedet for?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #6   26. mar 2010 Hej Julie

Hvis den gør det engang imellem og nogle gange tit. så ville jeg købe noget kattemalt og give den det 2-3 gange om ugen. Det gør jeg selv med mine misser. smiley Du kan købe kattemalten feks på apoteket. smiley

• #7   26. mar 2010 Hun er rimelig langhåret , men siger slet ikk det er slemt , det er jo ikk noget den gør hver dag , eller for dens sag skyld hver måned , for det er det slet ikk . Der skulle absolut ikk være noget med mit foder , hun får Royal Canin Sterilised det er blevet anbefalet af min dyrelæge , men er ikk en a dem der giver min kat discount foder hvis det var det du hentydede til .
    Det græs jeg har er heller ikk rigtig kattegræs , Det er en bambus lign. plante.

• #8   26. mar 2010 Janne : Hva er kattemalt ? Kort fortalt ? smiley jeg tænker pulver , i så fald - hvordan giver man katten det ?

Det ofteste hun har gjort er en gang i måneden , men det ligger jo selvfølgelig godt spredt .

• #9   26. mar 2010 Hvis det er den i din profil, så er den ikke rimelig langhåret, men har ganske normal huskatte længde..

Husk at dyrlæger tjener penge på det foder de sælger, tit og oftes anbefalder de "sjovt" nok det de har i butikken smiley

Jeg har kun oplevet 1 gang min dyrlæge har anbefaldet noget andet, og det var råfodring..

Nej det hentydede jeg ikek til, jeg mene du skulle finde noget foder mod hårboller.. Hvis man skal til at lærer en kat at gylpe et andet sted, lyder det somom den gør det alt for meget

• #10   26. mar 2010 Jeg kan se indholdet af det du bruger er:

Tørret fjerkrækød, majs, vegetabilsk proteinisolat*, majsgluten, vegetabilske fibre, animalsk fedt, hydrolyseret animalsk protein, roetrævler, mineraler, gær, frugto-oligosakkarider (FOS), fiskeolie, natriumfosfat, æggepulver, sojaolie, DL-methionin, L-lysin, taurin, L-carnitin.

Der kunne godt ha været noget mere kød i, katte er nemlig kødædere smiley

• #11   26. mar 2010 Ja , men Tanja , det hele ligger i at den seng hun sys hun skal gylpe på , er en speciel seng lavet i stof med noget specielt kornfyld i fordi jeg har dårlig ryg , en ny madras til koster 10.000,- så det er jo lidt surt , men det er jo en a det glædelige ting ved at have mis . Så det var bare hvis man kunne vænne en kat til at gylpe et andet sted når den endeligt skal gylpe .

Og det er rigtig dyrlægen bare vil sælge , men ikk desto mindre er de faktisk forpligtede til at sige hva der VIRKELIG kan være bedst for katten.

Men Tanja , hva vil du anbefale jeg giver hende af foder i stedet for ? Det skal lige siges at hun er steriliseret og tager ekstremt på hvis man ikk passer lidt på smiley

• #12   26. mar 2010 Julie H - Nej det er de ikke forpligtet til.. De er forpligtet til at vejlede og rådgive, hvilket de også har gjort..

Kig på nogle pakker, der skal være kød som nr. 1 og 2 og helt også 3..

Det er tilladt at være kritisk overfor sin dyrlæge og ikek stole blindt på dem, de er også kun alm. mennesker smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #14   26. mar 2010 Det er sådan noget tykt flydene i en type, som man giver katten ca 2cm af feks på ens finger. smiley

• #15   26. mar 2010 theresa , det har jeg prøvet smiley den skubber det væk smiley

• #16   26. mar 2010 Tanja : En dyrlæge må kun fortælle hva der er godt for katten , min moster er dyrlæge og ved det derfor .

• #17   26. mar 2010 Julie H - Dyrlægen er ikke uddannet i ernæring, prv at ligge mærke til indholdet der er i det foder som dyrlægen sælge.. Meget af det har benmel først eller korn, ikke kød.. Som sagt er det okay at være kritisk overfor dyrlægen, det lærte jeg på den hårde måde da jeg havde tamrotter

• #18   26. mar 2010 Man kunne jo også blande noget Iams Hair ball control i det foder der bruges nu, det er altså super godt.

• #19   26. mar 2010 Jeanette - Jeg skrev heller ikke der var noget galt, bare at det ikke var det bedste

• #20   26. mar 2010 Jeanette W , tror du os jeg kan give hender perserfoder uden hun tager for voldsomt på ?

• #21   26. mar 2010 Vil give Ulla ret - men det rette foder er selvfølgelig også med til det.

Hvis det er det rette foder kombineret med at blive redt ekstra så vil det nok hjælpe.

Jeg har da selv fundet gylp forsk. steder herhjemme og kan da godt se at det er træls når det er på tæpper osv. men katte tænker bare ikke på samme måde som vi gør. Derfor ligger jeg ikke noget i det. Vores hund derimod piver når hun skal op med noget og så kommer hun ud. Det er lidt sværere med kattene.

• #22   27. mar 2010 Tak til Ulla og Jeanette z smiley Jeg børster min kat ca 3 gange om ugen , i fældingstiden et par gange med en furminator , men ellers en normal børste , tror problemet har ligget i at når hun klør sig får hun store totter hår mellem tæerne , og det spiser hun , derfor er jeg altid hurtig til at få fat i hårene ingen , og støvsuger dagligt , også for hendes skyld smiley

Kommentér på:
Kat brækker hvor den ikk skal !

Annonce