Hvad skal jeg dog gøre!? {{forumTopicSubject}}
Hej med jer.
Sagen er den, at jeg har 3 skønne hunkatte, som både min kæreste og jeg holder meget af.
Men jeg er simpelthen ved at gå ud af mit gode skind. De pisser over det hele, både på gulvet, i sofaerne, i sengen, på køkkenbordet osv.
Det lugter forfærdeligt, også selvom vi selvfølgelig tørrer det væk med det samme vi opdager det, og gør rent med rodalon.
Vores venner og familie ønsker ikke at besøge os, pga. lugten, som er begyndt at sprede sig til hele vores lejlighed.
Jeg er så ked af det, for jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved dem. Min kæreste er begyndt at snakke om aflivning, og jeg er så småt begyndt at overveje idéen. Jeg vil på ingen måde af med dem, men jeg kan heller ikke holde det her ud.
De har tre bakker, som vi altid sørger for at holde rene.
Ingen af dem er neutraliseret, og jeg ved dette kan have noget at sige.
Men har I andre idéer?
dec 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Katte: 10 Emner: 91 Svar: 570
Jeg ved jeg lyder som en dårlig ejer når jeg siger dette, men jeg har pt. ikke råd til at neutralisere 3 katte, derfor er det ikke gjort endnu.
Ville p-piller for en stund kunne hjælpe, eller har dette intet at sige?
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
dec 2005
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Hvis du giver p-piller vil det også hjælpe, men du bliver nødt til at få dem neutraliseret. P-piller er meget usundt for dem, hvis de får det i en længere periode. Så du må til at spare sammen :o)
Hvis man ikke har planer om at avle, så er det bedste at neutralisere. Når de er neutraliseret og stadig gør nogle af de meget træls ting, så er det andre ting der skal laves om på.
Hvor mange kattebakker har i? Er det alle 3 der gør det? Er de tjekket for urinvejsinfektioner? Bliver bakkerne tømt regelmæssigt? Der kan være mange faktorer der spiller ind.
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
du kan også prøve at sætte flere bakker op rundt omkring tæt på hvor de tisser nu, nogle katte fortrækker at skide i den ene og tis i den anden og er ikke meget for at tisse i en bakke hvor en anden kat allerede har tisset, så mange bakker godt sprædt og gerne minium 2 meter fra deres mad.
ved i om det er alle 3 der gør det eller om det måske kun er en/to, for det kunne måske også være tale om en urinvejs-infektion af en art.
nov 2008
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
dec 2005
Det er absolut heller ikke andet end sjat tisseri, og jeg har en mistanke om at det kun er Dina, da vi flere gange har taget hende i at tisse i sofaen. Det er små "søer" på størrelse med en 5 krone.
Jeanette Z
Vi har 3 bakker, som alle bliver tømt hver gang de har været i den, og er vi ikke hjemme et antal timer, bliver de tømt når vi kommer hjem. Som jeg skrev til Krista, tror jeg kun det er Dina som gør det, jeg ved at Mille ikke gør.
Vores plan er at de skal steriliseres, og vi er i gang med opsparingen. Jeg har fået gode tip over PB
Felis:
De trives, og er ikke stressede. Vi har plads nok (85kvm.) hvor kattene har deres eget rum, som de kan slappe af i, uden at blive forstyrret.
De leger sammen, og er snaksagelige. For mig at se, trives de.
Som jeg længere oppe i mit svar til Krista skrev, er vi næsten sikre på det kun er en af dem, og at det ikke er store pytter, men mange steder. Dina er i løbetid, og snakker også ekstra nefer i den tid.
Aflivning er jeg gået bort fra, jeg tror jeg havde et øjebliks tomhed i hovedet. Jeg vil ikke undvære dem, og er igang med opsparingen
Og så en ting, såfremt I vælger at tage konsekvensen og få aflivet kattene...så hjælper det altså ikke, at anskaffe nye...for urinlugten vil hænge i hjemmet på de steder der er tisset, og det vil få nye katte til også at tisse de samme steder.
Ulla P:
Du skriver: "I har en hvalp tillide. Yderligere en stress faktor !" men nej, vi har ingen hvalp, men derimod en hund på 2 år, som har kendt kattene hele sit liv, og næsten omvendt.
Som skrevet længere oppe, har vi 85kvm. hvor kattene har deres eget værelse, som de kan søge ro og fred i.
De kommer ikke udenfor nej, da vi bor ud til en befærdet vej. Men læs mit svar til Felis, det er nemmere
Og skulle de pludselig akut opereres, ville jeg finde de penge et sted. Jeg er også gået igang med at forhøre mig hos familie og venner, så de kan blive steriliserede
Jeanette W:
Vi bruger også rodalon i store mængder, og det hjælper, men hvis vi kommer hjem og de har haft et uheld, lugter det frygteligt.
Kunne det have noget at sige, at de er i løbetìd? LIge nu er det kun Dina, men alligevel?
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 367
nov 2008
Er da glad for at i er gået væk fra aflivning, for det er bestemt ikke kattenes skyld. Jo længere tid der går, hvor de render rundt sammen uden at være neutraliserede jo værre bliver det.
Jeg ville også skifte Rodanlon ud med et andet rengøringsmiddel, ved godt at Rodalon er super godt, men hvis hun tisser samme sted igen og igen, så er det ikke helt godt nok alligevel.
Synes også det er vigtigt at kigge på stress faktorerne som der kan være ved fertile katte. Uanset om de ser stressede ud eller ej, kan de sagtens være det.
Min hankat har haft blod i sin afføring pga stress og det opdagede jeg ikke før jeg så det. Så snart jeg opdagede det gik der ca en måned så var han "stress-fri". Det gælder om at fjerne de faktorer der gør at de bliver stressede eller i hvert fald mindske dem. Men først skal man finde ud af hvad der stresser og i dette tilfælde tror jeg at det skyldes du har fertile hunmissere.
nov 2008
Hvad skal jeg dog gøre!?