2.775 visninger
|
Oprettet:
Immunocare {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg er blevet opfordret til at købe immunocare til min maine coon fordi hun er én af de problembørn som har problemer med hendes tænder/tandkød.
Er der nogle som har erfaring indenfor behandling med det alternative og ved hvor jeg eventuelt kan købe det?
Følger: 17 Følgere: 153 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Det er altid godt med et godt immunsystemets hos vores dyr, men det kan desværre ikke helt hjælpe på tandkøds problemer, her bliver man nød til at børste kattens tænder dagligt.
Her er et lille udpluk fra Dyretandklinikken:
Plak er en hvidlig biofilm og består af bakterier, spyt, celle-rester og restprodukter af disse. Plakken dannes på tændernes kroner og forårsager en betændelse af tandkødet. Hvis plakken fjernes, forsvinder også betændelsen. Men hvis plakken får lov til at blive siddende, breder betændelsen sig ned i tandkødslommen. Nede i tandkødslommen er der ikke så meget ilt. Det betyder, at forekomsten af bakterier – bakteriefloraen, ændrer sig. Plak, der ligger på tændernes kroner består overvejende af såkaldt aerobe bakterier. Bakterier, der trives i miljø med tilgængelig ilt. Nede i tandkødslommerne er ikke noget ilt, så der ændres bakteriefloraen til at bestå af anaerobe bakterier – bakterier, der trives bedst uden ilt. Der er desværre en tendens til, at de anaerobe bakterier er mere aggressive i den fortsatte udvikling af betændelsen.
Da plak forkalker og derved sætter sig fast på tænderne i løbet af 24-48 timer, anbefales det, at rense tænderne på katte én gang dagligt. Dette gøres bedst ved tandbørstning.
Tandbørstningen foregår bedst med en baby-tandbørste med bløde børster. Det kræver tilvænning, både for katten og dens ejer. Går man for hurtigt frem, vil katten ofte ikke acceptere tandbørstningen og så bliver det vanskeligt at udføre ritualet dagligt. Har man flere katte, må det heller ikke være for tidskrævende. Er tilvænningen succesfuld, bør tandbørstning af en kat tage omkring et minut at udføre.
Med den ene hånd holdes omkring hovedet, så kraniekassen ligger inde i håndfladen og tommel- og pegefinger ligger i hver sin mundvig. Med tommelfingeren kan læben nu løftes og kindtænderne børstes på ydersiden. Dette gøres med børsten, som holdes i den anden hånd. Det er vigtigst at børste overgangen mellem tænder og tandkød, dér hvor plakken ligger op ad periodontium og giver en betændelse. Dette kan gøres selvom katten holder munden lukket.
Du kan læse mere her om tandkøds problemer.:-)
(link fjernet)
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 204
Hun fik rykket 4 tænder ud i underkæben i december som gjorde underværker, men det ser desværre ud som om det er på vej tilbage og skal sikkert i den forbindelse have rykket endnu flere ud.
I forbindelse med tandudrykningen i december sagde dyrlægen at de havde renset hendes tænder, men der har næsten ikke været noget at fjerne.
Det var mere for at styrke hendes immunforsvar så hun ikke slår ud på den måde hun nu engang gør
Men hvis tandbørstning også kan hjælpe en smule på det hele er det selvfølgelig ikke at udelukke.
Lige nu er hun på metacam for at tage smerten og betændelsen og i slutningen af april vil min dyrlæge så se på hende igen og muligvis bedøve hende og se om flere tænder er blevet ramt og eventuelt skal rykkes ud.
Følger: 17 Følgere: 153 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
Jeg har selv være det igennem med 3 af mine katte, 2 af den har kun hjørne tænderne tilbage, jeg børstede også tænderne på dem alle, men som min dyrlæge sagde, at det kan være den ene kat der har en tandsygdom, som har smittet de andre.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Kan sikkert købes billigere i udlandet
dec 2008
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.947
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Immunocare er altid et forsøg værd, men forvent ikke mirakler. Det samme gælder PlaqueOff, som du kan finde hos flere dyrehandlere og også dyrlæger. Det skulle efter sigende hjælpe mod plak.
Men det bedst er råt kød eller daglig tandbørstning.
Og så må du nok forberede dig på, at katten vil få et bedre liv uden sine tænder. Katte klarer sig glimrende uden tænderne. Det er mere synd, hvis den har ondt.
dec 2008
Immunocare