814 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Janni K
Janni K
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30

neutralisering og foder neutralisering og foder

Hejsa alle brugere på KG. smiley
Jeg har fået 2 dejlige killinger for en uge siden, og jeg vil selvfølgelig gerne give dem en rigtig god opvækst og forkæle dem, men da det er mine første dyr kunne jeg godt bruge nogle gode råd og vejledning.

Først er der neutralisering. Jeg har planer om, at min hankat på 13 uger skal kastreres her, når han er faldet godt til hos mig, da jeg har hørt at det er mest hensigtsmæssigt både for mig og ham, da vi vil undgå at han begynder at opføre sig besynderligt fordi han er en indekat, og derfor ikke har mulighed for at komme ud og jagte damer, er det korrekt? (og hvornår er det bedst at få det gjort? allerede nu hvor han blot er 13 uger, eller skal jeg vente lidt?)
Og gælder det samme for hunkatte? (da jeg også er den stolte ejer af hans søster fra samme kuld)

Dernæst er der det kære foder, som jeg har set en livlig debat om herinde. Jeg fodrer dem lige nu med Arion kitten (tørkost) som det primære og derudover giver jeg den lidt IAMS kitten vådkost og vitakraft kattemælk. Men jeg har ikke intentioner om, at blive ved med at give dem IAMS vådkost, da det koster en 10er per portionspose, og sådan en spiser de tilsammen på 2 dage (hvilket jeg formoder vil stige i takt med at de blive ældre) og da jeg er studerende er det desværre bare for mange penge, selvom jeg så gerne ville blive ved med at give dem det, da jeg forstår vigtigheden i, at give dem en sund kost.. Derfor spørger jeg nu jer, hvad jeg i stedet kan købe (som er et billigere alternativ til IAMS)? Havde overvejet Whiskas, men da i simpelthen taler så dårligt om det tør jeg bare ikke give det til dem, men er det virkelig så usundt for dem, hvis de kun får det sjældent og jeg giver dem en ordentlig premium foder i tørkost som det primære?

På fårhånd tak. smiley

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  neutralisering og foder
  • #1   2. apr 2010 Det er en rigtig god ide at få begge dine katte neutraliseret og øremærket ved samme lejlighed ( Du ved jo aldrig om de slipper ud af et vindue ved et uheld ). Du slipper for både strinten fra hankatten og jamren fra hunkatten når de kommer i den alder. Du kan sagtens få det gjort nu med den alder men du kan også vente et par mdr. Hvis du fodre med et godt tørfoder som deres primærkost kan jeg ikke se det forkerte i at give dem en smule whiskas engang imellem. Det dør de altså ikke af smiley Held og lykke med de små. Dejligt at høre de har sådan en betænksom ejer smiley

• #2   2. apr 2010 Whiscas er såmænd lige så dyrt som Iams... Jeg synes du har et godt grundfoder, i stedet for at give dem våd kost hver dag, kunne du give det et par gange om ugen og så giv dem lidt råt kød de andre dage, bare det som i allievel skal have til aften.

Jeg synes det er en godt ide at få dem neutraliseret samtidig og du kan sagtens få det gjort nu når de er faldet til.

• Janni K
    Janni K Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30
    #3   3. apr 2010 Mette: Tak for det. smiley

Maria P: Også tak til dig smiley men du har ikke ret i at Whiskas er lige så dyrt som IAMS. IAMS koster 10 kr pr. 100g hos min dyrehandler og man kan købe 12 x 100g whiskas for 50 kr, hvor en tilsvarende med 12 x 100g IAMS koster 100 kr. - så der er faktisk en del at spare.

Mht. det rå kød, har efterhånden hørt det et par gange, men kan det ikke være farligt for kattene af fodre dem med råd kød? Der kan jo være sygdomme i, som gør at vi selv steger kødet inden vi propper det i munden? smiley

• #4   3. apr 2010 Katte steger jo heller ikke mus inden de spiser dem :=) mine katte har altid fået det...

Det med at whiscas er dyrt er ment på det du får til prisen, den mængde kød der er i whiscas er meget lille, derfor mener jeg det er dyrt

Kommentér på:
neutralisering og foder

Annonce