neutralisering og foder neutralisering og foder
Hejsa alle brugere på KG.
Jeg har fået 2 dejlige killinger for en uge siden, og jeg vil selvfølgelig gerne give dem en rigtig god opvækst og forkæle dem, men da det er mine første dyr kunne jeg godt bruge nogle gode råd og vejledning.
Først er der neutralisering. Jeg har planer om, at min hankat på 13 uger skal kastreres her, når han er faldet godt til hos mig, da jeg har hørt at det er mest hensigtsmæssigt både for mig og ham, da vi vil undgå at han begynder at opføre sig besynderligt fordi han er en indekat, og derfor ikke har mulighed for at komme ud og jagte damer, er det korrekt? (og hvornår er det bedst at få det gjort? allerede nu hvor han blot er 13 uger, eller skal jeg vente lidt?)
Og gælder det samme for hunkatte? (da jeg også er den stolte ejer af hans søster fra samme kuld)
Dernæst er der det kære foder, som jeg har set en livlig debat om herinde. Jeg fodrer dem lige nu med Arion kitten (tørkost) som det primære og derudover giver jeg den lidt IAMS kitten vådkost og vitakraft kattemælk. Men jeg har ikke intentioner om, at blive ved med at give dem IAMS vådkost, da det koster en 10er per portionspose, og sådan en spiser de tilsammen på 2 dage (hvilket jeg formoder vil stige i takt med at de blive ældre) og da jeg er studerende er det desværre bare for mange penge, selvom jeg så gerne ville blive ved med at give dem det, da jeg forstår vigtigheden i, at give dem en sund kost.. Derfor spørger jeg nu jer, hvad jeg i stedet kan købe (som er et billigere alternativ til IAMS)? Havde overvejet Whiskas, men da i simpelthen taler så dårligt om det tør jeg bare ikke give det til dem, men er det virkelig så usundt for dem, hvis de kun får det sjældent og jeg giver dem en ordentlig premium foder i tørkost som det primære?
På fårhånd tak.
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Svar: 73
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
Jeg synes det er en godt ide at få dem neutraliseret samtidig og du kan sagtens få det gjort nu når de er faldet til.
mar 2010
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 30
Maria P: Også tak til dig
Mht. det rå kød, har efterhånden hørt det et par gange, men kan det ikke være farligt for kattene af fodre dem med råd kød? Der kan jo være sygdomme i, som gør at vi selv steger kødet inden vi propper det i munden?
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
Det med at whiscas er dyrt er ment på det du får til prisen, den mængde kød der er i whiscas er meget lille, derfor mener jeg det er dyrt
neutralisering og foder