2.476 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Kattesprog Kattesprog

Jeg har anskaffet mig en kat nr 2, udvalgt særligt efter personlighed og temperement, hun på 3 år.
Min " gamle " hankat på 2 år har tidligere været en " bølle " og haft det svært med de andre katte i sin gamle familie, og det er derfor et sats. Velvidende at det er ham der vil have sværest ved det.
De har nu været sammen i 30 timer og jeg har næsten ikke lukket et øje.
Min gamle kat hvæser og hvæser voldsomt af den nye og hun underkaster sig, smasker, vender hovedet og miaver højlydt ( grædende )
Det er altid noget det kun er ham der er aggressiv, men hvad betyder det ?
Og hvor mange dage skal jeg acceptere den adfærd ?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klippe hæk, ca 10 m., slå græs på areal ca 5 x 3 m 1.630 kr.
  • Kørsel af affald fra nedrivning på lossepladsen 2.000 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine, som melder fejl “i30” sandsynligvis anti flood 1.130 kr.
  • Udskift eksisterende kogeplade samt 3 stikkontakter 1.500 kr.
  • Tilslutning af kogeplade 500 kr.
  • Hæk klippes 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kattesprog
  • #2   3. apr 2010 Ja, jeg ved godt det er " vovet "..
    Og der er skam mange lange overvejelser bag, og det handler primært om at min hankat blev beskrevet lidt anderledes i adfærd inden jeg købte ham og fik ikke rigtig den kat jeg blev " lovet ".
    Jeg elsker ham selvfølgelig alligevel og vil da nødigt undvære ham nu.

Jeg kan levere min nye racekat tilbage til opdrætteren indenfor 14 dage og det er desværre nok det jeg gør.
    For min hankat er også begyndt at hvæse af mig og angribe mig nu hvor jeg lugter af den nye kat.. øv..

• #3   3. apr 2010 Hej med dig smiley
    Min kæreste og jeg har en hunkat, Molly på 1 år og så fik vi vores anden hunkat, Marly på 5-6 måneder, som vi fik for omkring en måned siden. Molly var præcis som du siger, din hankat er.. Hvæser og er rigtig sur. Hun ville jo vise, at det var hende der bestemte og hende der boede der først. Heldigvis er Marly en utrolig rolig kat, der finder sig i ret meget (da hun før har boet med andre katte, hunde, børn osv) og fandt sig i alt hvad Molly gjorde.
    Først her efter en 2-3 uger er de begyndt at kunne lide hinanden, de kan dog stadig slåsse lidt :).

• #4   3. apr 2010 Jannie..
    Ja, jeg ved tænker også at det er normalt.
    Men det er vel ikke normalt at den gamle kat også ser sig sur på ejeren ?

I hvert tilfælde synes jeg ikke det er i orden at katte slås ( med mindre det er i kærlig leg ) eller den ene kører psykisk terror på den anden over lang tid.
    Jeg er ikke sikker på jeg kan vente de 14 dage og se det an, når problemet er som det er nu.
    Der er alligevel langt fra teori til praksis og jeg vidste det nok ville blive hårdt, men ikke SÅ hårdt.
    Jeg har feliway i stikkontakten og sprøjtet rundt omkring og ellers fulgt alle gode råd.

• #8   4. apr 2010 Mange tak for jeres svar.
    Nu giver jeg det lige en dag mere og så må vi se.
    Det gør bare så ondt at se to dejlige katte så stressede og ikke kunne gøre mere.

• #9   7. apr 2010 Hvordan går det med dem? smiley

• #10   8. apr 2010 Jeg har desværre leveret pigen tilbage til opdrætteren efter nogle rigtig hårde og grimme dage.
    Jeg gjorde hvad jeg kunne, men det skulle ikke være.

Hunkatten løb glad tilbage til sin gamle legekammerater som havde savnet hende. Det var et rørende gensyn.
    Og min hankat, Donny, er igen enebarn og glad og tilfreds. Ja, faktisk virker han endnu gladere end før vi fik hende hjem.
    Måske gør feliway i stikkontakten alligevel en forskel, når miljøet ellers er stressfrit , trygt og velkendt smiley

• #11   8. apr 2010 Og han forbliver enebarn smiley

Kommentér på:
Kattesprog

Annonce