Syg kat, hvad er der galt? {{forumTopicSubject}}
Godaften til alle.
Min kære lille Molly blev omkring kl. syv syg. Hun løber rundt, ligger sig, og løber igen. Lige nu ligger hun inde i kattebakken (!) med lukkede øjne. Jeg holder selvfølgelig øje med hende, men hun virker træt og irriteret og skidt tilpas.
Jeg har selvfølgelig snakket med dyrlægen, som synes jeg lige skulle se tiden an, og være obs på om hun fik tisset.
Dyrlægen havde ikke noget bud på hvad det er, men jeg er helt bekymret. Molly har aldrig været syg!
Silke er der slet intet med, og der er ingen nye planter eller lignende som hun har kunnet spise. Tilmed er hun indekat.
Nogen bud?
Hilsen
En nervøs missemor
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
Har hun spist og drukket ?
sep 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 16
I forhold til Silke, så synes jeg hun har en varm snude, og så virker hun til at puste, så jeg vil sige hun i hvert fald har det varmt.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.218
sep 2008
Du har ikke noget bud? Jeg ved ikke hvad jeg havde ventet af dyrlægen, men nok lidt mere end at jeg skulle "se tiden an". Men omvendt, når jeg ved hun ikke kan have spist noget som kan give en allergisk reaktion eller lignende, så er sandsynligheden måske størtst for et maveonde eller lignende? Eller noget blære halløj?
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Er din dyrlæge specialdyrlæge i smådyr eller landdyrlæge, og hvor i landet bor du?
Katte vil instinktivt gøre alt for ikke at vise svaghed (at den er syg), og det er i hvert fald min erfaring, at når den først viser tegn på sygdom, så ER den syg.
sep 2008
Det skal dog lige siges at hun lige har spist lidt af sin aftensmad, og gik bagefter hen og lagde sig igen, dog ikke i bakken. Men frisk, det er hun i hvert fald ikke.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Syg kat, hvad er der galt?