Hvad skal jeg være opmærksom på? {{forumTopicSubject}}
Hej.
Det har garanteret været oppe mange gange herinde, men jeg ved ikke lige hvor jeg skal lede, så derfor spørger jeg
Sagen er den, at jeg godt kunne tænke mig at få en kat. Jeg bor i en 2værelses lejlighed i stuen, med altan.
Jeg studerer på universitetet.
Jeg har tidligere haft kat med en eks-kæreste, som hun tog med sig da vi gik fra hinanden. Det var en meget god kat (selvfølgelig:) ), velopdragen, kælen, legesyg og nysgerrig.
Jeg har tænkt mig at begynde at læse noget mere om det, og muligvis gå på biblio efter bøger.
Men jeg vil spørge jer, om der er noget særlig jeg lige skal være opmærksom på? Jeg havde kat i 2-3år dengang. Jeg kunne fx godt tænke mig at vide, hvor længe man skal kunne være hjhemme med katten, når man får den? Jeg tænkte på at anskaffe mig en kat i sommerferien, så jeg ved jeg kan være hos den meget i starten.
Jeg har IKKE tænkt mig det skal være en udekat! Det var det heller ikke sidst jeg havde kat.
Jeg elsker at lege med hunde og katte, som der er i familien. Så den skal nok blive sat i gang, drillet, udfordret og nusset om.
Jeg skriver mest for at vide, som sagt, hvad jeg skal være særlig opmærksom på. Så kom med nogle gode råd
Katten skal ikke være en racekat, og den ikke være langhåret.
jan 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 33
jan 2008
Tak for dit svar, og dine råd
Jeg synes at have læst, at netop det med kattefoder fra supermarkedet, er mindst lige så godt som alt andet man kan købe. Og at dyrehandlerne meget ofte anbefaler sine kunder, at købe de mærker, som de selv forhandler. Kun for at tjene penge, og spille på, at dyre-ejerere vil kun det bedste for deres kæledyr.
Jeg har overvejet at få to. Men er det ikke for meget, når jeg bor i en 2v på ca. 50m^2??
Jeg havde tænkt mig at kontakte Inge's kattehjem og få killing(er) derfra. Og jeg må gerne have kat hvor jeg bor.
Jeg kan også godt få dem passet. Min mor vil meget gerne træde til