{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hurtig og vigtig hjælp(Killinger)
  • #1   14. apr 2010 Jeg ved det ikke - men hvorfor ringer du ikke til dyrlæge og spørger?

  • #2   14. apr 2010 Hvad er det hun gør siden du siger sådan ?? og hvad med de små er de rolige eller sover de eller hvordan ??

  • #3   14. apr 2010 Min tlf er spærret, så har ikke mulighed for at ringe..


    Jamen hun er ligeglad med killingerne, de ligger og hyler, vil tro at de er sultne.
    Men hun har ikke ville i nærheden af dem...



  • #4   14. apr 2010 Natascha F -Så har du højst sandsynligt nogle naboer der kan låne dig et opkald.

  • #5   14. apr 2010 Virker moderen frisk ? måske hun ikke er færdig med at føde ?? prøv at vis hende dem.. Har du flyttet dem fra sengen ??

  • #6   14. apr 2010 Bor ude på landet. og der er ingen hjemme i nærheden af os.. Alle er på arbejde..

  • #7   14. apr 2010 Moderen er helt frisk og kradser på døren for at komme ud..
    Har sat hende over til dem flere gange, men hun hopper hurtigt væk igen..


  • #8   14. apr 2010 Og nej. jeg har ikke flyttet dem endnu, men på et tidspunkt bliver jeg nødt til det..
    Men kan jeg bare tage dem i hånden?


  • #9   14. apr 2010 du må ikke lukke hende ud. Ser killingerne fine og raske ud ? har hun haft killinger før ? er de vasket rene osv

  • #10   14. apr 2010 Førstegangsfødende kan være frustrerede - er hun det?

    Killinger der er noget galt med interesserer ikke moderen

    Der kan være flere killinger i hende.

    Du har vel sørget for at have noget flydende KMR eller gedemælk i huset så killingerne ikke går til?

    Ellers må du ud og købe - inden du går køger du lidt vand afkøler det til håndtemperatur og kommer en smule druesukker i - du giver hver killing en ml eller to. Små killinger dehydrerer hurtigt.


  • #11   14. apr 2010 Jeg ville lade dem blive der indtil vidre ellers kan det forvirre hende

  • #12   14. apr 2010 Har heller ikke lukket hende ud.. Men det er det hun helst vil.. Ja, de virker friske, de tumler rundt i hinanden og piver..
    Ja hun har fået 1 kuld før, der slog hun dem alle sammen ihjel, derfor kom hun på p-piller, men stak af i 2 uger, da hun kom hjem er hun så åbenbart blevet parret igen..
    Det ser ud til at hun har vasket dem..


  • #13   14. apr 2010 Lis: Har intet hjemme, og har ingen penge overhovedet..
    Jeg har prøvet at ligge hende ned til dem, og ligge dem hen ved hende så de kunne die, men hun render inden de får lov..


  • #14   14. apr 2010 Jamen jøsses - hvorfor fik du hende ikke steriliseret når hun bed killingerne ihjel? - du kan risikere hun tager livet af de her også.

  • #15   14. apr 2010 Men jeg er nervøs for at hun skal flytte dem og gemme dem et sted, for den ene hund vi har, slår dem ihjel hvis hun finder dem..

  • #16   14. apr 2010 Lis: Hun kom på p-piller, det var vores dyrlæge der rådede os til ikke at sterilisere hende.. Hvorfor ved jeg ikke..

  • #17   14. apr 2010 Kan det så ikke ha' været hunden der slog dem ihjel sidste gang?

    Har aldrig hørt om en dyrlæge der ikke syntes det er en god ide at sterilisere ...


  • #18   14. apr 2010 Nej, det var ikke hunden, dengang var hun hos en tidligere veninde, hvor der ikke var hunde i nærheden af hende..

    Nej, men han frarådede os at gøre det.. Og som sagt, jeg ved ikke hvorfor..


  • #19   14. apr 2010 men anyway er du NØDT til at finde noget modermælkserstatning , med mindre du ønsker at killingerne skal dø a sult . har du en sød mor eller far som kan hjælpe dig i en svær tid ?

  • #20   14. apr 2010 du er nødtil at skaffe noget på den ene eller anden måde. sådan noget skal man have klar til når de små kommer til verden! det skal man have købt inden for man ved ikk hvordan forløbet gåt

  • #21   14. apr 2010 Mine forældre kan desværre ikke hjælpe mig, de er selv i pengenød..

    Men er der andet man kan give dem?
    Eller tror i det ville være bedre at prøve at finde en "reserve" mor til dem, en som har killinger nu?

    Har ikke selv prøvet at skulle tage mig af så små killinger før..

    Og nej, jeg er sq ikke interesseret i at de skal dø, så havde jeg jo ikke spurgt om hjælp herinde.!


  • #22   14. apr 2010 Søs: Det kan sq være svært at få købt det hjem inden, når man ikke ejer en rød reje..!

    Er blevet snydt for løn 1 mdr, og overgået til SU som jeg ikke har fået udbetalt endnu!


  • #23   14. apr 2010 ja hvis hun ikke gider dem så må du skynde dig at finde en reserve mor til dem

  • #24   14. apr 2010 Vil en kat der selv er drætig kunne være reserve-mor? Eller er det først når hun har født, at der begynder at komme mælk?

  • #25   14. apr 2010 Amalie: Jeg ved det desværre ikke smiley


  • #26   14. apr 2010 Prøv at kontakt hitte killingen , det kunne være at de kunne hjælp dig . Hvis du fortæller de de problemer du har med mor mis og dine økonomiske problemer

    http://www.hittekilling.dk/


  • #27   14. apr 2010 det kan en kat der er drægtig ikke for så skulle jeg nok også hjælpe , men er først når den har fædt og hvis den har rigelig mælk

  • #28   14. apr 2010 Okay smiley Ja så kan jeg desværre heller ikke hjælpe.

  • #29   14. apr 2010 Heidi: Mange tak..
    Tror du også at man kan få dem til at hente dem?

    Hun har lagt sig på sengen nu, så jeg har lagt dem over ved hende.
    Hun er begyndt at slikke dem lidt, men ligger så de ikke rigtig kan die, og hun ligger sig på dem..

    Sidste gang var hun også sådan den første uges tid, men endte med at ligge dem ihjel, så skal jeg rykke hende lidt hver gang hun ligger sig på dem?


  • #30   14. apr 2010 ja hun skal selvf ikke have lov at ligge sig på dem forstår slet ikke at da i så hun var gravid at i ike stélliserede dem så hun ikke havde mulighed for at slå små uskyldige pus ihjel igen!

  • #31   14. apr 2010 Ja det hente også hvis det er nødvendigt, en venninde af mig havde også problemer med mor missen ikke ville kendes ved killingene De komme de kl 23.30 og hentede dem da det virkeligt var et nøds tilfælde

  • #32   14. apr 2010 Åhhhh syntes det virker som om du ik vil ha hjælp, ja undskyld mig hvis jeg har misforstået noget, men du beder om hjælp, det hjælp du så får, blir afvist. Ved det er svært at få ting til at hænge sammen med dårlig økonomi, men for den da, du har næppe mange kilpmeter til nærmeste nabo og så ring til dyrlægen, måske kan du få lov at skylde for modermælks erstatning der. Det et forsøg værd. held og lykke med de små, måske mor og børn bare skal ha lidt ro sammen, sæt kattebakken, mad og vand ind til hende og luk døren og tjek op på dem om en time eller såen

  • #33   14. apr 2010 jøsses , det er da en ren elendighed :s Håber at Hittekilling kan hjælpe dig

  • #34   14. apr 2010 Det lyder til, at din hunkat er stresset, men godt, at hun er ved at falde til ro nu med killingerne.

    Placer hende og killingerne i en mørk krog på et værelse, hvor hunden IKKE kan komme ind.
    Alt efter, hvor stor hunden er, kan du sætte en plade for døren og et eller andet, en kasse måske, så hunkatten kan springe ud og ind.

    Sæt hendes bakke så langt væk fra killingerne som muligt, men hav hendes mad og vand i nærheden.

    Og lad hendeså have ro og lad være med at pille for meget med killingerne. Det kan stresse hende, og en stresset hunkat kan godt finde på at bide sine killinger ihjel.

    Held og lykke!


  • #35   14. apr 2010 Rikke: Hvis jeg ikke var interesseret i at få hjælp, hvorfor skulle jeg så spørge herinde?

    Berit: Det var heller ikke meningen hun skulle have det kuld.

    Jeanette: Mange tak for hjælpen. Min mor er på vej med noget kaffefløde til de små.
    Og jeg prøver at finde ud af om der er nogen der kan hjælpe os med transport.


  • #36   14. apr 2010 det var dejligt du vil hjælpe de små pus:)

  • #37   14. apr 2010 Prøv at smøre lidt smør på dem det plejer af og til at hjælpe på at hun får interessen for dem...

  • #38   14. apr 2010 Hejsa.
    jeg har godt nok først fri om en halv times tid, men jeg kan godt hjælpe med transport...sidder dog i Ballerup lige nu


  • #39   14. apr 2010 ej hvor blr jeg glad nu at nogen vil hjælpe:)

  • #40   14. apr 2010 Jeg prøver at se om jeg kan finde en måde at komme til næstved på, selvom jeg desværre ikke tror det. Men jeg prøver og prøver.
    Håber vi kan finde ud af noget.


  • #41   14. apr 2010 natascha. Hvis du giver mig din adresse, så skal jeg nok hjælpe, og jeg skal også bare vide hvor de skal hen

  • #42   14. apr 2010 Susan: Hvor gør det mig glad at folk er så hjælpsomme.
    Er du sikker på det ikke er for langt for dig at køre hvis du er i ballerup?
    Min mor kan køre mig til maribo, hvis vi kan mødes der?


  • #43   14. apr 2010 jjamen det ville være perfekt. jeg har som sagt en bid vej, men det kortere vej sparer lidt ventetid for de små.
    Jeg skal bare bruge en adresse, jeg er ikke synderligt kendt i Maribo smiley


  • #44   14. apr 2010 Susan: Vi kan mødes i maribo hvis du vil? Og så skal de op til Jeanette i Sorø.
    Hvor er det sødt af dig.


  • #45   14. apr 2010 Det går godt nok stærkt her i butikken må jeg sige.

    Den stakkels morkat får ikke en chance - giv hende ro og et dunkelt sted.

    Konsekvenserne ved at tage hendes killinger - både for hende og for hendes killinger tænkes der ikke meget på.

    Killinger der ikke får colostrum inden for ca. de første 18 timer - er dømt en dårliger opvækst.


  • #46   14. apr 2010 Hvis vi kan mødes i Maribo ved Lidl's parkering? Det er nok det letteste at finde.
    Og endnu engang tusind tusind tak.


  • #47   14. apr 2010 Lis: Jeg ved hvad der skete sidst, og det var også derfor at hun ikke skulle have flere killinger. Og dette ikke var planlagt.
    Men jeg vil ikke løbe den risiko igen. Derfor lytter jeg til Jeanettes råd, og tager imod hendes hjælp.


  • #48   14. apr 2010 det lyder superfint, har lige snakket med Jeannette som ringer til dig nu

  • #49   14. apr 2010 Enig med LIs og Natascha :o(

  • #50   14. apr 2010 Stakkels missemor, hun skal ha ro med de små og ha en chance for at finde ud af, at hun er blevet mor. øv bøv

  • #51   14. apr 2010 jeg logger af nu og drøner mod maribo, du får mit nummer af Jeanette

  • #52   14. apr 2010 Jeg bliver altså så edder rasende at jeg bliver nødt til at lukke ned og køre hjem.

    Få for pokker de killinger aflivet - de er allerede dømt en dårlig start - killinger der leveres viderere til andre en dag ...

    Alt det sukkersøde pladder - der er tonsvis af katte - katte der har fået en god start på livet. Prøv for pókker bare at tage en smule ansvar ...

    Og få så den hunkat steriliseret - der findes vel mere end en dyrlæge i området.

    Stakkels kat siger jeg bare ....


  • #53   14. apr 2010 sys også mormis skal have en cahnce og hvis hun så senre hen ikke stadig gider dem så kan i få en anden til at tage sif af de små pus!

  • #54   14. apr 2010 smiley puha:(

  • #55   14. apr 2010 Ja jeg må indrømme hvis det er den måde Hittekilling arbejde på, så siger jeg tak. Det er bestemt ikke kattevelfærd det der blir gjort nu. Hvor herre bevars.....

  • #56   14. apr 2010 Det er sq snart utroligt som man evig og altid skal få lort kastet i hovedet herinde!
    I ved ikke hvordan det hele står til, men det har jeg forklaret Jeanette, og vi blev enige om at det var det bedste, og så er jeg ret ligeglad med hvad i andre mener!!

    Jeg er bare glad for at der i det mindste er nogen herinde der gider at hjælpe.

    Tusind tak endnu engang Susan og Jeanette.


  • #57   14. apr 2010 Jeg synes også 'folk' herinde er meget hurtige til at dømme andre, uden at vide præcis hvordan situationen er.
    Der er ikke meget tillid til at andre kan tage en beslutning, der er anderledes end den, man lige selv har for øje.


  • #58   14. apr 2010 Det er bestemt heller ikke sådan jeg har forstået det. I alle taler jo med bedste hensigt ud fra hver jeres erfaring. Min pointe er bare, at der ingen andre i denne tråd (ud over Jeanette og Natascha) der ved hvad der egentlg foregår/er foregået.
    Vi andre kan blot udlede og analysere de ting som Jeanette har beskrevet, og det er åbenbart (og som oftest) lidt mangelfuldt og udetaljeret. Hvilket er helt forståeligt.
    Det eneste her mangler er en smule tillid til Jeanette og Natascha. De har tacklet en svær situation på den måde de har vurderet er den bedste, og bliver nu haglet ned. Måske ret unødvendigt når der er taget beslutninger, der for sin vis kan være et lige så rigtigt valg, blot truffet ud fra et fuldt kenskab til den egentlige situation.


  • #59   14. apr 2010 Jeg krydser i fingre for, at det er det du beskriver der kommer til at ske smiley Jeg synes bare det er så dejligt, at du og Susan kan træde til og hjælpe killingerne der er i nød!

  • #60   14. apr 2010 Hvor er det sørgeligt smiley

  • #61   14. apr 2010 Det her er vist en af de værste tråde jeg kan mindes at have læst....:0( Mage til uansvarlighed.

  • #62   14. apr 2010 Ja, det er virkelig sørgeligt :o(

  • #63   14. apr 2010 Jeg blev for kort tid siden gjort opmærksom på hvad der var ved at ske her.

    Killingerne vil IKKE blive taget fra deres mor.
    Jeanette handlede lidt for hurtigt og glemte i farten bla. den nye lov om at det er ulovligt at tage killinger fra deres mor.

    Missemor skal have en chance for at tage sig af sine killinger, killingerne er ikke i nogen faresituation endnu , de har trods alt madpakke med.

    Jeg håber ejer vil give hende en chance for ro og fred , men ellers kan Jeanette tage hele familien.

    At missemor tidligere har bidt killinger ihjel betyder ikke at hun gør det igen.


  • #64   14. apr 2010 Gudskelov at mormis og de små nu kommer i kyndige hænder...

  • #65   14. apr 2010 Godt der kom noget fornuft ind over!

  • #66   14. apr 2010 Tak for at der kommer lidt fornuft ind i billedet. Jeg tør slet ikke begynde at sige hvad jeg synes om, at man ikke for længst har neutraliseret sådan en hunkat, og man så ikke gør bare den mindste smule for, at gøre situationen bedre...

    Killinger er ikke kun søde, og der kræver virkeligt et ordenligt forarbejde, at der ikke er penge til hverken at ringe efter hjælp, sørge for at indkøbe diverse remedier op til fødslen, som minimum en vægt og modermælkserstatning (og endda med en hunkat der før har bevist, at hun nok ikke er så egnet som mor), det er synd for nogen -nemlig killingerne og deres mor!


  • #67   14. apr 2010 Natascha F

    Jeg skriver ikke til dig for at kaste "lort" i hovedet på dig , men for at råde dig, så lad være med at fare op i rødt felt.

    Nu da det ser ud til at problemet med missemor og killinger er løst, er der noget andet som falder mig for.

    Du har ikke penge til at kunne købe modermælkserstatning, men har alligevel 6 katte, 2 hunde, fritter og kaning.
    Hvis jeg var dig ville jeg prøve at finde et andet hjem til nogen af dem, hvad vil du gøre hvis en af dem bliver syg ? Hvad hvis missemor havde fået brug for kejsersnit ?
    Dyrlæger koster penge , mange penge.

    Med en økonomi som din er der ikke råd til at have SÅ mange dyr, så hvorfor ikke skære ned på antallet og så være i stand til , økonomisk at kunne sørge for dem, de er trods alt dit ansvar, et ansvar som du på nuværende tidspunkt ikke kan leve op til.


  • #68   14. apr 2010 Det var dejligt der lige kom lidt andre øjne på sagen. Jeg mener også at holdningerne indenfor Hittekat burde være mere ensartet, så man ikke kommer ud i det her.

  • #69   14. apr 2010 Maria P.

    Ikke Hittekat, men Hittekilling :-))

    Holdningen inden for Hittekilling er skam meget ens , men vi kan vel aldrig frasige os at vi er kvinder og dermed sommetider impulsive smiley

    Jeg forstår sagtens Jeanettes reaktion, det var trods alt hende som fik sagen i telefonen og handlede straks ud fra det som blev fortalt.

    Skrigende killinger, tidligere ihjelbidte killinger, missemor som nægter at være ved killinger, fortalt af en urolig og nervøs ejer, som ikke engang i trådens start vidste om hun måtte tage killingerne op til sig.

    Det er altid lettest at sidde på tilskuerrækken og tage de rigtigere beslutninger, erfaringen med at have haft mange missemødre er heller ikke at sige skidt til, så er man sikkert i stand til at se situationen i et helt andet lys.


  • #70   14. apr 2010 jeg håber trådstarter har en grim smag i munden, føj.

  • #71   14. apr 2010 Ja, missemor er kommet med killingerne..

    Bente: Ang. det med dyrlægen, har vi en aftale med vores dyrlæge, vores dyr er altid kommet afsted hvis der har været noget.
    Nej, vores økonomi hænger ikke sammen i denne måned, da jeg som jeg har skrevet længere oppe, ikke har fået nogen penge d. 1. og er overgået til SU, som jeg heller ikke har fået udbetalt endnu.
    Og vi ville ha neutraliseret Gucci, men vores daværende dyrlæge mente det ville være bedst hvis vi nøjes med at give hende p-piller, og jeg ved stadig ikke hvorfor, men jeg mente jo det var bedst at høre på dyrelægen, da han trods alt er uddannet og har noget mere styr på tingene end jeg selv har.
    Men ja, hun skal neutraliseres, og bliver det også hurtigst mulig.
    Og nej, jeg vidste ikke om jeg måtte tage killingerne op, da jeg har fået fortalt at hvis man rører ved dem, vil moren ikke have noget med dem at gøre..

    Og til jer andre: Ud fra hvad jeg kan læse, mener i at jeg ikke bør have mine dyr? Mine dyr mangler intet, og mener selv at det er mere ansvarsfuldt at spørge andre om hjælp, end at ende med at killingerne døde, fordi jeg stod i en situation hvor jeg ikke anede hvad jeg skulle stille op.

    Sofie: Jeg synes jeg har gjort hvad jeg kunne for at gøre situationen bedre, at spørge andre om hjælp, og overlade dem til en som ved en del mere om det at opflaske killinger, end jeg selv gør. Det havde ikke gjort det bedre at jeg havde beholdt dem herhjemme, når jeg ikke har prøvet at tage ansvar for så små killinger før.!



  • #72   14. apr 2010 C K H: Hvorfor skal jeg have en grim smag i munden? Jeg har gjort hvad jeg mener var det bedste.

    Og havde Gucci haft brug for en abort, så havde hun også fået det. Jeg tænker sq på mine dyr før mig selv, køber mad til dem, før vi køber til os selv, tilsidesætter en anden regning hvis vi har haft en regning fra dyrlægen, og ikke har råd til at betale begge, men vil hellere risikere at miste støm, tv og internet f.eks eller andet, end jeg vil lade være med at betale dyrlægen, så jeg ikke kan komme med dem når der er noget. !

    Og har forresten kun 4 katte tilbage... Har bare ikke fået ændret det..


  • #73   14. apr 2010 Natascha F- ganske enskent fordi du har en kat der har fået killinger, og ikke engang kan få dem til dyrlægen.
    At du ikke har nogle penge og at telefonen er spærret er en rigtig dårlig undskyldning ... som andre havde skrevet, hvad så hvis hun skulle have kejsersnit ?
    Var hun så nød til bare at lægge og lide, fordi der ikke er mulighed for at hun kommer til dyrlægen ?

    Det kan godt være du ikke kan se der er noget galt, men jeg ville selv have en grim smag i munden hvis det var mig.


  • #74   14. apr 2010 CKH: Prøv at læs hvad jeg har skrevet: Hvis hun havde haft brug for kejsersnit, så var hun kommet afsted til dyrlægen.!

    Synes virkelig at folk de skal tænke sig lidt om, inden de begynder at køre hetz på en. ! Der er sq kun en der ved hvordan det hele hænger sammen..
    Men det er jo så et tegn på at man ikke en anden gang skal spørge om hjælp herinde..! Det er ihvertfald sidste gang jeg har gjort det.

    I tror alle sammen at i ved alt om det hele, men det gør i altså bare ikke.. Der ligger sq mange ting bag det her.
    Og ja, nogle af jer har sikkert haft mange kuld, og er opdrættere osv osv, men alligevel, kan folk der ikke er opdrættere vel godt tillade sig at spørge om hjælp hvis de er i tvivl om noget? Eller står i en situation, som jeg selv, og ikke ved hvordan man skal håndtere det?
    Eller er dette ved at blive en side hvor man kun kan kritisere hinanden? Og dømme andre uden at man ved hvordan det hele er..

    Det er sq godt nok en trist verden vi lever i. !


  • #75   14. apr 2010 Natascha F siger: vi ville ha neutraliseret Gucci, men vores daværende dyrlæge mente det ville være bedst hvis vi nøjes med at give hende p-piller, og jeg ved stadig ikke hvorfor.

    Sikke en gang bavl!! Du har været bruger herinde længe nok til at vide at det i hvert fald ikke passer, at det er bedre for en kat at være på p-piller frem for at blive neutraliseret!


  • #76   14. apr 2010 Annie: Jeg følger sq ikke ret meget med i trådene herinde må jeg ærligt indrømme, og når man står overfor en dyrlæge der siger at det ikke er en god idé at sterilisere/neutralisere hende, så vælger jeg sq at lytte til ham, han ved trods alt mere om det end jeg selv gør..
    For ja, jeg ville ha hende fixet så jeg ikke skulle ha stået i denne situation, men valgte at stole på min dyrlæge. Men i mener åbenbart at jeg er fuld af løgn når jeg skriver hvad han sagde til os.. Men det må I om, jeg ved hvad han sagde!


  • #77   14. apr 2010 Natascha F - Så har du jo også haft muligheden for at komme til dyrlægen selvom det ikke er kejsersnit!

    Synes virkelig man skal tænke sig om inden man får killinger, også selvom det er et uheld.

    Ja, du har ret, det er en trist verden vi lever i, ingen tvivl om det, jeg mener det så bare på en anden måde end dig.


  • #78   14. apr 2010 Jeg finder det bare ret pudsigt at din dyrlæge mener p-piller er bedre, og at du ikke kan huske hvorfor.

    At du ikke følger med i trådene herinde må du længere ud på landet med...


  • #79   14. apr 2010 Annie: Jeg har ikke skrevet at jeg ikke kan HUSKE hvorfor, jeg skriver at jeg ikke VED hvorfor. !

    Det er sq meget få tråde jeg læser med i, eller svarer i. Det er stort set kun i grupperne jeg nogengange er aktiv..
    Men nu har jeg så ikke brugt Kg, i jeg ved ikke hvor lang tid.. Og kommer heller ikke til at bruge det ret meget fremover! Det er helt sikkert.

    Men jaja, jeg er vel fuld af løgn, det er ihvertfald jeres mening åbenbart!


  • #80   14. apr 2010 Natascha F - Undskyld - du er for meget nu.

    Din hunkat venter killinger - det interesserer dig åbenbart ikke så meget (selvom sidste gang var rent kaos) at du opretter en tråd herinde og spørger om du kan forvente det samme.

    Jeg siger ikke du er fyldt med løgn - men så har du godt nok den mest stupide dyrlæge i Danmark - kender ikke nogen andre der ville foreslå p-piller frem for neutralisering.
    Iøvrigt også et emne du kunne ha' lavet en tråd på - og være blevet meget klogere ...

    Ingen grund til du sidder og gør dig dummere end du er ...


  • #81   14. apr 2010 heej..
    jeg synets det er rigtig det du gør Natascha F hvis moderen er ligeglad eller vil slå dem ihjæl skal hun ikke have lov til det...
    jeg syntes også det er synd for dig du for så meget lort i hovedet du spurte om råd og hvis man kun har dårlige kommentare skal man bare blande sig HELT udenom...
    men altså det er jo bare mig der siger det, jeg er jo bare en kattesyg, 12 årig pige men jeg har jo min mening alligevel...
    håber dine katte har det godt og de ikk skal aflives...
    god vind frem over både med okonomien og kattene...<3


  • #82   14. apr 2010 Natascha - Du må have vidst i nogen tid at din hunkat skulle have killinger, ergo har der været tid op indtil da, til at indkøbe de mest nødvendige ting, såsom fx. modermælkserstatning, særligt når du ved din hunkat før har været en rigtig dårlig mor. Jeg har det altid på lager op til en fødsel, og det er selvom jeg forventer alting går fint, men derfor bør man stadig være forberedt, det er nemlig dit ansvar katten er drægtig til at starte med.

    Hvis du aldrig har taget vare på små killinger, og ej heller havde lyst/tid til at sætte dig ind i deres pleje, hvorfor pokker er den hunkat så ikke blevet neutraliseret, gerne lige efter at det gik galt først gang, og som minimum, da du fandt ud af at hun ventede killinger denne gang.


  • #83   14. apr 2010 Ok ja Hittekilling smiley

    Jeg mener bare at der er regler der skal overholdes bla 12 ugers alderen. Jeg tænker også på at det er at gøre killinger en bjørnetjeneste at tage dem fra moderen for at sikre deres overlevelse... Derfor synes jeg at det er vigtigt at gøre alt hvad man kan for at moderen til at passe dem, og reagerede derfor på de nærmest var fjernet inden for 5 min og så endda af personer der burde være kvalifiseret.


  • #84   14. apr 2010 kunne godt tænke mig at høe fra den som har hentet mormis og killinger for at høre hvordan det står til og om hun stadig ikke vil killingerne..
    Måske det er nævnt i en af indlægende? syntes bare ikke jeg kunne se det nogen steder


  • #85   14. apr 2010 Dette er en meget ubehagelig tråd at læse og jeg er ærlig talt lidt chokeret over de meget lidt pæne svar. Dette er en akut situation fra en kvinde der ikke er vandt til kattefødsler, og uheldigvis ikke har penge i denne måned.
    Alle de gode råd med neutralisering osv osv. burde tages i en anden tråd. Dette er en akut situation, og jeg er rigtig glad over, at der er nogen der handler på det. Tak til jer:)
    Det Natascha F ikke har brug for nu, er at blive kaldt div ting og blive mere oprørt over det og ked af det. Det går jo videre ud over mormissen og killingerne.
    Så opret en anden tråd med de ting hun burde have gjort osv, fremfor i denne tråd hvor situationen er akut.


  • #86   14. apr 2010 Godt skrevet Lotte, Natasha havde ikke brug for belæring da hun bad om hjælp herinde.

  • #87   14. apr 2010 Nej, og hunkatten havde ikke brug for at føde killinger som hun ikke magter at tage sig af, og killingerne har ikke bedt om at blive født, som katteejer til en fertil hunkat har man et ansvar, kan man ikke magte det, så er det dyrerne det går ud over.


  • #88   14. apr 2010 Jeg er meget enig, Lotte.

    ...Og ærlig talt rystet over at sådan en omgangstone er accepteret på sådan et forum. Jeg kan virkelig godt forstå, at Natascha ikke har lyst til at benytte KG mere.


  • #89   14. apr 2010 Mormis og killinger er nu hos en plejefamilie.

    Hun er overhovedet ikke intereseret i killingerne , så de får nu en smule modermælkserstatning og der forsøges med at smøre lidt guf på dem , i håb om at hun så vil vaske dem og derfra ligge sig hos dem.
    Men hun udviser ingen aggressioner over for dem, så der er håb.


  • #90   14. apr 2010 Til jer som mener der reageres hårdt i denne tråd.

    Kattegalleriets forum er vel også til debatter, hvilket betyder at man har lov at sige sin mening.
    De fleste af os er her ikke for at sidde og agere rygklapper, for de fleste af os drejer det sig ikke om menneskene på dette forum , men om KATTENE, derfor er det af hensyn til dyrene at der kommer kontante udmeldinger på bordet.

    His man anskaffer sig et hvilket som helst dyr skal det skisme passes ansvarsfuldt, dyret har ikke bedt om at blive erhvervet og det er ikke noget man tvinges til.....altså mener jeg , at de øretæver der måtte deles ud er nogen folk selv tjener ind til.


  • #91   14. apr 2010 Syntes det er godt at missemor og hendes killinger er kommet væk fra alle de andre dyr Natascha og hendes mand har da andre dyr i hjemmet kan være stressende for en nybagt mor..
    Håber da det går bedre for missemor og killingerne denne gang, så "plejemor" ikke skal fjerne min. 1 død killing hver dag..

    Og ja missemor burde have været sterilliseret allerede efter første gang hun fik killinger og det gik galt fordi hun ikke er egnet til at være mor.. Men sket er sket og man kan intet gøre ved det nu..

    P.S: En dyrlæge anbefaler aldrig at give en kat p-piller frem for neutralisering.. Hvis han gør er det da ikke en dyrlæge der ved hvad der er helt godt for en missekat..


    Og NEJ jeg skriver IKKE i en negativ tone, tager nogen i forsvar, dolker folk i ryggen, dømmer folk osv osv osv.


  • #92   14. apr 2010 Der er nu aftalt med Natascha at missemor og killinger ikke skal hjem igen, de bliver sammen i plejefamilien så længe der stadig er det mindste håb om at hun kan komme til at tage sig af de små.



  • #93   14. apr 2010 Jeg krydser fingre for mormissen og killingerne. Sket er sket og bagklogskab ligenu kan ikke bruges.
    Jeg syntes ikke at denne tråd bør være fyldt med alt det den blev, men håber da, at alle lærer noget af den, så den trods alt giver mening andre steder.


  • #95   14. apr 2010 Stakkels lille mis :((



  • #96   14. apr 2010 Ja, det er katten(e) der er taber her :o(

  • #97   14. apr 2010 Fuldstændig enig Annie smiley


  • #98   14. apr 2010 Det er virkelig dejligt at kunne lægge sig til at sove med den besked Jeanette. Det lyder som om der er håb for missemor og de små killinger.
    Det er rart at du har kunne hjælpe kattene med omsorg og overskud.
    Og så kan du nok give kattene en ro der kan være svær at mønstre, når man som menneske står i en kaotisk situation.


  • #100   15. apr 2010 Lettet over der er fundet en god løsning og de små overlever (håber). Overrasket over der er så mange hjælpsomme mennesker, det er da skønt og dejlligt, det skal vi huske at værdsætte.

  • #101   15. apr 2010 Det var en dejlig melding at gå i seng på Jeanette W - Tak!

    Fred og ro og i takt med, at mælken løber godt til, og hun får mælkespændinger, mon så ikke, hun helt frivilligt lader dem die smiley

    Held og lykke med dem!


  • #102   15. apr 2010 Dejligt missemor og de små er kommet til et sted, hvor hun kan få ro, til at lærer at være mor.

  • #103   15. apr 2010 Godmorgen, og hvor var det dejligt at læse, at killingerne nu har diet og fået mad. Dejligt med handlekraftige mennesker:)

  • #104   15. apr 2010 Super dejligt at læse at killingerne nu dier og Mormis har fået ro på sig. Kæmpe respekt til jer, Jeanette, Susan og Bente som hjalp i en akut situation. Jeg krydser fingre for at de små liv går en lys fremtid i møde, til trods for den lidt voldsomme start.

  • #105   15. apr 2010 Åhh hvor er det godt at høre med den lille familie!!! tusind tak for opdateringen, jeg vil jo meget gerne høre hvad der sker med dem, nu har de jo også en plads i mit hjerte smiley

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #106   15. apr 2010 Nu tror jeg ikke der er nogen der vil dunke Natascha over i hovedet. Tror de fleste ikke kan forstå hendes måde at håndteter det hele på.:-)

    Men hvis jeg nu skrev at jeg ikke kan ringe ud og der er langt til naboerne + at min kat før har fået killinger som missemor havde dræbt og er gravid igen, uden af at have passe ekstra meget på hun ikke skulle blive drægtig igen, mm .....Ja så vidste jeg godt at min tråd ikke ville komme til at se så pæn ud og jeg ville få mange uforstående indlæg til min tråd, som jeg ikke ville synes om og også nogle svar jeg kunne bruge Jeg skriver heller ikke i mit første indlæg at jeg ikke har fået penge i denne måned, som jeg egentlig burde, så andre idet mindste måske kunne forstå mit problem ang. økonomien. smiley

    Men sket er sket og vi alle lærer forhåbentlig hele livet, hvordan vi bør tænke og agerer, når vi har med dyr at gøre, som er et familie medlem, som også skal have det godt og komme til dyrlægen, heller èn gang for meget end for lidt, hvis man er usikker på om noget er galt. Man skal altid være forberedt og have sparet op til uventet dyrlæge regninger, så vil det ikke kunne gå galt. smiley


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #107   15. apr 2010 En god tommefinger regel man måske kunne gøre. smiley For hver kat man har, lægger man måske 150 kr til side hver måned og hvis man har 2 katte 200 kr pr. md...3 katte 300 kr pr. md. smiley Jeg har 5 katte og hvis det er det jeg vil lægger jeg 500 kr om Måneden til dyrlæge regninger til side, så er man da lidt på kistebunden til forudsete dyrlæge regninger. smiley

    Så ved man hvor mange katte man kan klare og har råd til at have til at lægge feks disse xxx kr. om måneden. smiley



  • #108   16. apr 2010 Hvor er det dejligt at høre godt nyt:) Man bliver jo helt glad over, at læse om så søde og handledygtige mennesker. Flot gået af jer. Øv Susan med bøden:(
    Når man svarer i en tråd, tror jeg man bør kigge på alder og erfaring, og tænke over det man skriver, så man ikke træder på en ung pige der i forvejen er ude af sig selv. Det påvirker jo, og dermed også mormissen.


  • #109   16. apr 2010 Jeg synes lige Bente P´s ord fortjener at blive gentaget:

    <b>Til jer som mener der reageres hårdt i denne tråd.

    Kattegalleriets forum er vel også til debatter, hvilket betyder at man har lov at sige sin mening.
    De fleste af os er her ikke for at sidde og agere rygklapper, for de fleste af os drejer det sig ikke om menneskene på dette forum , men om KATTENE, derfor er det af hensyn til dyrene at der kommer kontante udmeldinger på bordet.

    Hvis man anskaffer sig et hvilket som helst dyr skal det skisme passes ansvarsfuldt, dyret har ikke bedt om at blive erhvervet og det er ikke noget man tvinges til.....altså mener jeg , at de øretæver der måtte deles ud er nogen folk selv tjener ind til.</b>


  • #110   16. apr 2010 Lotte J

    Citat.
    "Når man svarer i en tråd, tror jeg man bør kigge på alder og erfaring, og tænke over det man skriver, så man ikke træder på en ung pige der i forvejen er ude af sig selv. Det påvirker jo, og dermed også mormissen."

    Mit svar er ikke kun møntet på dig , din tekst er bare så rammende at det er den jeg fremhæver.

    Hvilke specielle hensyn er det nogen af jer mener bør tages, når det drejer sig om en ung/yngre katteejer ?
    Fritager en ung alder for ansvar ?

    I denne tråd er problematikken bla. at katten ikke var blevet neutraliseret, trods uheldige omstændigheder omkring et tidligere kuld.
    Hvis ikke det er okay at påpege at det er noget møg, hvad mener I så der skal siges ?

    Ydermere er der en hund i huset som ikke kan lide katte, dette ville betyde at killingerne i alle 12 uger skulle være lukket inde i et andet rum , eller hunden være lukket inde, atter en meget ugennemtænkt situation.

    Endnu en problematik herinde , som jeg personligt irriteres umådelig meget af er den fornærmethed og påberåbelse af at få hak, straks man ikke stryges med hårene.




  • #112   16. apr 2010 Lisbeth

    Tilfældet i denne tråd er en pige på 18, gift og flyttet hjemmefra ( går jeg ud fra) alligevel påråbes den unge alder som en slags undskyldning.


  • #113   16. apr 2010 Klart at hun skulle have sørget for at hendes kat blev stereliseret, når hun ikke har råd eller overskud til at tage sig af en flok killinger.

    MEN, hvad hjælper det at sige det nu? Jeg tror hun har lært hendes lektie, og hun kan ikke spole tiden tilbage. Så er det nemt nok at sidde som anden part og sige hvad hun skulle have gjort anderledes.
    Og ærligt talt, så hjælper det IKKE kattene. Skaden er sket, og nu skulle skaden bare rettes op så meget som muligt.


    Er meget nysgerrig for at høre hvordan det går med de små ?? smiley


  • #117   17. apr 2010 Så kan jeg da fortælle at jeg i april er gået fra forudløn til bagudløn - det betyder at eg tæt på en hel måned ingen indtægter har.

    Det har jeg så vidst i ½ år - skal lige hilse at sige det gør avs - men med mådehold og planlægning går det.


  • #119   17. apr 2010 Lea,

    ja det var da en mulighed at betale for at få det gjort. Der er jo mere end rigeligt med killinger


  • #120   17. apr 2010 Nu synes jeg faktisk, at denne her tråd skal slutte.

    Der er kommet gode råd, der er kommet hjælp, der er kommet sure opstød, løftede fingre og alt mulig andet.

    Jeg tror, at Natascha har forstået, hvad Jeres mening og holdning er.
    Både hvad angår det, som hun har gjort og det som hun ikke har gjort.

    Jeg er sikker på, at Natascha har gjort det bedste hun magtede, ud af de muligheder, som der var til rådighed....

    Der er ingen grund til, at træde mere rundt i det....og slet ingen grund til, at sparke til én, der ligger ned.






  • #122   17. apr 2010 Så enig Hanne... syntes også at det går for vidt det her og denne tråd

Kommentér på:
Hurtig og vigtig hjælp(Killinger)

Annonce