2.943 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hvilken race Hvilken race

hejsa jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre netop dit forslag til en race og hvorfor du mener den er bedst :o)

hvis jeg en gang skal have kat igen vil jeg virkelig gerne have en rigtig skøde kat en der godt kan lide at blive nusset og en der har lyst at være tæt på en og fortrækker ens selvskab :o)
jeg ved godt at katte er deres ejen herre og så vider og det skal de så sandelig også have lov til :o)

vilken race mener du har de enskaber jeg søger og hvorfor har du den mening :o)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af ikea skabe/reol 500 kr.
  • Vand / Vaskemaskine 990 kr.
  • Maling af diverse 3.000 kr.
  • Rosenbed 2.000 kr.
  • Afløb rens i køkkenet. 1.000 kr.
  • Montering af brusearmatur og bruserstang 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race
  • #1   5. maj 2010 jeg har MCO, huskat og birma.....som skødkat vil jeg klart anbefale birmaen, hun er ekstrem kontaktsøgende, vores MCO er nu også sofakatte men ingen slår vores birma

• #2   5. maj 2010 Jeg vil anbefale Maine coon, de har en helt speciel personlighed, de er sjove og legesyge! Min maine coon er meget kælen og han sover på mig om natten og ligger hos mig i sofaen om aftenen, og hvis det kunne lade sig gøre havde han nok lagt sig oven på mit hoved:)

• #3   5. maj 2010 Hvis du spørger mig synes jeg alle katte er fantastiske og har forskellige personligheder - bare det ikke er indavl:)

• #4   5. maj 2010 Burmeseren er kendt for sit meget sociale sind både overfor mennesker (ejer, børn, gæster), men også overfor andre dyr.

Hvis du kun skal have een kat, er den dog ikke egnet. Den elsker nemlig ikke kun at putte med sit menneske, men også med andre katte. Hvis man har flere burmesere ligger de tit i bunke med hinanden.

Jeg har haft racen i 10 år og kan slet ikke forestille mig livet uden mine små varmepuder smiley De er meget tro følgesvende og i øvrigt meget nysgerrige og opfindsomme, så god underholdning får man også smiley

• #5   5. maj 2010 Liv: Der er meget stor forskel på sindet og aktivitetsniveauet hos de forskellige racer, så det er ikke spor dumt at sætte sig ind i forskellene. Både ejer og kat vil have fordel af at ejeren forsøger at finde en kat, der passer til den livsstil han/hun har smiley

Trådstarter her vil gerne have en skødekat. På den baggrund vil jeg f.eks. fraråde en brite. Det er alm. kendt, at de ikke er begejstrede for den tætte kropskontakt. Andre vil måske synes det er dejligt med en kat, der ikke "hænger på een" og så er briten måske et godt valg for dem smiley

• #6   5. maj 2010 katrine alle de britter jeg har haft har ligget og sovet på mit skød..:)

• #7   5. maj 2010 Synes at racer som Hellig Birma, Perser og Ragdoll hører til nogen af de racer som elsker at putte og nusse. Men det kommer selvfølgelig også helt an på den enkelte kat smiley

Birmaen er en udpræget social kat og elsker selskab.

Perseren ër en stille og meget hengiven katterace - en rigtig hyggekat.

Ragdoll´en er en rigtig blid race med et meget venligt temperament - og egner sig rigtig godt som inde/-familiekat.

• #8   5. maj 2010 Zafir - de må være undtagelser ;-p

-I hvert fald i forhold til specialklubbens racebeskrivelse. Her står der:

"En brite elsker sin familie næsten lige så højt som den elsker sin madskål og det siger ikke så lidt. Den vil typisk foretrække at befinde sig i nærheden af sine mennesker, men nogen skødekat kan man ikke forvente at briten er. De fleste briter undgår at ligge i skødet og i hvert tilfælde kan man være sikker på at hvis den gør det, så skal det være på eget initiativ for ellers smutter den helt sikkert."

Det passer meget godt med de briter, jeg har kendt smiley

..så nej, jeg vil stadig ikke anbefale den til een, der søger specifikt efter en skødekat. Chancen for at få netop sådan een er altså noget større ved andre racer - uden at der er noget galt med briten af den grund smiley

• #10   5. maj 2010 jeg siger mange mange tak for alle jeres forskellige folslag og kom endelig med flere :o)

må sige dem jeg heller meget til at er Hellig Birma,Ragdoll,
    og efter at have læset lidt om Maine coon, virker den nu heller ikke til at være et dårlig valg
    men må sige at jeg er vild med den Norske Skovkat, så blev da helt glad der den også blev nævnt :o)

det er kun muligt for mig at have en kat det det er den regl boligforeninen har :o(
    øj mand jeg syndtes bare der er så mange forskellige racer der virker til at være rigtige dejlige så det er svært at vælge
    men må sige at birmaen, ragdoll, og den norske skovkat er dem der står overes på listen :o)
    en af de tanker jeg også har er om det skal være en voksen kat eller om det er en killing
    ved den voksne kat tænker jjeg at der kan jeg se om den har de engeskaber jeg leder efter
    og det er vil et eller andet sted godt :o)
    men syndtes nu også bare at det er fantastisk at følge en killing og se den vokse og man kan være med til at præge den :o)
    hvad er jeres mening og afaringer :o)

• #12   5. maj 2010 okey ja det var også det jeg lidt tænkte
    lavede nemlid den tåblige begynder fejl med min nico
    jeg læste deres race beskrevelse og mødte en venninde som havede såden en race og gik så ud fra at alle katte i den race var som den
    og det er så resuletrert i at jeg for min egen skyld men så sandelig også få nico´s skyld har fundet et hjem til ham hvor han trives 100%
    det er jeg lykkerlig år for han trives ikke hos mig :o(
    men helle den sition har så også gjordt at jeg ikke tør at springe ud i noget som helt og vil prøve at gøre mit grund arbejde meget meget beder denne gang :o)

• #13   5. maj 2010 Lad være med at tænke så meget i racer, men gå efter en voksen kat på omkring 1-2 år. Så kender opdrætteren kattens temperament og det er lettere at finde en som har det du søger. Killinger er søde ja, men med en voksen kat ved man hvad man får smiley

• #14   5. maj 2010 hejsa ja det var også det jeg lidt tænkte på
    at jeg nok bedst kan finde en macht eller hvad man nu skal kalde det
    plus jeg kan findee en der vil trives bedst som ene kat ;o)

• #15   6. maj 2010 Jeg syntes Européen er en herlig race, de nyder selvskab både med mennesker og med andre katte.. nogle dage kan jeg næsten ikke drive Madeleine væk fra mit skød *g*

Jeg elsker de har en kort, men ikke for kort pels, og at hun kun snakker når der er mad i nærheden smiley

En dejlig mellemstor kat smiley

• #16   6. maj 2010 SIAMESER syndtes jeg også er vildt flotte og virker til at være en dejlig race men har en ide om at de har meget krudt i røven så de ikke er så meget skøde katte som nogen andre racer er
    men kan godt forstille mig at de er meget sosale når de har brandet deres krudt af :o)
    ret mig endelig hvis jeg tager fejl :o)

Kommentér på:
Hvilken race

Annonce