2.943 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Hvilken race Hvilken race
hejsa jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre netop dit forslag til en race og hvorfor du mener den er bedst :o)
hvis jeg en gang skal have kat igen vil jeg virkelig gerne have en rigtig skøde kat en der godt kan lide at blive nusset og en der har lyst at være tæt på en og fortrækker ens selvskab :o)
jeg ved godt at katte er deres ejen herre og så vider og det skal de så sandelig også have lov til :o)
vilken race mener du har de enskaber jeg søger og hvorfor har du den mening :o)
0 synes godt om
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
mar 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 223
mar 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 223
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Hvis du kun skal have een kat, er den dog ikke egnet. Den elsker nemlig ikke kun at putte med sit menneske, men også med andre katte. Hvis man har flere burmesere ligger de tit i bunke med hinanden.
Jeg har haft racen i 10 år og kan slet ikke forestille mig livet uden mine små varmepuder
sep 2004
Trådstarter her vil gerne have en skødekat. På den baggrund vil jeg f.eks. fraråde en brite. Det er alm. kendt, at de ikke er begejstrede for den tætte kropskontakt. Andre vil måske synes det er dejligt med en kat, der ikke "hænger på een" og så er briten måske et godt valg for dem
okt 2006
Følger: 8 Følgere: 75 Katte: 5 Emner: 112 Svar: 683
nov 2008
Følger: 82 Følgere: 90 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.088
Birmaen er en udpræget social kat og elsker selskab.
Perseren ër en stille og meget hengiven katterace - en rigtig hyggekat.
Ragdoll´en er en rigtig blid race med et meget venligt temperament - og egner sig rigtig godt som inde/-familiekat.
sep 2004
-I hvert fald i forhold til specialklubbens racebeskrivelse. Her står der:
"En brite elsker sin familie næsten lige så højt som den elsker sin madskål og det siger ikke så lidt. Den vil typisk foretrække at befinde sig i nærheden af sine mennesker, men nogen skødekat kan man ikke forvente at briten er. De fleste briter undgår at ligge i skødet og i hvert tilfælde kan man være sikker på at hvis den gør det, så skal det være på eget initiativ for ellers smutter den helt sikkert."
Det passer meget godt med de briter, jeg har kendt
..så nej, jeg vil stadig ikke anbefale den til een, der søger specifikt efter en skødekat. Chancen for at få netop sådan een er altså noget større ved andre racer - uden at der er noget galt med briten af den grund
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
må sige dem jeg heller meget til at er Hellig Birma,Ragdoll,
og efter at have læset lidt om Maine coon, virker den nu heller ikke til at være et dårlig valg
men må sige at jeg er vild med den Norske Skovkat, så blev da helt glad der den også blev nævnt :o)
det er kun muligt for mig at have en kat det det er den regl boligforeninen har :o(
øj mand jeg syndtes bare der er så mange forskellige racer der virker til at være rigtige dejlige så det er svært at vælge
men må sige at birmaen, ragdoll, og den norske skovkat er dem der står overes på listen :o)
en af de tanker jeg også har er om det skal være en voksen kat eller om det er en killing
ved den voksne kat tænker jjeg at der kan jeg se om den har de engeskaber jeg leder efter
og det er vil et eller andet sted godt :o)
men syndtes nu også bare at det er fantastisk at følge en killing og se den vokse og man kan være med til at præge den :o)
hvad er jeres mening og afaringer :o)
jul 2008
lavede nemlid den tåblige begynder fejl med min nico
jeg læste deres race beskrevelse og mødte en venninde som havede såden en race og gik så ud fra at alle katte i den race var som den
og det er så resuletrert i at jeg for min egen skyld men så sandelig også få nico´s skyld har fundet et hjem til ham hvor han trives 100%
det er jeg lykkerlig år for han trives ikke hos mig :o(
men helle den sition har så også gjordt at jeg ikke tør at springe ud i noget som helt og vil prøve at gøre mit grund arbejde meget meget beder denne gang :o)
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
jul 2008
at jeg nok bedst kan finde en macht eller hvad man nu skal kalde det
plus jeg kan findee en der vil trives bedst som ene kat ;o)
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Jeg elsker de har en kort, men ikke for kort pels, og at hun kun snakker når der er mad i nærheden
En dejlig mellemstor kat
jul 2008
men kan godt forstille mig at de er meget sosale når de har brandet deres krudt af :o)
ret mig endelig hvis jeg tager fejl :o)
Hvilken race