{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alt for aktiv om natten??
  • #1   7. maj 2010 Følger lige med her smiley

• #2   7. maj 2010 Katte foretrækker jo at være aktiv om natten og sove om dagen :b

Mine katte kan også finde på at spurte rundt midt om natten. Derfor er kattene ikke i samme rum som os når vi sover smiley

• #3   7. maj 2010 Nu står der at i lige har fået den:) Giv den lige lidt tid til at tilpasse sig jeres rutiner.Og pris jer lykkelig for at det snart er weekend smiley Der er kæmpe stor forskel på katte og deres vaner.Den kommer måske fra et hjem hvor man var vågen til langt ud på natten,eller har kunnet komme ud eller noget..

• #4   7. maj 2010 Bettina:

Tjaa, det er mere også fordi at hun vælter ting ude i køkkenet og sætter sig fast steder hvor hun ikke kan komme ud igen, og så miav'er hun jo helt vildt højt for at vi kommer og hjælper hende..

Anita S:
    Hun har altid været indekat, hun kommer fra et hjem hvor der var 39 katte reddet fra hjemmet af dyreværnet, fordi de havde været efterladt i ca. 6 mdr.. Men dyreinternatet sagde hun ingen problemer ville have med at være alene-kat.

• #5   7. maj 2010 Cecilie - Så tror jeg at i må katte-sikre jeres hus/lejlighed :b

• #6   7. maj 2010 luk døren ud til køkkenet, det er ganske normal katte adfærd..

1 årige katte kan stadig have meget killingesind, s der går det ud på at lege og udforske

• #7   7. maj 2010 Vores kattedyr er også meget aktive fra kl 03:00 og indtil vi står op.

Der er en lukket dør mellem dem og os om natten, men Chili skriger og Charley åbner døren, så hun kan komme ind i soveværelset og hive i persiennerne :-S

Charley har en stor kærlighed til el-kedler, har ødelagt en ved at smide den på gulvet, den nye synes han også er attraktiv, vi er begyndt at sætte den i et skab når den ikke er i brug - og holder øje når den er, så han ikke får kogende vand på sig.

Faktisk mener jeg det er helt normalt, at de er 'irriterende' friske om natten, det plejer at blive bedre i løbet af nogle år :-S det er i hvert fald min erfaring; så der er nok lidt tid at vente endnu. Men hva' pokker, de er jo nogle dejlige dyr....

smiley
    Pia

• #8   7. maj 2010 det vil helt sikkert kræve noget tid at tilvænne sig for jeres kat både med hensyn til og vælte ting og sove om natten men hvis i har faste rutiner så skal det nok komme ang det med og sætte sig fast og vælte ting , så tænk på hun måske aldrig har været vant til og have et hjem med ting i så derfor kræver det lidt ekstra tilvænning og ekstra prøvelser som for en killing tror jeg ..
    vores katte ved altid når det er sengetid her de følger gerne med ned i soveværelset nogle lægger sig og sover andre skal måske lige lege færdig men vi har som regel ( ikke altid dog smiler ) ro om natten ..
    og så har vi altid fjernet alt som der kan være lækkert for dem om natten på bordene osv . specielt i køkkenet . sætter hun sig fast de samme steder ?? for så ville jeg måske lukke af eller lukke det hul hun kan sidde fast i ..
    hvis i har mulighed for det så lav evt en voilere hvor hun kan gå ud og ind gennem en lem så kan det også afreagere hende .
    har i kun hende eller flere katte ??
    hvis kun hende ville jeg foreslå en legekammarat så de kan bruge hinanden til og lege mm .

• #9   7. maj 2010 Jeg må indrømme at jeg ikk aner hva jeg har gjort , men min kat , ligger på en hovedpude ved siden af mig om natten , og hun er der hele natten smiley

• #10   7. maj 2010 Liza: Vi har kun hende, og vi har ikke tiden (Eller pengene hvis der skulle komme en dyrlæge ind i billedet) til to katte, desværre..

Det er som regel de samme steder, men der hvor hun sætter sig fast bag ved sengen kan vi ikke rigtig gøre noget ved pga, fodpanelet gør at sengen ikke kan rykkes tættere på ..

Vi bor på 2. sal så hun har ikke muligheden for at komme ud og afreagere.

Kan godt være hun bare skal have noget mere tid, er bare blevet i tvivl om hun fungerer som alene-kat , eller om der bare skal tilvænning til.

• #12   7. maj 2010 Rigtig glimrende ide Lisbeth, jeg laver det samme. Mine sover stort set igennem natten pånær en på 10 mdr. De andre "holdt jeg vågen" gennem hele dagen, ved leg osv. Så det kan osse være en mulighed.

• #13   7. maj 2010 Jeg tror ikke det bliver bedre, og køber du 1 kat mere, kan du risikere at stå med 2 nataktive katte.
    Vi hørte godt nok et råd om at man skal fodre dem inden man går i seng, for så er de mætte og trætte og sover.. Men det har jeg fundet ud af kun gælder nogle timer.
    Jeg har selv nu i 2 mdr. haft en kat, Maine Coon og har ikke haft 1 nat hvor jeg har sovet igennem pga. ham. Jeg er ved at blive sindsyg og det går meget ud over min hverdag, og jeg er seriøst begyndt at overveje om jeg er det store kattemenneske. Jeg elsker ham, og v har det så dejligt sammen om dagen, der er han den bedste kat, men jeg er begyndt at hade at gå i seng, for jeg ved jeg om få timer skal råbe "NEEEJ" og fjerneham fra ting han ikke må kradse i, såsom gardinet eller køkkenbordet. Det er et helvede fra 03-06.

Men min kæreste sover igennem så han er lgieglade og vil jo ikke af med ham.
    Men det går mig virkelig på meget så jeg er også desperat efter hjælp. Vi bor på 1. sal med egen dør, men kan ikke lukke ham ud, da han er naiv nok til at gå med andre hjem, og det vil være for skræmmende for ham da vi bor i nærheden af tog, og han er lidt af en kryster sommetider. En anden kat kan heller ikke komme på tale, ved hans tidliger ejer gjorde han den anden kat stresset fordi han er for social.

Undskyld jeg stjal din tråd, men ville ikke lave en ny, bare sige til dig, jeg tror ikke det bliver bedre, og du må acceptere din kat som den er.

• #16   8. maj 2010 Min hankat var lige sådan i starten, og der er da stadig nætter hvor jeg skal vækkes, men med tiden er det gået over. Så som de andre skriver - giv det lidt tid og se om hun ikke snart vænner sig til jeres vaner.. Og en lukket dør var absolut ikke velset, men nogle enkelte gange var han lukket inde i stuen + tilstødende værelse, og så kunne han farer rundt lige så meget han lystede om natten og jeg fik min nattesøvn, men nu går han med ind i soveværelset og lægger for det meste pænt i vindueskarmen og sover det meste af natten.

Nu er det for det meste kun hvis han ikke har mad i skålen om natten, at jeg skal vækkes, fordi han er sulten - eller når han har fundet sig et nyt stykke legetøj, for så er det åbenbart sjovest at lege med det oven på mig mens jeg sover ;0)

• #17   8. maj 2010 Jeg ville sørge for at lukke af ud til køkkenet om natten, hvis det er der hun opholder sig og vælter ting. Dernæst kan i lukke af ind til soveværelset og så sørge for at hun feks. kun har gangen og et værelse at være i om natten.

Hvis hun er en vildbasse, som jeg næsten kan læse mig til :o) så skal i nok lige tjekke at der hvor hun er om natten er sikret, så hun ikke sidder i klemme eller andet, mens i sover. Har i klatremiljø til hende? Evt tag nogle wc papirs ruller og hæld godbidder i, fold enderne og lad hende kæmpe lidt med det.

Når i ved, at der hvor hun er om natten er sikret så hun ikke kan komme ti skade eller andet, så kan i få en god nats søvn og så skal i ikke give jer når hun miaver, for så ved hun at når hun gør det så får hun opmærksomhed og i står op. Det tager noget tid at vænne hende til det og hun skal også generelt lige falde til det nye sted.

Kommentér på:
Alt for aktiv om natten??

Annonce