Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  killing med ganespalte
  • #1   8. maj 2010 (link fjernet)

"Hvordan behandles ganespalte?
    En behandling kommer som regel ikke på tale, fordi det er mest forsvarligt at aflive en killing med ganespalte.

I lande, hvor der er videre grænser for, hvor langt man vil gå, opereres enkelte katte for ganespalte, men dette anbefales ikke. Er spalten så lille, at killingen evt. kan vokse op med den, kan operation dog forsøges senere i livet. "

• #2   8. maj 2010 tusind tak, jeg sender beskeden videre, det lyder desværre ikke som om der er andet at gøre end at få den aflivet..de fik 6 killinger så der er heldigvis 5 tilbage så...

• miss m
    miss m Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
  • #4   8. maj 2010 LÆBE eller GANESPALTE behøver ikke være arvelig men kan være det

medfødte misdannelser kan skyldes skadelige ydre påvirkninger af fosteret, som fx virus og giftstoffer, eller de kan skyldes arveanlæg, som det enkelte individ har modtaget fra en eller begge af sine forældre.

Hilsen Heidi

PS hvis jeg så et enkeltstående tilfælde af galespalte kunne jeg aldrig finde på at tage en ellers sund og rask kat ud fra avlen

• #5   8. maj 2010 Du har fuldstændig ret Heidi.

Jeg ville få det lille pus aflivet. Det er en omfattende operation, som ikke er fair at udsætte et dyr for

• #6   8. maj 2010 Der er intet at gøre, udover at aflive killingen, desværre. smiley Derudover er jeg helt enig med Heidi, et enkeltstående tilfælde af ganespalte behøves ikke at være arveligt, det kan sagtens være miljøpåvirkning, præcis som hos mennesker.

• #8   8. maj 2010 Killingen er nu aflivet. jeg var ovre at se den og den var meget lille og faktisk var den næsten død ved fødsel men min venninde gav lidt førstehjælp og fil liv i den igen, det havde nok ikke været meningen at den skulle leve, men ganespalten så hun først dagen efter...mormissen er fra opdræt med stamtavle fra begge forældre, men hun fik jo også 5 sunde killinger..

• #9   9. maj 2010 Grænsen for hvad man kan avle på - den er forskellig fra individ til individ.

Man kan ogå være for hysterisk med at t tage ud af avl - miste genpulje - og nturligvis få nogle andre og mere eksotiske defekter.

Jeg har aldrig haft en ganespalte - kom der en så lukke jeg ikke moderen - som nævnt kunne det være en udefra kommende faktor. Ikke alt er arveligt - selvom mange gerne vil have det.

Måske kattens folinsyrebalance har været lav

• #10   10. maj 2010 Helt enig Lis

at opdrætter er meget nuanceret - og ting er ikke altid bare sort/hvid desværre - det ville i nogle tilfælde gøre det meget nemmere

God aften

Heidi

Kommentér på:
killing med ganespalte

Annonce