7.149 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Loppemiddel igen, må man? Loppemiddel igen, må man?

Mine katte fik for 1½ uge siden loppekur, da jeg havde fundet lopper.. Det var også blevet bedre og har ikke fået tjekket dem ordentligt igennem, bare sådan lidt overfladisk.. kan se det er blevet bedre (der er ikke så meget loppeafføring mere)
Jeg brugte capstar vet og program vet.
Jeg har så lige fundet en loppe mere.. Må man give loppekur igen så eller skal jeg vente til der er gået 4 uger?
Mvh. Stine

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Loppemiddel igen, må man?
  • #1   8. maj 2010 Personligt ville jeg vente lidt med at gi igen, men jeg tør ikke sige om der sker noget ved at gi så hurtigt igen..

• #2   8. maj 2010 i capstar står der: der bør ikke gives mere end en behandling pr. dag.
    i program vet står der i doseringsanvisning: katte op til 4,5 kg gives 1 enkeltdosisbeholder/måned.
    Jeg kan vel ikke bruge advantage nu, kan jeg?
    Det skal jeg vel også vente med?

• #3   8. maj 2010 En loppekur er i mine øjne ikke 1 behandling, men den behandling der står i indlægs sedlen.. fx Advatage står der man kan give det hver 4. uge.. Det gør jeg så indtil pakken er tom, og så er alle lopperne væk..

• #4   8. maj 2010 Også når jeg har givet program vet? Så jeg kan give en capstar idag og give advantage mandag, uden en overdosis? Jeg tænker lidt med det der program vet, der virker en måned?

• #5   8. maj 2010 Okay, super... det vil jeg prøve så.. Tager advantage alt? altså både lopper og æg?

• #6   8. maj 2010 ulla - det er heller ikke unødigt, men som en kur.. Lopperne forsvinder ikke ved 1. behandling.. det gør de først når den 4. pipette har været i brug, og så holder de sig væk i et godt stykek tid (hvor de heller ikke får loppekur)

• #7   8. maj 2010 ulla P - Det er de så ikke herhjemme smiley Jeg giver hele pakken, som der også stå i indlægssedlen.. Ellers er kattene ikke loppe og ægge fri.

• #8   8. maj 2010 Her virker en kur heller ikke 100 %... jeg gir 3 gange med 4 uger´s mellemrum

• #9   8. maj 2010 Jeg har lige givet mine for anden gang, allerede efter en uge fra første behandling så jeg en stor loppe

• #10   8. maj 2010 ulla P - Det er muligt der står det, men sådan virker det altså ikke i praksis.. Det var lige før jeg ikke fik Madeleine til Vejen fordi hun havde lopper selv efter 2 pipetter.. Det var først efter d. 3. at den virkede og ROttweiler havde fået samtidigt, da han har loppeallergi, så jeg kunen se han også havde dem

• #11   8. maj 2010 Jeg tror måske også at hvis de sidder i tæpper kan de finde på at hoppe på kattene selv om de har fået kur..så engang imellem sprayer jeg også vores tæpper. når de render ude er de jo meget udsatte

• #12   8. maj 2010 Flåter..synes jeg combo virker rimeligt. dog ikke 100 % men jeg kunne tydeligt mærke forskel da jeg prøvede at skifte til adventage som jo ikke virker mod flåter, men der fandt jeg ud af at combo rent faktisk tog mange..

• #13   8. maj 2010 Ja det blir mine også, men da jeg skiftede til det andet mærke havde de mange flere med hjem (jeg kan ikke ha dem) så jeg går tilbage til combo, for lidt er bedre end ingenting...:-)

• #14   9. maj 2010 Alle vores dyr får loppemiddel hver 4. uge året rundt.

• #15   9. maj 2010 Jeg har også oplevet mange flåter i år, selv min søn kom hjem med en på maven smiley

• #16   9. maj 2010 ulla P - mine render ikke ude, men Madeleine er tit med på udstilling smiley

De er nogle gange ude i snor, men det er så lidt at jeg ikke tror det har den store betydnign XD

TIl gengæld kan jeg ikke holde nallerne fra andre folks katte, især der hvor min fjordhest står er der den sødeste hunmis, som jeg ikke vil udelukke nok har en loppe eller 100 XD

• #17   9. maj 2010 Jeg er helt enig med Ulla. Jeg har heldigvis kun haft lopper/loppe en gang inden for de seneste 3 år. De/den fik min kat på en udstilling. Så jeg behandlede alle mine katte med en Capstar og så en pipette. Jeg sprøjter alle mine yderdøre med Trinol og planter og buske får osse. Det skulle kun være skadeligt for insekter. Om jeg har været meget heldig eller om det er Trinol, skal jeg så ikke kunne sige. Men jeg mener osse det er forkert konsekvent at behandle måned efter måned, hvis der ikke er noget at behandle for.

• #18   9. maj 2010 Lige præcis Ulla. Fik det bare ikke pointeret helt så tydeligt

• #19   10. maj 2010 Jeg skal give vores hver 4. uge hele året. Det er nødvendigt herhjemme.

Kommentér på:
Loppemiddel igen, må man?

Annonce