{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
730 visninger | Oprettet:

Opfedning af perser? {{forumTopicSubject}}

Felix har altid været en lille skid, men jeg synes, at han på det sidste er blevet for tynd.

Han drøner rundt med 180 i timen, højt vrælende, hele døgnet rundt, og har ikke andet i hovedet end at lege! Han har ikke tid til at spise ret meget ad gangen, før han spurter videre igen!

P.g.a. Perle Pufs urinvejsproblemer får kattene Hills s/d, som de har adgang til hele døgnet, og så får de også hver en skefuld Hills vådmad om eftermiddagen. Jeg er klar over, at det ikke helt tilgodeser en sund og rask lille perserkat på 1 år, men jeg ved simpelthen ikke, hvordan jeg ellers kan få det til at fungere med deres kost.
Rumlemor er for tyk, er besat af mad og Perle Puf må heller ikke tage på, da hun er lidt buttet - og så har vi ellers Felix, der meget gerne må få en smule mere sul på kroppen.

Han elsker små godbidder og spiser næsten alt, hvad man lægger til ham, så er der noget, jeg kan give ham udover basismaden - nogle lækre hapser, som kan give ham lidt sul på kroppen, eller har i nogle andre ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opfedning af perser?
  • #1   10. maj 2010 Ja, det er så skønt at have mange katte med forskellige behov smiley Nogle skal have killingefoder, nogle kastratfoder osv.. Hehe.
    Så længe han ikke er så tynd så knoglerne er tydelige at mærke, så tror jeg ikke der er noget at være bekymret for. Ikke alle persere er store bamser.. Valentin vejede 4,3 kg da vi fik ham (1½ år gammel), nu har han sneget sig op på 4,8, han er næsten 3 år gammel. Så mon ikke den lille Felix nok skal vokse sig stor en dag. Men persere er jo generelt ikke store katte.


  • #2   10. maj 2010 Altså, hans hofter har man altid kunnet mærke meget tydeligt, men han har siden kastrationen haft en lille bitte slaskemave, som er væk nu - han vejer knapt 4 kg, lidt over 1 år gammel.

    Men måske er jeg bare vant til katte, der er godt i stand, så jeg bliver lidt bekymret, når jeg så har en slank én! ;o)


  • #3   10. maj 2010 Det er simpelthen umuligt at have killingefoder stående - de to andre ville kaste sig over det!

  • #4   10. maj 2010 Altså, Rumlemor har traumer fra sin fortid, hvor hun bl.a. har sultet, så hun kan slet ikke få nok nu - det var det samme, da hun fik noget andet end det nuværende.

    Perle Puf spiser fornuftigt nok, men hun er bare en lækkermund, der har nemt ved at tage på.

    Der er såmænd ordentligt fedtindhold nok til at dække de to stores behov, men åbenbart bare ikke Felix'...


  • #5   10. maj 2010 i en periode hvor min nu afdøde Gwen skulle tage på serverede jeg killinge foder for hende i et andet rum med lukket dør to gange dagligt. Mine drenge skulle nemlig heller ikke have andet end det de fik til dagligt for ikke at blive for tykke.

    Måske separat fodring et par gange dagligt kunne hjælpe


  • #6   10. maj 2010 Tak skal i alle have for jeres svar! :o)

    Jeg har købt noget vådfoder fra Hills til killinger, og vil give ham det, når de andre får deres almindelige vådmad. Derudover har jeg noget fiskeolie, som jeg vil se, om han ikke vil have noget af. Hvis det ikke er nok, må jeg gøre, som du foreslå, Nina, at give ham et par seperate måltider om dagen med tørfoder til killinger :o)


  • #7   11. maj 2010 Jeg har sammenlignet diverse tørfoderprodukter, og det ser altså ud som om, at der er godt med fedt i Hills s/d - faktisk mere end i diverse former for killingefoder, så det må simpelthen være fordi, han ikke spiser nok... Men hvordan dælen kan man få ham til det, når han ikke synes, han har tid..?

Kommentér på:
Opfedning af perser?

Annonce