{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.567 visninger | Oprettet:

opfedning af kat {{forumTopicSubject}}

hey alle i dygtige katteejere

jeg har igår modtaget min nye kat en ældre herre på 10 år, men han er sindsyg tynd, han er perser og vejer lige knap 2,7 kg jeg kan mærke hans rygrad når vi nusser og sådan, har du et godt råd til hvad han skal have for at få lidt sul på kroppen, så kom endelig med det

mvh jannie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opfedning af kat
  • #1   2. okt 2008 Hvad siger dyrlægen? Seniorfoder er nok det bedste.
    Er katten sund og rask?


  • #2   2. okt 2008 ja han er sund og rask, gammel ejer siger han er kræsen, men ja seniorfoder ja det skal han da selvfølgelig have Tak (ser flov ud over jeg ikke havde tænkt på dette) men jeg tænkte hvad med killingfoder???
    men han er seriøs alt for tynd, kan desværre ikke sætte billed ind da jeg ikke kan finde mit kabel!!


  • #3   2. okt 2008 Killingefoder er nok ikke gopdt for en gammel kat - der er ganske meget fedt i seniorfoder, så prøv med det først... Men det lyder ikke godt, at han er så undervægtig:-( Er hans nyrer blevet undersøgt for nylig? Kattenes svage punkt er nyrerne - dårlige nyrer viser sig ofte ved vægttab.

  • #4   2. okt 2008 han er undersøgt, netop fordi han har haft tisset blod flere gange, men det belv fastslået ad dyrlægen det var stress betinget så hans nyrre er undersøgt flere gange, men som sagt han har altid været tynd, men jeg har ikke den store tiltro til hans gamle ejere har forkælet ham, eller hvad man skal sige, så nu vil jeg prøve at fede ham op, men jeg vil suse til dyrlægen i morgen og købe sernior foder, mange tak for rådet ;O)

  • #5   2. okt 2008 han er undersøgt, netop fordi han har haft tisset blod flere gange, men det belv fastslået ad dyrlægen det var stress betinget så hans nyrre er undersøgt flere gange, men som sagt han har altid været tynd, men jeg har ikke den store tiltro til hans gamle ejere har forkælet ham, eller hvad man skal sige, så nu vil jeg prøve at fede ham op, men jeg vil suse til dyrlægen i morgen og købe sernior foder, mange tak for rådet ;O)

  • #6   2. okt 2008 Hvordan har hans tænder og tandkød det? Ældre katte kan godt have tandsten mm - det kan genere og gøre det svært at spise...
    Spiser han råt kød? Det kan også være med til at opbygge muskler - han skal jo ikke kun fedes op;-)
    Jeg formoder, han er kastreret - hvornår er han blevet det? Fertile hankatte kan godt være meget tynde pga stress og hormoner - dette afhjælpes ofte ved kastration.


  • #7   2. okt 2008 hvor er det pænt af dig du vil hjælpe :O)

    det er over 7 år siden han blev kastereret, altså han var til tjek hos dyrlægen for ca 3 måender siden og der sagde han det hele var fint og han bare var for tynd, men ellers en flot kat af sin alder! hmmm ved egentlig ikke han kan lide det, det må jeg prøve i morgen når jeg laver mad, evt hakket oksekød er det godt??? jeg har som sagt kun haft et døgn :O)

    mvh jannie


  • #8   2. okt 2008 Hakket oksekød (gerne med en høj fedt%) er fint - kylling/kalkun og hjerte er også godt.
    Ældre katte ændrer ofte stofskifte og bliver enten tyndere eller federe - det er forventeligt.
    Har du ham fra en opdrætter? eller fra et andet hjem? Hvis du har fået stamtavlen med, vil opdrætteren helt sikkert sætte pris på at vide, at katten nu er hos dig - måske opdrætteren også har nogle gode råd til pasning af katten... fx skal en Persers pels plejes ganske meget...


  • #9   2. okt 2008 han har ikke stamtavle, tror jeg, jeg er hans 4 ejere, så nu bliver han hos mig og nyder sin alderdom inde han skal til de evige grønne marker!

    har sat mig ind i pelspleje og fået gode råd af missemor ang kamme osv!

    men blev bare overrasket over han var såååå tynd! så ville bare gerne gøre noget godt for ham, udover han nu endelig vil få pelspleje og have selskab i form af både anden kat og mennekser, han havde det ikke godt hvor han boede før tit alene i flere døgn og inge pelspleje han er lige blevet klippet ned for et par måender siden, det krævede jeg af hende der ejede ham, hvis jeg skulle overtage ham, da det var dyremishandling af ham da han havde kæmnpe knuder stakkel louie! det er desværre min veninde jeg har overtaget ham far


  • #10   2. okt 2008 Det lyder, som om han får det godt hos dig:-)

  • #11   2. okt 2008 taaak :O) det håber jeg han gør :O) og tak for din store hjælp

Kommentér på:
opfedning af kat

Annonce